În toamna anului trecut, presa germană vorbea despre o posibilă amendă de un miliard de euro pentru Daimler pentru trucarea emisiilor diesel. La acea vreme, autoritățile ar fi descoperit dispozitive ilegale pe un număr de 280.000 de vehicule Clasa C și Clasa E.
Daimler avertizează acum că sunt mari șanse ca autoritatea KBA să anunțe că mai multe modele Mercedes au fost “echipate cu dispozitive interzise” pentru manipularea emisiilor.
În consecință, nemții și-au mărit provizioanele de la 23 la peste 30 de miliarde de euro, bani pe care se așteaptă să îi plătească drept amenzi, penalități și despăgubiri.
Până la finalizarea anchetei, Daimler se confruntă și cu altă problemă în Germania. Mai mulți investitori instituționali au dat în judecată compania și au cerut daune de 900 de milioane de euro pentru că Daimler le-ar fi ascuns informațiile cu privire la manipularea emisiilor, precum și riscurile și costurile ce derivă din folosirea acelui software, fapt ce încalcă legea pieței de capital.
Via Automotive News
Pe de alta parte, nu i-as plange prea tare, la ce preturi practica. Poate le mai umfla putin, ca si cum nu ar fi destul, si isi mai scot din pierderi.
Despre onoarea patata, ca si in cazul VW, se pare ca nu prea conteaza.
Paguba la data falimentului circa 100 miliarde USD!!!!!
Ce cauta procuratura din New York?, in scurt timp?! Sa faca un aranjament cu acesti auditori sa mai ciupeasca si ei din banii incasati pentru SERVICII (NEoneste - sic)!!!!!
Cine a pierdut bani?! Multi bani.....INVESTITORII!!!!!!
Sefii bancilor si cei ai auditorilor, care au VALIDAT desfraul - evident pentru "PERFORMANTE" - luau, ANUAL salarii si bonusuri uriase!!!!
http://www.ziare.com/afaceri/stiri-afaceri/ernst-young-acuzata-de-falimentul-lehman-brothers-1063480
GHICI CIUPERCA CINE VA PLATI ACUM, in cazul MERCEDES BENZ?! Portarul fabricii, proprietarul chinez, investitorii de pe bursa, directorii MB????
Iti vine greata.
Să nu se înțeleagă greșit, respect firma Mercedes, însă în ziua de azi motorizările diesel pe modelele A, B, C și E nu le mai văd rostul.
Diesel e de înțeles pe mașinile grele și suv-uri, dar în rest....
Dispozitivele astea de trucat imi amitesc de stirile din ultimile luni cand s-a anuntat ca s-a inventat plasturele anti-partz, plasture care blocheaza mirosul. S-ar vinde bine tinand cont de varza cu carnati. No pun intended.
*Totuşi, nu vi se pare penibil (ba chiar de râsul curcilor) ca, în anul Creaţiei 7528, să ne mai punem problema “moralităţii”, “verticalităţii”, “probităţii”, “conştiinţei” (inclusiv pe arie auto) bla-bla-bla ? De exemplu, eu, unul, fug ca dracu’ de tămâie de şnapanii din piaţă (care nu te mai “ard” la cântar, dar tind să-ţi “aleagă” numai bucăţile mici şi prăpădite, la acelaşi preţ cu cele normale) şi atunci mizez pe hypermarket-uri, care te ademenesc cu libertate “totală”, dar, după ce trec de casă, mă întreb, revoltat, pe ce am aruncat două, trei sute de lei, dacă de abia am acoperit fundul coşului (care nu-i redus ca dimensiuni originare) şi constat, tâmp, că tot n-am luat ce-mi trebuie.
Fur, deci exist – ar fi conchis Descartes, dacă s-ar fi bucurat de privilegiul de a se fi născut în vremurile noastre “avansate”.
PS. Furtul pe care îl incriminez nu se referă strict la bani/bunuri…*
Mno dragilor, asa se fac afacerile peste tot:))
Un fel de PSD, mintim poporul cu televizorul.
Reclame si display-uri frumoase.
Si cine plateste pana la urma???
Clientiii prosti, ca si in cazul VW,Audi, BMW:))
Spor la cumparaturi.
Si cum zicea si celalalt Marius ca Mercedes e Mercedes si se incalzeste in 2 minute, la Volvo e putin diferit: masina are preincalzire si nu se incalzeste in 2 minute ci are deja 22 de grade inauntru cand ma urc in ea, are volan si scaune incalzite deja, deci Mercedes e putintel in urma :))
Succes la platit extra. Va dati seama ca Mercedes va creste preturile produselor, serviceului si pieselor ca sa-si acopere amenzile, nu dau ei din buzunar ci tot voi :))