Daimler va trece în următoarea perioadă printr-o serie de schimbări radicale după ce Dieter Zetsche va renunța la postul de CEO în 22 mai în favoarea lui Ola Kaellenius. Noul șef al constructorului german anunță deja că intenționează să găsească noi parteneri pentru a putea reduce costurile de dezvoltare.
"Intensitatea colaborărilor va crește. Alianțele nu vor fi doar cu alți constructori și furnizori de componente, ci și cu companii de tehnologie", a declarat el.
Reducerea costurilor este esențială pentru constructori pentru a putea oferi mașini electrice la prețuri cât mai apropiate de cele ale mașinilor cu motoare cu combustie internă. Kaellenius își propune ca prețurile să devină practic asemănătoare până în preajma anului 2025.
"Structura de costuri a unei mașini electrice este mai mare decât cea a unei mașini cu motor cu ardere internă. Muncim din greu pentru reduce decalajul. Trebuie să lucrăm la costuri. De unde suntem acum, trebuie să facem un pas semnificativ în materie de costuri până în 2025", a adăugat el.
În prezent, Daimler are un parteneriat cu Alianța Renault-Nissan, însă presa internațională a speculat recent că producătorul german intenționează să nu prelungească acordurile semnate cu Renault-Nissan, fără să menționeze însă când expiră actualele contracte.
În schimb, Daimler a semnat un acord cu rivalii tradiționali de la BMW prin care cei doi constructori că își unesc serviciile de car sharing, închirieri auto, parcări și încărcare de mașini electrice, iar ulterior au confirmat că vor să dezvolte împreună tehnologii pentru condus autonom pe autostrăzi.
Via Reuters
La asta se refera Anonim.
E usor sa zici ca o companie falimentara a putut si Mercedes nu poate. Nu e chiar asa usor. In primul rand ca o masina electrica functioneaza cel mai bine cand e facuta pe o platforma dedicata, cum e Mercedes EQC. Ei bine, o platforma din asta, costa miliarde de dolari. Totul trebuie conceput in jurul ei pentru ca masina electrica e enorm de grea, de la suspensii, frane, etc.
In al doilea rand, bateriile sunt o afacere complicata. Au si ele incalzire si racire auxiliara precum un motor plus multe alte sisteme. La nivel conceptual e foarte simplu. De pus in practica mult mai greu.