Deşi s-a străduit să reînoiască întreaga sa gamă de modele, Dacia s-ar putea vedea nevoită să renunţe la unul dintre produsele sale într-un viitor apropiat. Potrivit unui purtător de cuvânt al constructorului român, citat de Automotive News, Dacia ar urma să renunţe fie la Logan MCV, fie la Dokker, fie la Lodgy.
Confirmarea vine după o serie de speculaţii ale presei din Franţa. Cele trei modele sunt în pericol din cauza percepţiei clienţilor, aflată în schimbare. Aceştia abandonează modelele utilitare şi break-urile în favoarea SUV-urilor şi crossovere-lor din piaţa compactă şi subcompactă.
Ultimele rezultate comerciale arată că Lodgy nu se descurcă prea bine, Dokker are o linie constantă, iar Logan MCV se bucură de popularitate, graţie lansării noi generaţii, aflată deja în showroom-uri. Chiar şi aşa, Dacia păstrează un trend ascendent în primele opt luni ale anului, cu vânzări mai mari cu 30% comparativ cu 2013.
Evoluţia modelelor Lodgy, Dokker şi Logan MCV în 2014
Din cele 250.769 de maşini, Lodgy a adus doar 11.238 de clinţi, cu 44% mai puţini decât anul trecut.
În încercarea de a readuce clienţii în gama MPV-ului, dacia aduce la Salonul de la Paris derivatul Lodgy Stepway, alături de Dokker Stepway.Aşa cum vă spuneam, Logan MCV pare să îşi revină, Dacia reuşind să vândă 23.930 de exemplare în primele 8 luni, cu mult peste cele doar 10.700 înregistrate anul trecut.
Ajungem şi la Dokker, care păstrează o evoluţie stabilă într-un segment care a scăzut cu 41% din 2011 până în prezent. Dokker a fost a cincea cea mai vândută maşină din segment în prima jumătate a anului, reuşind o creştere de 2% şi 9952 de unităţi livrate.
Chiar şi în acest context, pentru a putea menţine un trend ascendent, susţinut de Logan, Sandero şi Duster, Dacia trebuie să renunţe la unul dintre modelele amintite mai sus pentru a nu-şi deprecia valorile.
via automotivenews (înreg.)
Au deviat vechiul Logan MCV in trei modele separate, si acum culeg roadele.
Lodgy daca vrei sapte locuri, dar optional, Dokker daca vrei aspect de utilitara si Logan MCV ca un break spatios. Vechiul MCV le imbina cu maiestrie pe toate trei, pacat de el...
Dokker-ul e chiar ok ca aspect - plus de asta este derivat si in varianta utilitara - o utilitara care este "mai utilitara" decat vechiul logan van. Daca s-ar analiza vanzarile versiunii logan van + logan pick-up probabil vom fi surprinsi ca dokker-ul sta mult mai bine si este mult potential de crestere cel putin pe varianta utilitara....sunt firme care cumpara flote cu asa ceva, Telekom trebuie sa-si reinoiasca parcul auto - un exemplu...nu pot trage la nesfarsit de loganele van....sper sa cumpere Dokker si nu Caddy sau Combo TOTUSI........
Cat despre Logan MCV e un nonsens sa-l scoata din fabricatie.....totusi este cam aceeasi masina cu logan sedan si sandero...bine cu unele derivatii ...spatiu, dimensiuni, dinamica in miscare, IMPART foarte multe componente intre ele...
Mie personal din gama Dacia ca si aspect si utilitate MCV mi se pare cel mai OK, E CEA MAI FRUMOASA DACIE...........ii lipseste e adevarat un motor mai potent un pic pe benzina dar asta e ne adaptam la oferta :) (nu inteleg nici acum dupa ani si ani de ce nu s-a pus pe dacia motorul de 1,4 16V....de 98 sau 99 de cai ....era mai bine decat cu cel de 1, 2 16V....ei stiu probabil or fi fost costurile mai mari cu adaptarea la normele euro cine stie......
Azi m-as duce in showroom la un dealer Dacia sa-mi cumpar un MCV......dar din pacate (vesnica mea problema) nu sunt banuti.....chiar si varianta cheala mi-ar surade mult tare de tot.....pana atunci ma multumesc cu troaca din dotare din 2006 si care nu e nemteasca si nici frantuzeasca - ca o paranteza :))
Cu toate acestea citeam de curand un comparativ intre Dokker si Caddy. Dincolo de aspectul ieftin al materialelor, calitatea acestora etc, testul scotea in evidenta un amanunt important: distanta de franare in cazul lui Dokker era semnificativ mai mare decat in cazul lui Caddy. Iar oricat ar fi de orientata in prezent societatea occidentala pe simplitate si autonomie, ea nu poate face rabat de la siguranta. Prin urmare, este greu de spus care va fi modelul la care se va renunta.
Pentru mine o surpriza ar fi sa se renunte la MCV, care mi se pare cea mai reusita masina din gama Dacia.
Iata ce filosofia low-cost are limitele ei, in sensul ca nu se poate low-cost chiar in orice segment.
Noroc cu Stroe ca acum am fi vorbit depsre Dacia la timpul trecut, asa cum vorbim despre Aro.
Pacat ca trebuie sa renunte la un model. Am condus Lodgy si mi s-a parut cel mai bine legat model Dacia. In schimb, design-ul exterior nu ma atrage deloc si cred ca sunt putini cei care sunt atrasi. Cred ca s-ar vinde mai bine daca ar arata altfel la exterior.
Dokker-ul si MCV-ul imi plac foarte mult si sper ca nu vor fi scoase din productie, ci ca vor fi modernizate (nu cu asa-zisele Editii limitate) pentru a deveni mai atractive.
Sa nu uitam ca Dacia nu inseamna in Romania doar productia de autovehicule.
Dacia trebuie sa se miste mai repede, sa reactioneze la cerintele cumparatorilor.
De peste 22.000 de euro, dar pana in 23.000 de euro. Ce sa iti povestesc! Nu este cazul sa ne dam mari cu ce conducem sau cu ce avem ca iesi sifonat doar cu banii aia. Asta nu te face mai destept decat ceilalti sau iti da dreptul sa jignesti!
Folosesc si modele Dacia si sunt foarte multumit de ele.