Esential
350.000 | de maşini ar urma să producă Dacia în fiecare an la uzina marocană din Tangier. |
350.000 | de maşini ar urma să producă Dacia în fiecare an la uzina marocană din Tangier. |
Renault mizează pe ajutorul Dacia atunci când vine vorba de cucerirea pieţelor emergente mari, cum sunt Brazilia şi Rusia. Pentru a putea face faţă cererii la nivel global, Dacia are la rândul ei nevoie de ajutorul uzinei marocane din Tangier, care trebuie să asigure o bună parte din producţia constructorului român.
Potrivit unui oficial francez, uzina marocană va fi capabilă să producă un total de 350.000 de maşini pe an în următoarea perioadă. Numărul mare de unităţi va fi justificat prin introducerea a două noi modele Dacia în decursul anului viitor.
Surse din interiorul constructorului francez au declarat că gama Dacia se va îmbogăţi cu un model de familie de mici dimensiuni şi cu un vehicul comercial. Acesta din urmă va fi ceva mai mare decât actualul Renault Kangoo. Ambele modele vor fi construite pe actuala platformă a modelului Logan, de producţia lor urmând să se ocupe uzina marocană din Tangier.
Gerard Detourbet, vicepreşedintele programelor entry-level în cadrul Renault, a declarat că cele două uzine Dacia, cea din Mioveni şi cea din Tangier, vor avea o capacitate de producţie cuprinsă între 350.000 şi 360.000 de unităţi.
"În condiţiile în care la Mioveni se lucrează la capacitate maximă, ne-am întrebat dacă trebuie să ne extindem în România sau trebuie să căutăm şi alte uzine. Aşa am ajuns la amplasamentul din Tangier", a declarat Detourbet.Renault a deblocat săptămâna aceasta un program de investiţie pentru mai multe puncte de producţie, 3/5 dintr-un total de 5.7 miliarde de euro urmând să meargă către extinderea mai multor fabrici din afara Europei, până în 2013.
via | automotivenews
Din cate stiam limba romana especta cat de cat forma originala a numelui propriu
Deci Renault vrea ...
"În condiţiile în care la Mioveni se lucrează la capacitate maximă, ne-am întrebat dacă trebuie să ne extindem în România sau trebuie să căutăm şi alte uzine. Aşa am ajuns la amplasamentul din Tangier"
... dar nu se poate ...
Nu era frumos pentru romania ca Dacia sa produca 700000 de masini pe an aici? ... dar de unde sa gasesti niste "oficiali" romani cu care sa te intelegi sa faci o fabrica...
Nu avea rost ca Renault sa investeasca intr-o alta uzina din Romania, desi la Mioveni se produc Dacii "la greu" productia face fata cererii.
- politicile de reforma ale societatii marocane si de stimulare a investitiilor straine, tin de prin anii '80. De pe vremea regelui Hassan al II lea. Fiu-su a continuat aceeasi politica.
- Marocul are legaturi mult mai vechi cu Franta decat cele cu Romania. Marocanul de rand cunoaste mai bine franceza decat o cunoaste ungurul romana.
Dincolo de imaginea deformata ce ne-am facut-o, data de leprele magrebiene ce au distrus Parisul, sa stii ca Marocul e mai bine vazut decat Romania. Asa ca investitiile Renault acolo sunt un lucru firesc.
Romanul are tendinta sa se dea rotund considerandu-se un vesnic buric al Europei. WRONG! Suntem niste oi negre si trebuie sa fim multumiti pentru orice verzisor ce intra in tara asta indiferent de unde provine.