Daimler, Ford şi Nissan au semnat un parteneriat pentru dezvoltarea vehiculelor alimentate cu hidrogen

de Sebastian Toma
Luni, 28.01.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ford, Nissan şi Daimler vor dezvolta împreună vehicule alimentate cu hidrogen, anunţă Automotive News.

Daimler, Ford şi Nissan şi-au unit astăzi forţele pentru a dezvolta o gamă de automobile accesibile propulsate cu pile de combustibil. Cei trei parteneri vor să le transmită furnizorilor şi jucătorilor importanţi din industria auto privind intenţiile de viitor în această direcţie, fiind programată producţia a cel puţin 100.000 de unităţi cu pile de combustibil. Vestea vine de la Thomas Weber, şeful departamentului de Cercetare şi Dezvoltare de la Daimler. "Credem că nu am fost niciodată atât de aproape de a schimba lumea vehiculelor alimentate cu celule de combustibil cum suntem astăzi după ce am semnat acest parteneriat", completează Weber.

Cei trei parteneri vor investi sume egale în acest proiect, în vederea dezvoltării sistemelor de propulsie bazate pe hidrogen. Daimler, Ford şi Nissan nu sunt singurii care au semnat parteneriate în vederea dezvoltării de vehicule alimentate cu hidrogen, BMW şi Toyota având deja o colaborare în acest sens. Corporaţii precum Honda, General Motors şi Volkswagen nu au prezentat încă idei de colaborare în această direcţie, deşi au dezvoltat pe cont propriu o serie de vehicule pentru a testa această tehnologie.

Pentru a evita negocierile legate de discutarea unui contract, japonezii de la Nissan au decis să nu cumpere acţiuni ale joint-venture-ului semnat de Ford şi Daimler.

Proiectul va utiliza centrele de dezvoltare existente din Detroit, Tokyo, Vancouver şi Stuttgart. Fiecare partener va avea propriile sale modele alimentate cu hidrogen, doar trenul de propulsie urmând să fie comun. Mărcile din portofoliul fiecărui partener vor profita de pe urma elementelor pe care le vor dezvolta la comun cele trei corporaţii.

Via AutomotiveNews (înreg.)

Comentarii (5)

  • Cu ceva timp in urma am refuzat un job fantastic la proiectul asta. Sper sa nu-mi para rau :(:(:( In inima mea regret, dar din pacate ... chiar nu s-a putut.

    Nissan intr-adevar nu face parte din joint-venture. Le doresc ambilor, Mercedes si Ford, sa reuseasca pe deplin. Au cu ce si merita.
    5 7
  • deci nu prea mai merge cu electricul.......se cam epuizeaza si zacamintele de curent pe langa cele de pentrol :)
    5 5
  • @all ,care mi-au dat voturi ''negative''
    Domnilor stiti care este problema cu acest individ,deci nu sunt eu cauza inceperii discutiei ,ci doar vreau sa stopez toate neajnsurile si aberatiile acestui individ @zarnesteanu.Eu cred ca este platit de marii importatori bavarezi cu sume uriase de bani,pe a face marketing pe un site auto romanesc.Dar MR.zarnesteanu,stai linistit caci cat timp sunt eu pe aici ,nu iti va merge jocul prea usor dragul meu.
    4 16
  • Ultimul post nu este al meu.

    Degeaba te obosesti Mafalda, pe Automarket nu mai postez nimic nelogat.
    4 4
  • AndreiRN
    Hidrogenul este un combustibil ideal pe hartie si se gaseste la tot coltul strazi dar cum il impachetezi si cum scoti energie din el nu e asa de usor.
    Se testeaza avioane ce folosesc acest combustibil dar acolo e alta jucarie ceva mai scumpa.
    Daca vor sa-l foloseasca in motoare cu ardere intrena atunci e pierdere de timp si bani.
    Daca lucreaza la "fuel cell" atunci sunt pe calea cea buna.
    Dar Toyota deja are pe asfalt astfel de vehicule prin satul meu.
    4 12

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru