Motoarele TCe de 0.9 litri din portofoliul Dacia-Renault va ajunge şi sub capota viitorului Smart Fortwo, informează reprezentanţii mărcii din Mioveni. Propulsorul respectiv va fi construit la uzina din Mioveni, iar înţelegerea de livrare a acestei unităţi face parte din parteneriatul pe care concernul Renault-Nissan l-a semnat cu Daimler. Vestea vine de la Sorin Buşe, directorul Renault Tehnologie Roumanie. Unitatea 0.9 TCe este un motor care respectă normele Euro 5, dezvoltă 90 CP şi echipează modelele Dacia Logan, Sandero, Sandero Stepway şi Renault Clio 4. Odată cu debutul noului Smart ForTwo, motorul va fi integrat şi pe generaţia corespondentă a lui Renault Twingo.
”Renault Technologie Roumanie are un parteneriat cu Daimler, în baza căruia vom exporta motorul H4 care se fabrică la Piteşti la Daimler, pentru modelul de oraş Smart şi pentru Renault Twingo”, a declarat Sorin Buşe, directorul general al Renault Technologie Roumanie. Centrul tehnic a fost înfiinţat în 2006 şi are peste 2.000 de angajaţi, dintre care 456 se află la Titu.
În prezent, RTR operează în trei centre: Bucureşti – design, Piteşti – teste şi Titu – centru de încercări. Producţia motorului H4 a început la Mioveni în 2012, unitatea de 0.9 litri înlocuind propulsoarele K7M şi K4M, motoare aspirate de 1.6 litri, care dezvoltau 85, respectiv 105 CP. Noua motorizare a debutat aproape simultan în gamele Renault şi Dacia, ea marcând un pas important în intenţiile de downsizing ale celor doi parteneri. În 2013, cei de la Dacia estimează că vor produce 150.000 de motoare H4.
Nu am crezut ca voi trai sa vad cum Dacia da motorizari la Smart care este condus de MERCEDES, ca va folosi DCi-uri care se folosesc pe Mercedes, ca va avea acelasi model (Dokker) pe care il au si cei de la Mercedes (Citan). Este pe drumul cel bun !
Daca Renault n-ar avea agatat de coada nissan, totul ar fi perfect.
Castig Dacia aceasta miscare insa sa speram ca nu muta fabrica in Maroc sau prin alte parti.
@Mafia:ai primit manutze rosii pt ca esti total offtopic.Si tu esti in masura sa comentezi deciziile MB ? SERIOS !?
Dacia are potentialu sa ajunga departe in urmatori 10-15 ani.......
nu inteleg totusi de ce nu scot un city car de genu vw up!......un hatch mic in 3 usi cu motoru de 0.9 Tce......si un pret de 5 mii euro.....ar fi o lovitura(sub centura)pt. tripleta germana(vw,skoda,seat)
dupa parerea mea Lastunul ar trebui reinviat.......mai ales in vremurile astea.......cand masinile mici de oras is tot mai apreciate.....
Renault au impuscat premiu cel mare cu motorul asta dovedind nivelul tehnologicla care au ajuns, Iar Dacia bifeaza la imagine. Inca un motiv sa renuntam la banuielile ridicole ca Renault isi va lua "jucariile" si va pleca din Romania pentru ca 100 de plavani nu sunt multumiti cu tainul lunar.
Vedeti ce tara de frustrati suntem ? Nu inteleg cine da vot negativ la ce am comentat mai sus si la ce au postat ceilalti colegi. Daca si in comentariile astea sunt ceva greseli, apoi eu ma las de automarket ceea ce majoritatea si-ar dori. O tara de invidiosi. Nu va luati dupa voturile negative.
@zarnesteanu, de ce dispretuiesti Nissan? Multi ani marca japoneza a intrat in "Ward's 10 Best Engines", pe cand Renault......pauza. Iar motoarele americane sunt cumplit de proaste: in acelasi top intocmit pentru tot secolul XX, America se intinde de la locul 2 la 6 (va rog frumos, un respectabil loc 5 pentru orgoliul meu).
Pe de alta parte era oarecum de inteles ca acest motor va fi si pe Smart, pentru ca Smart are nevoie de asemenea motoare, iar Mercedes nu are asa ceva. Se repeta oarecum povestea cu diesel-urile PSA pe care BMW le-a cumparat pentru Mini: a fost mai simplu si mai ieftin pentru BMW.
Acum pentru Mercedes este si mai simplu pentru ca e vorba de o alianta. Eu as fi curios daca motorul va fi exact acelasi, pentru ca in cazul Clasei A la motoarele DCI se schimba undeva in jur de 80 de piese. Deci nu e chiar un copy/paste.
Oricum nu este deloc o rusine, se practica chestia asta iar Renault nu este la prima miscare de genul asta: primul Volvo S40 avea motoare si cutii de viteze de la Renault.
Iti multumesc din suflet pentru clipul sugerat, dar nu trebuia, m-ai rascolit in nostalgie, deoarece Corvette C4 ramane febletea mea all-time in materie de masini supersport......Respira aerodinamism si futurism prin toti porii. Inca un motiv in plus sa detest capetele patrate din RC si gandirea lor "simplificatoare" si "economica"......O zi excelenta sa ai!
Superb!