Romania se afla printre tarile in care Daimler a facut "plati utile" pentru a inlesni semnarea unor contracte. Dupa ce au platit cheltuit circa 6.05 milioane de euro in acest scop, nemtii au avut venituri de 95 milioane de euro.
In urma cu ceva vreme, va informam de un scandal urias in care au fost implicati germanii de la Daimler cu privire la darea de mita pentru semnarea unor contracte. Se pare ca Romania este inclusa pe lista tarilor ai caror oficiali guvernamentali au primit mita de la subsidiarele Daimler – in cazul acesta MB Turk – pentru a inlesni si favoriza semnarea unor contracte de vanzare de autovehicule. Cei de la MB Turk produc autobuze si le exporta in mai multe state. Aceste tranzactii au generat venituri de 95 milioane de euro.
Cei de la Daimler au descoperit numeroase acte in seiful din sediul MB Turk in 2006 care indica plati de aproximativ 6.05 milioane de euro catre terti in vederea favorizarii unor exporturi de autovehicule catre clienti guvernamentali din afara Turciei. Acesti clienti se afla in Coreea de Nord, Letonia, Bulgaria, Libia, Romania, Rusia, Arabia Saudita, Yemen si alte state, totalizand un numar de 22 de state. Din aceasta suma, cel putin 3.88 milioane de euro au constat in plati incorecte si cadouri, din care 3.3 milioane de euro au fost inregistrate in actele companiei turce sub acronimul NA ( prescurtarea de la Nutzliche Aufwendunge, ceea ce inseamna plati utile).
Se pare ca subsidiara Daimler din Turcia a oferit bani si cadouri in valoare totala de 3.88 milioane de euro unor oficial guvernamentali sau unor parti terte din cele 22 de state. Mita era data apoi mai departe, in intregime sau partial unor oficiali care sa ajute Daimler sa-si asigure vanzarea unor autovehicule catre clienti guvernamentali.
In prima faza, scandalul mitei de la Daimler avea legatura cu modele de lux, cum sunt limuzinele Maybach, despre care se spunea ca au fost achitizionate in urma unor cadouri extrem de scumpe.
Pana in anul 1998, "platile utile" erau legale in Germania si chiar deductibile din impozite. Platile vizeaza persoane care pot ajuta compania in procesul de obtinere a contractelor, iar printre acestea se numara oficiali guvernamentali, ministri sau chiar sefi de state si nu numai. Ulterior, Germania a interzis companiilor sa ofere mita in strainatate in 1998, dar unele companii nu au instituit sisteme de control si au permis perpetuarea unor astfel de practici.
Via | Mediafax Foto | MercedesBenzBlog
Oare cum era de ne mituiam cei de la Geely,Hover,Chery sau Donfeng ?
Nu consider ca am pierdut nimic.
Fazele cu coruptie la nivel inalt din filme nu-s doar in filme...
Voi daca erati sus-pusi sa inteleg ca nu primeati!
Stiu raspunsul!
Cazul astora de la Mercedes imi aduce aminte de cel in care a fost implicat Siemens acum cativa ani. Tin minte ca atunci au "picat" multe capete din curtea nemtilor insa acum, cei de la Daimler, probabil ca vor arunca pisica in curtea turcilor. In orice caz faptul ca suntem si noi inclusi pe lista aia nu ma mira absolut deloc,dar absolut. Cred ca era anormal sa nu fim pe acea lista.