Daimler a dat mita si in Romania pentru facilitarea unor contracte

De Sebastian Toma
Publicat Vineri, 02.04.2010
Romania se afla printre tarile in care Daimler a facut "plati utile" pentru a inlesni semnarea unor contracte. Dupa ce au platit cheltuit circa 6.05 milioane de euro in acest scop, nemtii au avut venituri de 95 milioane de euro.

Esential

6.05 milioane de euro au fost platiti catre terti pentru a favoriza semnarea unor contracte pentru cei de la Daimler.
22 de state au oficiali guvernamentali care au primit mita de la subsidiara Daimler, iar Romania este unul dintre cele 22 de state.

In urma cu ceva vreme, va informam de un scandal urias in care au fost implicati germanii de la Daimler cu privire la darea de mita pentru semnarea unor contracte. Se pare ca Romania este inclusa pe lista tarilor ai caror oficiali guvernamentali au primit mita de la subsidiarele Daimler – in cazul acesta MB Turk – pentru a inlesni si favoriza semnarea unor contracte de vanzare de autovehicule. Cei de la MB Turk produc autobuze si le exporta in mai multe state. Aceste tranzactii au generat venituri de 95 milioane de euro.

Cei de la Daimler au descoperit numeroase acte in seiful din sediul MB Turk in 2006 care indica plati de aproximativ 6.05 milioane de euro catre terti in vederea favorizarii unor exporturi de autovehicule catre clienti guvernamentali din afara Turciei. Acesti clienti se afla in Coreea de Nord, Letonia, Bulgaria, Libia, Romania, Rusia, Arabia Saudita, Yemen si alte state, totalizand un numar de 22 de state. Din aceasta suma, cel putin 3.88 milioane de euro au constat in plati incorecte si cadouri, din care 3.3 milioane de euro au fost inregistrate in actele companiei turce sub acronimul NA ( prescurtarea de la Nutzliche Aufwendunge, ceea ce inseamna plati utile).

Se pare ca subsidiara Daimler din Turcia a oferit bani si cadouri in valoare totala de 3.88 milioane de euro unor oficial guvernamentali sau unor parti terte din cele 22 de state. Mita era data apoi mai departe, in intregime sau partial unor oficiali care sa ajute Daimler sa-si asigure vanzarea unor autovehicule catre clienti guvernamentali.

In prima faza, scandalul mitei de la Daimler avea legatura cu modele de lux, cum sunt limuzinele Maybach, despre care se spunea ca au fost achitizionate in urma unor cadouri extrem de scumpe.

Pana in anul 1998, "platile utile" erau legale in Germania si chiar deductibile din impozite. Platile vizeaza persoane care pot ajuta compania in procesul de obtinere a contractelor, iar printre acestea se numara oficiali guvernamentali, ministri sau chiar sefi de state si nu numai. Ulterior, Germania a interzis companiilor sa ofere mita in strainatate in 1998, dar unele companii nu au instituit sisteme de control si au permis perpetuarea unor astfel de practici.

Via | Mediafax Foto | MercedesBenzBlog

Comentarii (9)

  • no...bine da in ro la ce nu se da mita!?cred ca si la wcu.si...contractantii romani au refuzat...din...corectitudine
    12 0
  • Bine macar ca cei de la Daimler ne-au dat mita.
    Oare cum era de ne mituiam cei de la Geely,Hover,Chery sau Donfeng ?
    Nu consider ca am pierdut nimic.
    7 6
  • Bentley
    Asa se intampla peste tot...
    Asa e peste tot... Cei care zic ca doar la noi e asa se inseala...asa e natura omului, cand e vb de bani o vinde si pe ma'sa...

    Fazele cu coruptie la nivel inalt din filme nu-s doar in filme...
    11 0
  • reddog
    MB!!!!!
    Dupa cum va spuneam.Alooooo inteligentu de C.G.C ce spuneai de spaga?.Niste bagabonti si ei si audi,dar tot nu o sa depaseasca BMW.
    4 10
  • pentru reddog
    stii cum se spune...nu te pune cu prostu' ca are mintea odihnita...n-am vrut sa comentez nimic despre BMW(oricum articolul n-are nicio treaba cu BMW-ul), dar nu pot sta departe....BMW= putere intr-o carcasa "ieftina"..mai bine Audi=putere intr-o carcasa "atent" selectata...iar mertzanul la astia care vb cu "H"
    2 2
  • Politicienii din tarile in care Daimler a dat spaga sunt de vina
    Tarile in care Daimler a dat mita sunt fara exceptii tari emergente, in care daca nu obtii binevointa guvernantilor nu poti desfasura activitati comerciale . Cel mai elocvent caz in acest sens, este cel al suedezilor de la IKEA care sunt la un pas sa paraseasca Rusia din cauza bombardamentului lunar cu fel si fel de taxe care in realitate sunt plati ( spaga ) pe care autoritatile le cer pentru a le permite celor de la IKEA sa-si desfasoare in continuare activitatea .
    4 2
  • Crysty
    @ All
    Si ce daca mai baieti au dat spaga?
    Voi daca erati sus-pusi sa inteleg ca nu primeati!
    Stiu raspunsul!
    3 2
  • @reddog
    Ce treaba are cazul de coruptie in care este implicat Daimler cu potenta de la BMW?

    Cazul astora de la Mercedes imi aduce aminte de cel in care a fost implicat Siemens acum cativa ani. Tin minte ca atunci au "picat" multe capete din curtea nemtilor insa acum, cei de la Daimler, probabil ca vor arunca pisica in curtea turcilor. In orice caz faptul ca suntem si noi inclusi pe lista aia nu ma mira absolut deloc,dar absolut. Cred ca era anormal sa nu fim pe acea lista.
    3 2
  • reddog
    @C-G-C
    Deci cu tot cu spagile care se dau sa le cumpere masinile tot in urma bmw este,acum inchipuitiva voi daca BMW ar fi dat spaga unde erau? C-G-C ai inceput sa-ti revi un pic.Asta este au comiso dupa ei urmeaza grupul vag o sa vedeti voi.
    1 7

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru