Grupul Renault are planuri ambițioase pentru marca Dacia în următorii ani și anticipează o creștere accelerată a vânzărilor.
După cele 655.000 de unități vândute anul trecut la nivel global, francezii estimează vânzări de circa 720.000 de unități pentru acest an, iar obiectivul pe termen mediu este de a ajunge la pragul de un milion de unități anual.
Pentru a face față ritmului de creștere, Dacia trebuie să crească producția la uzinele sale, iar oficialii Grupului Renault au dezvăluit planurile pentru facilitatea de producție de la Mioveni.
Astfel, Dacia vrea să crească producția locală la 400.000 sau chiar 450.000 de unități pe an, echivalentul unei creșteri de aproape 30% comparativ cu capacitatea maximă actuală de circa 350.000 de unități pe an. Totuși, dezvoltarea uzinei de la Mioveni depinde și de implicarea autorităților.
"Am discutat cu Guvernul României creşterea producţiei la Mioveni şi le-am transmis că avem nevoie de infrastructură pentru a face acest lucru.
De asemenea, discutăm despre ajutoare de stat. Ei au spus că înţeleg problema şi vor lua măsurile necesare. Totul va depinde de aceste măsuri", au declarat oficialii Grupului Renault pentru publicația Ziarul Financiar.În mod cert, "infrastructura" despre care vorbesc oficialii Renault este reprezentată de autostrada Pitești - Sibiu, care ar permite Dacia să exporte mai ușor mașinile pe piețele vest-europene, întrucât autostrada de la Sibiu la granița cu Ungaria este în mare parte finalizată.
Proiectul autostrăzii Pitești - Sibiu are o lungime de 123 de kilometri, iar autoritățile speră să obțină acordul de mediu până la sfârșitul acestui an pentru ca la începutul lui 2019 să lanseze procedura de licitație pentru mai multe tronsoane. În prezent nu este însă clar când ar putea începe lucrările de construcție, deși autoritățile speră că autostrada să fie finalizată în preajma anului 2023.
În ceea ce privește ajutoarele de stat, Renault România a primit în ultimii ani finanțări pentru dezvoltarea uzinei de la Mioveni sau pentru centrul de inginerie Renault Technologie Roumanie de la Titu.
La Mioveni se produce în special Duster, ale cărui vânzări sunt în creștere puternică în acest an după lansarea noii generații.
În schimb, Sandero se produce în special la uzina de la Tanger (Maroc), care are de asemenea o capacitate de producție de circa 350.00 de unități. Hatchback-ul este de asemenea foarte popular în special în Franța și Germania.Via Ziarul Financiar
Nu-i nevoie. Groapa comună!
On topic:
Compunere cu tema "Dacia Duster"
-Bulă, sunt două Dustere în curte. Iei doar una; cealaltă e a lu' soră-ta!
Răspuns:
*Varianta 1:
-Mama! E doar una!
*Varianta 2:
Mama e doar una
In conditiile in care ministrul transporturilor zicea acum cateva luni ca nu se fac autostrazi, pentru ca ne pleaca investitorii. :)))
Nu imi place sa o spun, dar daca as fi in locul celor de la Dacia, as incepe usor, usor sa limitez productia de la Mioveni, tocmai datorita greutatilor de transport.
Eu înțeleg să dai ajutare de stat la firme la care e statul acționar, sau măcar la cele care cu capital ptivat românesc (care nu prea sunt).
Dar să dai ajutor de stat la firme cu capital integral străin (care-și repatriază integral profitul), numai că asigură locuri de muncă ăsta e colonialism, dacă nu furt pe față.
Păi dacă dai la firmă străine ajutoare de la stat, de ce să nu dai la toate?
Și aici nu discutăm de bla bla-uri că hâr, că mâr, că fără Renault murea Dacia etc. ci de principii de funcționare.
Renault, ca și Petrom ș.a. și-au luat banii investiți înapoi cu vârf și îndesat și acum fac profit tocmai pentru că operează în România.
Daca tot te deranjeaza locurile de munca :)
Stire de ieri: Slovacia acorda 125 milioane euro ajutor de stat noii uzine Jaguar Land Rover (sursa: http://europe.autonews.com/article/20181004/ANE/181009800/eu-clears-slovakia-aid-for-jaguar-land-rover-plant)
Industria auto este o locomotiva serioasa pentru orice economie si toata lumea stie asta; haideti sa iesim din lumea ursuletilor de plus si sa jucam la masa asta cu toate cartile!