Daimler planuieste o a doua uzina Smart

De Mircea Meșter
Publicat Luni, 25.08.2008
Modelele mini sunt la mare cautare. Smart nu face exceptie, marca germana pregatindu-se pentru o a doua uzina.

Esential

30% este cresterea vanzarilor Smart in 2008 fata de anul precedent.

Chiar daca Daimler anunta, la cativa ani de la lansarea brandului Smart, ca modelul nu este profitabil si ca ia in calcul chiar o despartire de gama mini care a reinventat segmentul in Europa, epoca pozitiva din punct de vedere economic incepe de-abia acum pentru compania germana. Discutiile interminabile legate de emisiile de dioxid de carbon si nivelul de poluare din ce in ce mai ridicat la nivelul oraselor au renascut un segment auto care parea ca dispare. Filtrand posibilitatile de promovare si vanzare, Daimler a hotarat ca, tinand cont de explozia segmentului, sa construiasca o a doua uzina Smart.

Decizia vine pe fondul unei aglomerari in productia fabricii franceze de la Hambach, care la ora actuala este singura care asambleaza modelele gamei Smart. Desi locul constructiei celui de-al doilea sit de productie nu a fost ales, informatiile interne Daimler arata ca germanii ar putea alege Asia sau Statele Unite.

Vanzarile Smart au crescut in acest an cu 30 de procente, urmand sa ajunga la 130.000 de unitati in 2008.

In aceste conditii, va fi al doilea an in care Smart va inregistra profit. Coincidenta sau nu, Smart a trecut pe plus in acelasi an in care marca a fost lansata in Statele Unite, piata pe care cererea in segmentele A si B a crescut simtitor dupa explozia preturilor combustibililor.

via | Automotive News

Taguri: Daimler, Smart

Comentarii (1)

  • Mini-romanu'
    Swatch a gresit renuntand la Smart
    Ce inseamna sa profiti de viziunea unora ...

    Swatch a iesit din "intreprinderea" facuta cu Daimler-Benz din cauza unor manageri obtuzi.

    Norocul lui Daimler ca au fost la ei si voci care au sustinut un segment ce parea limitat.

    Era clar insa ca planeta (nu numai cresterea pretului petrolului) nu mai suporta tancurile de SUV etc.

    Toate marile capitale sunt super-aglomerate, traficul este infiorator ...
    Solutia cea mai buna este transportul in comun (mai ales cai ferate, metrou etc.) insa pana una-alta segmentul mini e o solutie excelenta (nu numai pe economie - eco dar si ca parcare :o)

    Nu degeaba vine tare Toyota cu IQ sa concureze smartu'
    Batalia finala a producatorilor auto se va da mai ales pe electric (OK, deocamdata pe hibrid) si pe clasele mini / mica / compacta.

    Uitati de SUV, SAC, SAV etc. si de alte aberatii ...

    Luati-va ceva mini pentru oras :o)
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru