Dacia va muta o parte din producţia lui Sandero de la fabrica din Mioveni la uzina din Tanger, informează Digi24 citând directorul general al companiei. Fabrica Dacia din Mioveni va păstra cele trei schimburi şi va avea un nivel de ocupare ridicat, dar va produce cu până la 30.000 de unităţi mai puţin într-un an, reprezentate de unităţile Sandero care vor fi construite în Maroc. Explicaţia conducerii este legată de pieţele pe care ajunge hatchback-ul subcompact şi de amplasarea mai favorabilă a fabricii din Maroc în raport cu acestea. Este deja binecunoscut faptul că Sandero este un model mai popular în partea de Vest a Europei, lucru care se suprapune cu faptul că majoritatea unităţilor produse de Dacia sunt exportate.
REPORTAJ: Am asistat la naşterea noului Dacia Sandero
Iniţial, cei de la Dacia aveau previziuni de 310.000-320.000 de unităţi fabricate la Mioveni în 2014, dar schimbarea de planuri va duce la o reducere de până la 10% a cotei totale.
În 2013, Uzina de Vehicule Dacia a produs 342.620 vehicule, dintre care 93% au fost exportate. Fabrica din Mioveni are o capacitate de 1.390 de vehicule pe zi, ceea ce ar însemna 350.000 de unităţi pe an în cazul în care s-ar lucra la cadenţa maximă pentru fiecare zi de lucru. În decursul lunii curente, fabrica din judeţul Argeş a sărbătorit producţia a 5.000.000 de vehicule de la înfiinţare până în prezent.Unele voci se tem că Dacia ar putea să părăsească România la un moment dat din cauza costurilor în creştere de producţie în ţara noastră, precum şi din cauza lipsei de sprijin din partea autorităţilor, care nu au îmbunătăţit infrastructura pentru a favoriza transporturile rutiere sau feroviare în niciun fel. Cei de la Dacia ne asigură că nu se va întâmpla acest lucru, cu toate că modelele Dacia sunt fabricate şi în Maroc. Explicaţia este legată de importanţa strategică a României în reţeaua globală Renault, în ţara noastră fiind localizată cea mai mare platformă logistică a Alianţei Renault-Nissan şi cel mai mare centru de piese de schimb şi accesorii din afara Franţei pentru Renault, Nissan şi Dacia.
Renault va produce Dacia Sandero şi Sandero Stepway în Maroc
Via Digi24
Asta ar trebui sa spuna si politicienii. Dar ce sa-i faci daca nu exista decat dezinteres din partea lor...
Sa fiu in situatia lor, cand doar baga bani in guvern si nu primesc ce li s-a promis, si eu m-as impacheta si as pleca. MI se pare relativ simplu, e o afacere, daca nu scoti profitul asteptat, iei masurile necesare.
- sau poate aspectele financiare chiar primeaza (facilitati fiscale, costuri cu forta de munca mai mici, etc)
- sau poate ca exportul din Ro este de 93% si Marocul (inclusiv el) este mai aproape de pietele de desfacere
- sau poate ca ne place ca primul lucru pe care il facem este sa ne panicam
- sau poate ca sunt o sumedenie de guristi ce au parca o satisfactie personala sa strige: "v-am zis io!"
Vestea proasta e ca in caz de scadere a vinzarii productia lui Sandero poate ramine acolo consistenta.
Vestea este insa buna pe moment, volumul scazut de Sandero va face probabil loc mai multor Dustere, ceea ce inseamna ca productia Dacia va exporta produse mai scumpe si va genera venituri mai mari.
PS Asta nu inseamna ca nu trebuie sa le dam lui copyTonta si acolitilor ceea ce merita. Ei incearca din rasputeri sa convinga Renault sa aleaga Marocul si mai mult.
Ati uitat ?
Avem samsari care aduc masini dein Jermania, mancacias !
:DDDD