Fabrica Dacia din Mioveni a primit o parte din cota de producţie a versiunii cu volanul pe dreapta a lui Duster, comercializată doar în Regatul Unit, titrează colegii de la 0-100.ro. Versiunea cu postul de conducere pe partea dreaptă a lui Duster era fabricată la uzina Renault din Chennai, India, dar necesităţile diviziei britanice a mărcii Dacia au dus la introducerea acesteia în producţie şi la altă uzină. Reprezentanţii Dacia au motivat mutarea unei cote de producţie la Mioveni din motive logistice, fiind mai avantajos transportul unităţilor din România decât din India pe o piaţă aflată în plină creştere pentru Dacia.
Uzina Dacia de la Mioveni a produs 500.000 de exemplare Duster
Uzina Dacia din Mioveni nu era pregătită să fabrice versiunea cu volanul pe dreapta a lui Duster la momentul lansării acesteia pe piaţă, dar facilitatea a primit între timp toate cele necesare adaptării la formatul special necesar vehiculelor create pentru circulaţia pe partea stângă.
Spre deosebire de actualul Duster facelift comercializat pe piaţa din Europa, versiunea cu volanul pe dreapta a SUV-ului de la Dacia este cea de dinainte de facelift. Cei de la Dacia nu au precizat încă dacă vor actualiza în viitorul apropiat şi versiunea cu volanul pe dreapta a lui Duster sau dacă vor păstra configuraţia actuală în producţie până la înlocuirea modelului cu o nouă generaţie.Comparaţie foto: Dacia Duster facelift vs. versiunea anterioară
Moment istoric pentru Duster: un milion de unităţi vândute în patru ani
Dacia Duster a fost lansat pe piaţa din Regatul Unit în a doua parte a anului 2012.
Cu trei luni înainte ca maşina să ajungă fizic în reprezentanţe, modelul înregistrase deja peste 1.000 de comenzi în Regatul Unit. ”Am ştiut întotdeauna că Dacia are potenţialul de a pătrunde cu succes pe o piaţă britanică stagnantă. Vârful nostru de gamă Duster se bucură de un start de succes, chiar şi înainte ca primele unităţi cu volan pe dreapta să fie livrate în Regatul Unit.”, a declarat Phil York, directorul de marketing Dacia Marea Britanie.Marea Britanie: Dacia Duster îşi păstrează 34% din valoare după trei ani
Via 0-100.ro
Nu stiam ca Sandero se fabrica in Africa acuma. Totusi nu inteleg de ce Sandero era/este cred mai scump ca Logan ? Sa fie o masina mai buna calitativ oare ? In mod normal ar trebui sa fie invers preturile.
Duster pt off-road nu o sa vezi niciodata cred. Are un motor destul de slabut, si este un crossover cum este si Tiguan, deci un fel de MPV 4x4 cu o garda la sol mai ridicata, nicidecum un off-road veritabil (Jimny, Patrol, Land Cruiser, Pajero, G-class, etc).
Eu as astepta o varianta mai sport + o masina mai mica ca si Sandero cu motorul 1.0 12v de 71cp, care la un consum mediu de 4,5-5% si un pret mai mic ca la Sandero ar fi pe placul meu si as achizitiona-o imediat.
http://www.ziare.com/dacia/sandero/dacia-franeaza-in-romania-si-accelereaza-in-maroc-cat-va-scadea-productia-in-tara-1299763