Daimler preia 33% din acțiunile unei companii care produce baterii reciclabile în proporție de 95%

de Gabriel Nica
Sambata, 25.09.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Daimler a anunțat preluarea unui total de 33% din acțiunile Automotive Cells Company (ACC), companie specializată în producerea de baterii, fondată de grupul Stellantis și TotalEnergies în 2020. Astfel, producătorul de baterii pentru mașini electrice va fi deținut de acum în părți egale de către cele trei companii.

Măsura a fost necesară, conform CEO-ului grupului Daimler, Ola Kaellenius, în măsura în care Daimler vrea să păstreze Europa competitivă, „chiar și în era electrică”.

Avantajul pe care îl oferă ACC este faptul că bateriile produse de compania nou-inființată vor fi reciclabile în proporție de 95%.

Astfel, producătorii ce vor folosi produsele lor vor avea posibilitatea de a-și atinge țintele de reducere a emisiilor de CO2 pe lanțul de aprovizionare și producție mai ușor.

ACC este susținută și de guvernele Germaniei și Franței și va avea fabrici pe teritoriul ambelor țări. Conform celor de la Daimler, primele mașini cu sigla Mercedes-Benz ce vor folosi baterii de la ACC vor ajunge pe piață începând cu 2025.

Planurile companiei germane includ investiții de până la 1.2 miliarde de dolari în producătorul de baterii iar câteva sute de milioane vor ajunge la ACC chiar de anul viitor.

Planurile inițiale ale companiei erau de a ajunge la o capacitate de producție de 48 GWh în total, grație celor două fabrici ce sunt în construcție deja.

Mulțumită noilor investitori, ACC plănuiește acum să crească capacitatea de producție până la cel puțin 120 GWh până în 2030.

Daimler va avea două locuri (dintr-un total de șase) în boardul companiei. Toți cei trei parteneri vor lucra împreună pentru a dezvolta noi tehnologii pentru bateriile folosite în mașinile electrice, inclusiv cele de tip solid-state.

Comentarii (9)

  • Poate in felul acesta vor mai echilibra balanta in relatia cu China pentru ca s-a ajuns deja la o dependenta foarte mare fata de ei.
    15 0
  • Si acum vor apare romanii luminati si vor zice: doar 95% recilabile, pai nu e bine, ca mai sunt 5% care polueaza mai mult ca dieselurile :)) asa ca vom ramane la diesel, ca restul sunt doar declaratii ca sa ne pacaleasca toti. Numai despre baterii se vorbeste in ultima vreme. Nu mai revolutioneaza niciun productor auto vreun motor diesel sau sistem special pentru dieseluri. O sa fie greu pentru romani sa mai ia masini noi. De fapt nu va fi, ca marea majoritate sunt masinile sh, rebuturi din vest.
    6 13
  • inexorabil
    Mafioso, tati, tu înghiți ca pelicanul tot ce iei în cioc din apa mediatică. Iar "hrana" ți se pare cu atât mai gustoasă, cu cât "autoritățile" se implică în creșterea ei.
    11 7
  • Stie cineva un baiat care face soft la DPF off pt 3.0TDI? Multumesc.
    9 5
  • Seriff
    Da stiu eu, chiar recomand, trage mai bine masina si abia scoti si fum si deranjezi cat mai multi pensati care viseaza la electrice.
    7 7
  • Diriginta clasei
    Mihai e Edikk
    numai ala scrie va aparea in loc de va aparea, asa cum este corect gramatical.
    7 2
  • Daca erai si mai "inteligent", luai direct masina non euro, ca sa nu te mai chinui acum cu softuri sa anulezi DPF. Ai dat mai mult pe o masina cu o dotare care tie iti este complet inutila.
    @seriff: degeaba dati vina pe vestici ca o duc mult mai bine pentru ca iau de la saraci, ei o duc mai bine pentru ca existati voi. Jafurile de la ei trebuie sa ajunga undeva si daca nu ati fi voi, ar trebui sa cheltuie mult ca sa le caseze. Voi ii ajutati enorm scapandu-i de gunoaie.
    3 8
  • nebunaticule...stiu eu un baiat care iti face foarte foarte soft
    0 4
  • Seriff
    Se vede ca unii nu au iesit niciodata din tara si cred doar ce se spune la tv, de-aia e tara in halul asta, cine nu ma crede, sa se duca maine in Germania, in Munchen de exemplu, sau in Franta in Paris, daca acolo sunt doar masini fabricate in 2021 eu vand diesel-ul.
    Masini vechi sunt peste tot in lume, treaba cu dpf-ul e normala, dpf-ul e o mizerie facuta sa se strice ca sa iti ia banii la service, eu inca il am dar cand se strica il dau jos instant, recomand tuturor.
    Inainte nu aveau masinile DPF si nu era nici o problema, azi toti trotinetistii sunt ofensati de orice, le doresc succes in parada LGBT.
    11 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru