Tesla a dezvăluit la sfârșitul anului trecut capul tractor electric Semi, despre care afirmă că va fi livrat începând de anul viitor și că va avea inclusiv o versiune cu autonomie de 800 de kilometri.
Modelul a primit deja numeroase comenzi din partea unor companii pentru transportul produselor, însă rivalii de la Daimler pun la îndoială declarațiile oficialilor Tesla cu privire la performanțele capului tractor.
Astfel, aceștia susțin că tehnologia existentă în prezent nu permite ca într-un timp atât de scurt un producător să fie capabil de lansarea unui cap tractor cu o autonomie atât de ridicată.
"Dacă Tesla livrează într-adevăr ceea ce promite, este evident că vom cumpăra două unități: una o vom dezmembra și una o vom testa. Dacă se întâmpla asta, înseamnă că ne-a scăpat ceva. Dar pentru moment aceleași legi ale fizicii se aplică și în Germania, și în California", afirmă Martin Daum, șeful diviziei de camioane Daimler.
Daimler este cel mai mare producător de camioane din lume și pregătește de asemenea un cap tractor electric, însă stadiul de dezvoltare este mai puțin impresionant decât cel anunțat public de Tesla.
Modelul Actros va permite în faza inițială o autonomie de circa 200 de kilometri, iar anul viitor vor fi livrate primele 10 unități de test în cadrul unui proiect-pilot care se va întinde pe parcursul a doi ani."Camioanele parcurg circa 2.4 milioane de kilometri și există și un cumpărător pentru second-hand. Nu știm cum vor reacționa bateriile după ce vor fi utilizate 4 sau 5 ani, este o situație foarte complexă", a adăugat Daum.
Via Bloomberg
http://europe.autonews.com/article/20180220/ANE/180219831/tesla-model-s-outsells-german-luxury-flagships-in-europe
De exemplu: Model S are o baterie de 85kwh , autonomie 500 km (NEDC) si greutate de 2100 kg.
Renault Zoe are baterie de 40 kwh, autonomie 400 km (NEDC) si greutate de 1450 kg. (650 km mai putin)
Deci Tesla cu o baterie de 2 ori mai mare are o autonomie de 1.25 mai mare decat Zoe... Unde e eficienta si mare inovatie Tesla? Eu o vad mai mult ca un mare marketing...
Masina care a fost lansata in 2012 care inca nu are competitor in 2018.
(postarea mea anterioara a disparut ? ciudat)
@Je - tu compari autonomia unui Clio cu al unui Koleos? Sunt la fel de eficiente?
Ideea era ca daca pui o baterie de 2 ori mai mare pe Zoe, o sa aiba o greutate mai mare deci automat consum mai mare, autonomie nu dubla, probabil ajunge tot undeva ca Tesla ca doar mai are de tras 650kg dupa ea.
Nu vad nimic extraordinar in Tesla, pana la urma e acceasi tehnologie de baterii Lithiu- Ion pe care o folosesc toti.
Era ceva deosebit daca scoteau o baterie de 85kwh la dimensiunea si greutatea uneia de 40 kwh si care sa se incarce mai repede decat concurenta.
Nu contest realizarile, curajul si gandirea out of the box a lui Elon dar daca te documentezi mai amanuntit o sa vezi ca nu e nicio tehnologie extraterestra sub Tesla.
Nu are competitor pt ca nu s-a vrut pana acum. Leaf e prima masina electrica de serie mare care a aparut cu 2 ani inainte, in 2010, si a avut la baza alt caiet de sarcini, bazat pe eficienta si cost cat mai redus ( LEAF- Leading, Environmentally Friendly, Affordable, Family Car).
Tesla a dorit o masina care sa iti ia ochii cu design-ul si "televizorul- bord", sa fie puternica fara sa se uite si la pret prea mult. Asadar a creat o nisa de masini electrice.
Contextul international pt eco friendly+ diesel gate + un marketing excelent a facut ca Tesla sa para ceva extraordinar.
Cum am zis si mai sus are acelasi tip de baterie Lithiu-ion, timp de incarcare asemanator.
Diferenta e la motorul sau mai bine zis motoarele fata/spate mai puternice (motoare care au acelasi principiu de functionare ca la Leaf).
Cutiile lor 7G tronic sunt de rahat .... si MOTOARELE lor de la S550 consuma ulei ca pe benzina ....
Ai dreptatet am avut si eu o masina cu 7G tronic e varza frate ...
sa te fut*i in marca asta ....
Numai denumirea de mertan a ramas...