Daimler caută noi alianțe cu constructori și companii de tehnologie: "Trebuie să reducem costurile de dezvoltare ale mașinilor electrice"

de Daniel Popescu
Marti, 14.05.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Daimler a dezvăluit că va căuta noi parteneri pentru a putea reduce costurile de dezvoltare ale mașinilor electrice.

Daimler va trece în următoarea perioadă printr-o serie de schimbări radicale după ce Dieter Zetsche va renunța la postul de CEO în 22 mai în favoarea lui Ola Kaellenius. Noul șef al constructorului german anunță deja că intenționează să găsească noi parteneri pentru a putea reduce costurile de dezvoltare.

"Intensitatea colaborărilor va crește. Alianțele nu vor fi doar cu alți constructori și furnizori de componente, ci și cu companii de tehnologie", a declarat el.

Reducerea costurilor este esențială pentru constructori pentru a putea oferi mașini electrice la prețuri cât mai apropiate de cele ale mașinilor cu motoare cu combustie internă. Kaellenius își propune ca prețurile să devină practic asemănătoare până în preajma anului 2025.

"Structura de costuri a unei mașini electrice este mai mare decât cea a unei mașini cu motor cu ardere internă. Muncim din greu pentru reduce decalajul. Trebuie să lucrăm la costuri. De unde suntem acum, trebuie să facem un pas semnificativ în materie de costuri până în 2025", a adăugat el.

În prezent, Daimler are un parteneriat cu Alianța Renault-Nissan, însă presa internațională a speculat recent că producătorul german intenționează să nu prelungească acordurile semnate cu Renault-Nissan, fără să menționeze însă când expiră actualele contracte.

În schimb, Daimler a semnat un acord cu rivalii tradiționali de la BMW prin care cei doi constructori că își unesc serviciile de car sharing, închirieri auto, parcări și încărcare de mașini electrice, iar ulterior au confirmat că vor să dezvolte împreună tehnologii pentru condus autonom pe autostrăzi.

Via Reuters

Comentarii (8)

  • Nu știu ce înseamnă structură de costuri, dar știu că o mașină electrică este mult mai simplă decât una clasică, în special motorul electric, în afară de costul bateriei, care sunt mega costurile cu care m-au exasperat toți ?
    15 4
  • Anonim
    Maestre habar nu ai cat de complexa este o masina electrica . Dupa caputul tau pui un motoras electric o baterie si gata ai o masina electrica ? Mult succes daca era asa simplu te asigur eu ca un grup ca Mercedes cu potenta finaciara mare nu se vaita si treceau repede la marea electrificare care deocamdata este doar o fata morgana . Ea este doar in capul politicienilor UE aflati in campanie electorala si care sunt la fel de joasa speta ca ai nostrii .
    4 9
  • @anonim Tesla cum a putut, fara puterea financiara a Mercedes? Chiar nu e atat de complicat. Si la cat cer pe masinile lor, costul ar trebui sa fie lejer acoperit.
    4 1
  • Anonim
    Mai vorbim de Tesla peste 10 ani . O mare teapa timpul o va demonstra !
    2 3
  • da-mi mie o tesla sa ma plimb cu ea 10 ani, si iti spun dupa daca a fost o teapa sau nu. ;)
    3 1
  • Tesla are pierderi foarte mari. Nu se stie cat vor mai rezista.
    La asta se refera Anonim.
    2 1
  • deja e un brand. zici ca nu sunt si altii interesati ? au cateva sute-mii de patente....
    1 2
  • In primul rand, Tesla e o companie falimentara. Daca va uitati pe cel mai recent raport financiar, Tesla are datorii de miliarde de dolari si arde zeci de milioane pe zi. In al doilea rand, Tesla a beneficiat de un pret extrem de mare la bursa datorita hype-ului si fanatismului fanilor, pret care a mai scazut in ultima vreme. In ultimul rand, Tesla nu vinde nici 10% din cat vinde Mercedes.

    E usor sa zici ca o companie falimentara a putut si Mercedes nu poate. Nu e chiar asa usor. In primul rand ca o masina electrica functioneaza cel mai bine cand e facuta pe o platforma dedicata, cum e Mercedes EQC. Ei bine, o platforma din asta, costa miliarde de dolari. Totul trebuie conceput in jurul ei pentru ca masina electrica e enorm de grea, de la suspensii, frane, etc.

    In al doilea rand, bateriile sunt o afacere complicata. Au si ele incalzire si racire auxiliara precum un motor plus multe alte sisteme. La nivel conceptual e foarte simplu. De pus in practica mult mai greu.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru