Daimler: "Nu puteam sa sustinem Smart fara Renault-Nissan"
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Dieter Zetsche, presedintele Daimler, sustine ca parteneriatul incheiat ieri cu alianta Renault-Nissan a facut un mare bine gamei subcompacte reprezentate de marca Smart. Conform presedintelui Consiliului de Administratie Daimler, compania germana nu isi permitea finantarea individuala a proiectului Smart, colaborarea cu franco-japonezii asigurand practic viitorul gamei marcii.
"Prin noua colaborare am rezolvat viitorul Smart, care in alte conditii ar fi fost pus sub semnul intrebarii. Mai mult, in prima faza ne gandeam sa continuam sa cautam un partener pentru a dezvolta o serie de motoare cu patru cilindri, insa faptul ca am semnat cu Renault-Nissan a rezolvat practic problema", spune Dieter Zetche.
Germanul a anuntat de asemenea in conferinta de presa de ieri faptul ca Daimler va avea grija sa mentina "cu picioarele pe pamant" colaborarea cu Renault-Nissan, fara a risca astfel sa reediteze erorile care au dus la ruperea fostei aliante Daimler-Chrysler.
"Spre deosebire de ceea ce s-a intamplat cu Chrysler, in colaborarea cu Renault si Nissan ne vom concentra mai degraba pe economia costurilor si pe proiectele de dezvoltare a masinilor decat pe controlul entitatilor din acest proiect.
Relatia cu Chrysler a fost o casatorie perfecta, insa nu s-a terminat in rai. De aceasta data incepem pe pamant si vom ramane cu picioarele pe pamant", declara Zetsche.In 1998, in momentul in care Daimler a cumparat Chrysler, Dieter Zetsche era directorul de vanzari al Daimler-Benz AG. Presedintele din acel moment, Jurgen Schrempp, a supervizat cumpararea celui de-al treilea producator american ca volum intr-o afacere care la un moment dat a incercat sa absoarba si Mitsubishi. Afacerea s-a dovedit insa un esec: in cei noua ani care au urmat, DaimlerChrysler a pierdut 12.6 miliarde de dolari din valoarea de piata, valoarea grupului BMW dublandu-se in aceeasi perioada.
via | Automotive News (inreg.)
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Emblematicul producător italian de supercaruri Ferrari a anunțat astăzi că veniturile și câștigurile sale de bază vor crește cu cel puțin 5% în acest an, după ce și-a îndeplinit obiectivele pentru 2024. (04.02)
-
Potrivit unui nou studiu realizat de compania de consultanță Escalent, producătorii chinezi de automobile trebuie să reducă semnificativ prețurile mașinilor sale pentru a atrage clienți în Europa. (04.02)
-
Honda și Nissan și-au amânat planurile de fuzionare până la mijlocul lunii februarie. Inițial, cele două mărci trebuiau să dezvăluie aceste planuri la sfârșitul lui ianuarie. (04.02)
- Mazda prezintă o siglă nouă: prima actualizare majoră după 28 de ani
- Audi revine la vechiul sistem de denumire a modelelor
- Flexis, noua marcă înființată de Renault și Volvo, prezintă 3 modele utilitare electrice
- Simbioză
- Noul Renault Filante Record 2025: concept creat pentru a stabili noi recorduri de eficiență
Comentarii (4)