Daimler şi Renault-Nissan au anunţat continuarea proiectelor comune în următorii ani

de Mircea Meșter
Luni, 06.10.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ceea ce părea la început o simplă colaborare pe proiecte punctuale se transformă într-o alianţă bine definită. Mercedes-Benz, Smart, Renault, Nissan şi Infiniti vor colabora din ce în ce mai strâns în vederea producţiei comune de modele, platforme şi motoare.

Grupurile Saimler şi Renault-Nissan au anunţat oficial prelungirea alianţei strategice pe care cele două părţi au pus-o pe picioare în 2010. Proiectele comune vor continua să dea naştere unor modele, platforme şi motorizări comune, multe dintre acestea aflându-se în plină desfăşurare şi deja pe piaţă.

Conform declaraţiilor celor doi CEO ai companiilor în discuţie, Carlos Ghosn şi Dieter Zetsche, cele 3 puncte de lucru de la care a plecat acum patru ani parteneriatul dintre cele două părţi au ajuns astăzi la 12, acestea întinzându-se pe toate continentele relevante pentru cei doi constructori.

Cel mai recent rezultat al colaborării dintre Daimler şi Renault-Nissan este lansarea noilor generaţii Smart Fortwo, Smart Forfour şi Renault Twingo, modele care împart aceeaşi platformă. Mai mult, Forfour şi Twingo sunt asamblate pe aceeaşi linie de producţie, la uzina pe care Renault o deţine la Novo Mesto, în Slovenia. Cele trei maşini sunt primele dezvoltate de la zero în partaneriat de Daimler şi Renault-Nissan, arhitecrtura cu roţi motrice spate fiind punctul comun între modele care, estetic, îşi păstrează fiecare specificul brandului de care aparţin.

Acest parteneriat a accelerat timpul în care cele mai importante modele dezvoltate în comun ajung pe piaţă, iar acest lucru este un avantaj strategic evident pentru Renault şi Nissan.

Carlos Ghosn
CEO Renault-Nissan
Un punct important pe ordinea dezvoltării comune va fi dezvoltarea gamei pe care va fi prezent motor turbo cu patru cilindri de 2.0 litri pe care cele două grupuri l-au dezvoltat în comun şi care este produs la o uzină din Tennessee, Statele Unite.
Acesta va fi utilizat de Infiniti Q50 şi de Mercedes-Benz C-Klasse. Până acum, cei doi constructori şi-au împrumutat unul altuia propulsoare, unităţile Renault făcând parte din gama de motoare prezentă în echiparea modelelor Clasa A, Clasa B, Clasa C, Vito şi Citan.

Colaborarea dintre cei doi constructori va continua şi în zona utilitarelor, acolo unde diferitele modele produse de Nissan şi Mercedes vor fi împrumutate de la o marcă la alta pentru completarea gamelor deja existente.

"Scara globală a proiectelor noastre asigură faptul că această colaborare va continua să crească şi ne aşteptăm să rămânem parteneri pe termen lung", a declarat Carlos Ghosn, completat de Dieter Zetsche, CEO-ul Daimler: "Această colaborare a dat rezultatele pe care le-a promis şi mai mult decât atât încă de la debutul său, în 2010. Aşa vom continua să lucrăm împreună şi de acum înainte: prin proiecte comune care asigură o situaţie din care toată lumea câştigă", a spus omul care conduce grupul din care fac parte brandurile auto Mercedes-Benz şi Smart.

via renault-Nissan/Daimler

Comentarii (18)

  • Wow ! Super ! Bravo lor ! Carlos Ghosn a spus-o foarte bine odata:


    “Having common goals and a common strategy is good, but remaining different is very important. Diversity within uniformity, commonality with autonomy… and even for the sake of business sense, we do not violate human sense.”
    20 5
  • In afara de clantele de Dacia/Renault vechi pe Smart, totul e OK!
    7 12
  • @lorinczi.....nu e chiar totu ok......sa nu uitam si de dci-ul de 1,5 de la Renault care e in echiparea unor Mercedes-uri:)))))
    8 16
  • @tzenu dci-urile de la Renault sunt printre cele mai fiabile dieseluri de pe piata plus ca Mercedes modifica anumite componente inainte sa le foloseasca.
    24 7
  • sa moara dujmanii, nu alta!
    12 4
  • @Andy poate nu mam facut inteles bine nu am nimik de comentet in legatura cu dci-ul(motor f. reusit)
    insa ma deranjeaza ca e in dotarea unui Mercedes....
    Un Mercedes ar trebui sa ramana Mercedes pana la ultimu subur......
    fiecare crede ce vrea insa pt. mine ce face Mercedes in acest parteneriat e cam injoseala....
    9 13
  • @tzenu Pai si cu BMW si Peugeot nu era acelasi lucru?
    13 1
  • @Andy .......in privinta BMW nu vad sa fie o problema....
    Nici un model bmw nu are piese in comun cu Peugeot........doar modelele Mini.....care impart motorizarea de 1.6....
    Nu e o problema nici in cazu Mercedes-Renault sa se construiasca la comun insa colaborarea sa ramana doar pt. marcile Smart-Renault......
    Si credema ca as fi tare furios sa aud ca se va vinde si modele BMW cu motoare diesel HDI.......
    5 10
  • Eu tot zic ca nu e o problema. La urma urmelor nu va fi nimeni obligat sa achizitioneze motorul entry-level de provenienta Renault (cum e cazul la clasele A, B sau C). E doar o optiune in plus si orice optiune in plus e binevenita. Trabuie sa ne obisnuim cu globalizarea pentru ca asta e viitorul. In 20 de ani vor ramane si mai putine firme auto a catorva grupuri mamut. E o tendinta intalnita in orice domeniu, nu numai in lumea auto (ehe adeptii teoriei conspiratiei zic ca asta e ideea ca totul sa fie in final controlat de o imensa corporatie...)
    13 2
  • Nu am nimica impotriva globalizarii industriei insa anumiti producatori(gen BMW,Mercedes,Ferrari,Rolls Royce.....legende in industria auto)ar trebui sa ramana cat mai 'puri'
    Sincer daca imi ziceai acum 10-15 ani ca mercedes va folosi motoare de Renault probabil ca picam jos de ras:))))si nu eram singurul......
    Si daca nu se trezeste careva sa pastreze spiritul caracteristic Mercedes-Benz probabil in 15 ani vom vedea masini gen Mercedes A-Klasse si Renault Megan construite dupa ideea.......Toyota Aygo-Peugeot 108.....ceea ce nu cred ca o sa dea bine pt. marca nemteasca:P
    5 11
  • Eu cred ca aceasta este una dintre cele mai reuste colaborari din industria auto la ora actuala. De ce cred asta? Pentru ca vorbim de niste adaptari f bune ale unor motoare pentru mai multe tipuri de automobile, aflate chiar la extreme... low cost si premium. Chiar daca aprox 60 din piesele din motoarele DCI care sunt puse pe Dacia sunt schimbate de cei de la Mercedes, asta inseamna ca s-au gasit solutii care sa nu influenteze imaginea Mercedes, cum ca ar avea piese low cost si ar fi afectata imaginea marcii si implicit si vanzarile.
    Oricum sa spui ca nu iti iei Smart ca are manere de Dacia cred ca este cam fortat. Pana la urma masinile sunt gandite f diferit si pentru clienti f diferiti. Bravo lor! Am mai spus-o, poate ca Renault nu face cele mai bune masini, dar cu siguranta se pricep f bine la afaceri cu masini. Iar asta e f mare lucru.
    10 2
  • @tzenu Si Peugeot sau Renault sunt legende la fel de mari ca cei amintiti de tine. Da, nu sunt premium sau de lux insa sunt la fel de vechi sau mai vechi (fata de BMW de exemplu) si au contribuit mult la istoria auto sau in motorsport (cum e cazul Renault). Nu vei vedea A si Megane pe principiul amintit de tine. Toyota, Peugeot si Citroen sunt firme de volum care se adreseaza cam acelorasi clienti. Nu ai cum sa faci acelasi lucru in cazul Mercedes si Renault. Hai sa fim increzatori!
    15 5
  • @tzenu_bmw
    Nu stiu sa faca masini de clasa mica din care sa castige bani, d'aia s-au dus la Renault, ii rest ii ignora
    0 5
  • Daca te citesti mai bine articolul vei vedea ca parteneriatul e cu Alianta Renault-Nissan, nu numai cu Renault. Asta inseamna ca afacerea e ceva mai complicata decat iti imaginezi tu. E vorba aici de fabrici comune prin mexic, sua si alte parti din europa, dezvoltarea comuna a unor unitati pe benzina (sua), parteneriat pe utilitare si chiar vehicule electrice. Iar ce am trecut eu e putin. E un program ce include vreo 20 de puncte. Si iata e in continua completare.
    8 1
  • @Andy-cel mai corect comentariu la acest articol.
    5 0
  • DOs and DON'Ts
    Va amintiti de Volkswagen si Suzuki ? Spuneti voi ca Ghosn nu e genial !
    7 1
  • @@xxx
    ce se vede de afara: Renault este Cenusareasa Aliantei si printul este in intarziere cred ca nu este sigur de pantofior, Nissan vinde peste 5mil cele mai multe la masa bogatilor Asia si USA si nu prea dau branci sa-i invite si pe astia mai "amarati".
    OK fac un motor 2l benzina unde si pe ce il va pune Renault? Rusia, Brazilia Argentina si India si nu pe Duster, deci practic 0. O sa spui ca pe noile proiecte, Daimler castiga deja bani de pe urma Renault
    Cu Smart pierdeau la fiecare masina vanduta vreo 3000€, nici cu clasa A si B nu castigau bani, deci Daimler este foarte bucuros de noile platforme
    As vrea si eu un C Classe cu sigla Renault
    1 4
  • Azazel
    @DOs... si inca ceva:
    In cazul Suzuki si VW cei care nu s-au tinut de cuvant au fost cei de la Suzuki. VW a respectat toate conditiile contractului de colaborare, doar ca Suzuki s-a crezut mai cu mot si VW le-a spus ciao!... ca tot isi dorea Suzuki motoare de Fiat. Si uite ca si fara Suzuki VW vinde cel putin la fel de bine ca inaintea semnarii contractului si vor ajunge pana prin 2018-2020 cel mai mare constructor auto din lume. Sa reusesti lucrul asta de unul singur (adica doar Winterkorn), pentru ca alianta de care spuneai tu a picat, mie asta mi se pare mai genial.
    Si din colaborarea asta, asa cum spunea si @xxx in comentariul de mai sus, mai castigat este Mercedes pentru ca are acces mai usor la masinile si platformele de clasa mini si mica si motoarele de cilindree redusa + platforme electrice pe care Renault le cunoaste mult mai bine.
    2 7

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru