Daimler: "Nu puteam sa sustinem Smart fara Renault-Nissan"
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Dieter Zetsche, presedintele Daimler, sustine ca parteneriatul incheiat ieri cu alianta Renault-Nissan a facut un mare bine gamei subcompacte reprezentate de marca Smart. Conform presedintelui Consiliului de Administratie Daimler, compania germana nu isi permitea finantarea individuala a proiectului Smart, colaborarea cu franco-japonezii asigurand practic viitorul gamei marcii.
"Prin noua colaborare am rezolvat viitorul Smart, care in alte conditii ar fi fost pus sub semnul intrebarii. Mai mult, in prima faza ne gandeam sa continuam sa cautam un partener pentru a dezvolta o serie de motoare cu patru cilindri, insa faptul ca am semnat cu Renault-Nissan a rezolvat practic problema", spune Dieter Zetche.
Germanul a anuntat de asemenea in conferinta de presa de ieri faptul ca Daimler va avea grija sa mentina "cu picioarele pe pamant" colaborarea cu Renault-Nissan, fara a risca astfel sa reediteze erorile care au dus la ruperea fostei aliante Daimler-Chrysler.
"Spre deosebire de ceea ce s-a intamplat cu Chrysler, in colaborarea cu Renault si Nissan ne vom concentra mai degraba pe economia costurilor si pe proiectele de dezvoltare a masinilor decat pe controlul entitatilor din acest proiect.
Relatia cu Chrysler a fost o casatorie perfecta, insa nu s-a terminat in rai. De aceasta data incepem pe pamant si vom ramane cu picioarele pe pamant", declara Zetsche.In 1998, in momentul in care Daimler a cumparat Chrysler, Dieter Zetsche era directorul de vanzari al Daimler-Benz AG. Presedintele din acel moment, Jurgen Schrempp, a supervizat cumpararea celui de-al treilea producator american ca volum intr-o afacere care la un moment dat a incercat sa absoarba si Mitsubishi. Afacerea s-a dovedit insa un esec: in cei noua ani care au urmat, DaimlerChrysler a pierdut 12.6 miliarde de dolari din valoarea de piata, valoarea grupului BMW dublandu-se in aceeasi perioada.
via | Automotive News (inreg.)
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Ford Motor Company a anunțat o investiție de 4.4 miliarde de euro pentru a-și transforma operațiunile europene. Principalul scop este cel de a reduce costurile și de a-și crește competitivitatea pe continent. (11.03)
-
Porsche Automobil Holding SE este cel mai mare acționar din cadrul Grupului Volkswagen. Compania se așteaptă la pierderi de 20 de miliarde de euro pentru anul fiscal 2024. (10.03)
-
Competiția de design YouClip, în care 3 școli de design concurează pentru dezvoltarea unui nou accesoriu Dacia, se apropie de final. În competiție au rămas 4 proiecte, câștigătorul urmând să fie anunțat pe parcursul lunii martie. (10.03)
-
Adio, Ford Focus: producția va ajunge la final în luna noiembrie
-
Noul Subaru Forester a ajuns în România: start de la 40.850 de euro
-
Echilibru
-
Acesta este noul Volvo ES90: 700 km autonomie și versiune cu 680 CP
-
Șeful de design de la Volkswagen confirmă întoarcerea butoanelor fizice: "Este o mașină, nu un telefon"
Comentarii (4)