Daimler construieşte 25 de staţii de alimentare cu hidrogen în Germania
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Automotive News şi Reuters anunţă astăzi faptul că Daimler şi partenerii lor de la Linde au în vedere construirea unor staţii de alimentare cu hidrogen pe tot teritoriul Germaniei. Conform unor surse interne citate de jurnaliştii reputatei publicaţii auto, Daimler va investi "câteva zeci de milioane de euro" în acest proiect.
Numărul punctelor de realimentare cu hidrogen va fi de maxim 25, anunţul oficial urmând să fie făcut de Daimler în cursul zilei de miercuri.
Conform primelor informaţii, reţeaua de 25 de puncte de încărcare care va fi construită în Germania va fi continuată în Austria, Franţa şi Elveţia de companiile EnBW, OMV şi Total, scopul final al giganţilor energetici europeni fiind acela de a dezvolta o reţea de astfel de puncte de încărcare care să pornească din Alpi şi să ajungă la Marea Nordului.
CONTEXT
Întregul plan face parte din înţelegerea pe care cei mai mari constructori ai lumii au semnat-o în 2009 prin care aceştia îşi unesc forţele pentru a dezvolta atât modele care funcţionează pe bază de hidrogen, cât şi reţele de alimentare pentru acest tip de maşini. În "Alianţa pentru Hidrogen" au intrat Daimler, Ford, General Motors, Honda, Hyundai-Kia, Renault-Nissan si Toyota.
CE SUNT MAŞINILE FUEL-CELL?
Maşinile care funcţionează pe bază de celule cu hidrogen dispun de un motor electric, energia necesară funcţionării acestuia fiind însă generată de reacţia chimică care transformă hidrogenul şi oxigenul din aer în energie electrică în interiorul unor "celule". Practic, compusul secundar care rămâne în urma acestui tip de reacţie este apa pură, în formă de vapori.
Printre dezavantajele motoarelor pe bază de celule de hidrogen se numără eficienţa extrem de scăzută în raport cu cea a motoarelor electrice alimentate cu baterii Litiu-Ion (20-25% versus 75-80%) sau problemele de stocare a hidrogenului în maşină, scepticii susţinând că rezervorul cu hidrogen poate fi periculos în cazul unui accident. Avantajele sunt legate mai ales de autonomia mult mai ridicată în comparaţie cu modelele electrice "clasice" şi de faptul că hidrogenul este un element chimic care se găseşte din abundenţă pe Terra.Deşi dezvoltarea motoarelor Fuel Cell este anevoioasă, Alianţa pentru Hidrogen promite că în 2015 vom vedea modele de serie care funcţionează doar pe hidrogen
via | Automotive News (înreg)
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Mediu
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7. Noile norme vor introduce limite de emisii de particule rezultate din frâne și anvelope, precum și cerințe minime de performanță pentru durabilitatea bateriei în cazul vehiculelor electrice. (14.03)
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7, care sunt acum mai blânde față de propunerea inițială. Astfel, noile norme revizuite sunt acum mai apropiate de actualele norme Euro 6. (10.11)
-
Potrivit noilor teste GreenNCAP, Dacia Spring este cea mai eficientă mașină electrică din Europa pe perioada de producție și de utilizare. Mai mult, același test relevă că Ford Puma este mașina cea mai prietenoasă cu mediul la nivel european în clasamentul mașinilor cu motoare termice. (27.03)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
In viitorul foarte apropiat (cca 2 saptamani) imi voi monta si eu pe masina mea un sistem care va genera hidrogen prin electroliza. Astfel, voi avea o masina hibrid, la propriu. Totul este foarte functional, am 2 colegi ingineri care si-au facut deja acest sistem (unul pe un Logan 1.4 iar celalalt pe un Matiz). Este absolut incredibil cat de mult se reduce consumul de carburant (cca 40-50%) si ce bine functioneaza motorul (mai bine decat atunci cand este alimentat doar cu benzina) plus ca puterea motorului creste.
Daca vreti sa aflati mai multe cautati pe net "HHO engine".
Singurul minus care il are acest sistem oarecum improvizat este ca nu va putea functiona pe timp de iarna (sau cel putin inca nu am gasit o solutie). Dar si pe o perioada de cateva luni, reducerea cheltuielilor cu combustibil este foarte mare. Asa ca, de ce nu?
PS. Prefer una bruneta dar fara obligatii.
Tu vorbeşti acolo despre electroliza apei, nu e cazul aici.
Si te rog sa imi spui cum se va face oare ca bateriile masinilor electrice sa se poata incarca in doar cateva minute? Revin din nou la telefonia mobila, care si acum pentru un acumulator de 4 volti trebuie sa tii telefonul la incarcat cateva ore. You do the math.
- Hidrogenul are cea mai mica densitate dintre toate elementele adica oricat de bine este facut rezervorul tot pierde din continut putin cate putin iar pe deasupra trebuie si stocat in stare lichida. Temperatura naturala a hidrogenului in stare lichida e -250 C. Inchipuitiva ce presiune este intr-un rezervor de hidrogen plin, vara, la +50 C. Buteliile de GPL sunt o gluma comparativ cu buteliile de hidrogen.
- Toata lumea crede ca tehnologia pilelor de combustie (fuel cell) este noua si din aceasta cauza foarte scumpa. Defapt e fix invers, tehnologia a fost inventata prin anii 60 de NASA pentru programul spatial. Motivul pt care e f scumpa este ca foloseste cantitati deloc neglijabile de metale rare inclusiv platina. O masina cu asemea tehnologie face Bugatti -ul Veyron sa arate ca masina saracului. Vorbim de milioane de euro.
-Alta idee prost inteleasa este ca "hidrogenul este o sursa de energie" cand defapt este "o metoda de a stoca energie" exact ca o baterie. (Cum asa? o sa ziceti) Explicatia e ca se consuma mai multa energie pentru a produce 1 litru de hidrogen decat se poate scoate din folosirea acelui litru. Din cauza aceasta o baterie + motor electric e de vreo 4 ori mai eficienta si ieftina decat hidrogen + fuel cell
In legatura cu bateriile, multi zic ca nu sunt inca suficient de bine dezvoltate, ca se incarca in 16 ore. Adevarul este ca nu bateriile sunt devina ci mai degraba priza din garaj. Ca si cum ai incerca sa umplii un bazin de inot olimpic cu o stropitoare de gradina si sa zici ca e bazinul devina ca se umple in 16 ore. Singura problema e sa faci bateria sa reziste la multe cicluri inclusiv daca e incarcata rapid. Exista deja baterii care se incarca complet la tensiuni mari in 10 min fara sa fie deteriorate semnificativ. La cat de mult a progresat tehnologia bateriilor in ultimil 3, 4 ani eu zic ca in cativa ani bateriile nu vor mai fi o problema.