Dacia va face din 2010 modele 100% romanesti
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Centrul de inginerie infiintat de Renault in Romania, Renault Tehnologie Roumanie, va incepe sa produca din 2010. Este vorba despre primul model auto facut exclusiv de inginerii romani pentru Dacia.
"Probabil in 2010 vom avea un automobil produs de inginerii de la noi. Dar si atunci cand va fi facut un vehicul in Romania raspunderea pentru proiect si-o va asuma tot centrul-mama din Franta", a declarat Constantin Stroe pentru Ziarul Financiar.
Actualmente, in centrul Renault, care va fi amplasat la Titu, activeaza circa 670 de ingineri. Acestia isi desfasoara actrivitatea in alta locatie, pana la finalizarea investitiei din Dambovita.
"Sursele de recrutare a noilor angajati sunt cu preponderenta cele sase centre universitare din tara Avem un grup de angajati, cei ce vin de la Dacia, cu o medie de varsta mai mare dar in rest toti se incadreaza in segmentul de sub 35 de ani", a mai declarat declarat Stroe.
Pe langa centrul tehnologic, Renault va mai infiinta un centru de design auto la Bucuresti.
In scurt timp inginerii romani vor fi specializati si vor putea lucra la dezvoltarea unui model suta la suta autohton.Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Intern
-
Galeria Țiriac Collection, cea mai mare colecție privată de automobile din România, tocmai a primit două exponate noi. Este vorba despre două modele Porsche 911, dintre care unul este GT3 R Rennsport, un model produs în doar 77 de exemplare. (04.12)
-
Potrivit noilor date furnizate de Asociația Constructorilor de Automobile din România, vânzările de mașini noi în România au scăzut cu 8 în luna noiembrie. Pentru ultimele 11 luni, vânzările au rămas în creștere față de anul trecut. (02.12)
-
Un nou studiu al pieței de mașini second hand din țara noastră arată că mai multe mașini au trecut prin mai mult de două schimbări de proprietar. Există cazuri în care mai multe mașini au trecut prin mâinile a nu mai puțin de 24 de proprietari diferiți pe parcursul vieții acestora. (28.11)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
Cu timpul, gama Dacia se va diversifica. Si Skoda, dupa ce a fost preluata de VAG, a continuat sa produca Favorit/Forman, apoi Felicia (pana in 2001), ca apoi sa ramana Octavia si Fabia (si eventual Superb). Rabdare, asadar.
Lastunul a fost o caricatura de vehicul (e greu sa-l numim masina). Dacia Nova a fost din nou un esec tehnic (calitativ, a fost cel mai slab model Dacia, dupa Lastun evident).
Eu le urez bafta cu noul proiect, dar personal nu cred ca au sanse se faca ceva serios.
Va salut cu respect si S P A G A !!!!!
PS: PENTRU RETARDA CONDUCERE DACIA cei mai buni ingineri nu sunt in facultati sunt cei care intradevar fac meseria din pasiune, ca stim noi vorba cea de duh "PROSTI CU FACULTATE SUNT DESTUI"
PUTINA INCREDERE IN IMAGINATIA SI INTELECTUL ROMANILOR.NU STITI CA ROMANUL FACE ORICE DIN NIMIC?
EU SUNT CONVINS CA INGINERII ROMANI SE VOR DESCURCA.PANA IN 2010 SE PREGATESC IN FRANTA, STATI LINISTITI.
Asa ca mai taceti din gura si incepeti sa ganditi!
- suntem destepti. DA pt ca baga scoala in noi de multi ajung la nebuni din cauza asta
CONCLUZIA E CA INGINERII AR FACE O MASINA CHIAR FOARTE BUNA SI SUNT IN STARE SA O FACA, DAR NU LE STA CAPUL LA PROIECTAT MASINI CAND SE GANDESC CA COPII LOR DE ACASA AU NEVOIE DE MANCARE, HAINE, SAU MULTE ALTE LUCRURI CARE SI LE DORESC ACESTI INGINERI PT FAMILIE.
DECI DACA VOR FI PLATITI MAI MULT DECAT AU EI NEVOIE SI DE CAT CONSIDERA CA MERITA, VA IESI O DACIE REVOLUTIONARA, DAR MA INDOIESC CA ASA SE VA INTAMPLA, DECI ASTEPTATI-VA LA O NOUA DACIE ESEC
De ce se incearca din rasputeri sa ni se bage pe gat aceasta caricatura de masina?
De ce nu se scoate taxa de prima inmatriculare ?
Cand va functiona shi la noi o piata libera auto in asa fel incat sa poata si bietul roman sa aiba o masina buna?
Si inca ceva pt cei ce vor sa faca marele pas spre o Dacia Logan: MERGETI INTR-UN SERVICE SI VA INTERESATI CAT O SA VA COSTE INTRETINEREA UNUI LOGAN INTR-UN AN DOI DUPA ACHIZITIE!! VETI RAMANE UIMITI CDE CE VOR SPUNE MECANICII CU EXPERIENTA!
Inginerul care a facut Lastunul mai bine facea o bicicleta serioasa decat o masina de rahat (scuze, dar cred ca sunteti de acord ca Trabantul e masina premium pa langa Lastun).
Romanului nu-i place sa faca treaba pana la capat, pana in cele mai mici detalii. El face "ceva" la repezeala si apoi zice "las' ca-i bun asa cum e". Chiar tu spui ca "Lastunul [...] AR FI PUTUT iesi o masina adevarata". Si totusi nu a iesit, din anume motive. Aceleasi motive ma fac sa cred ca nici proiectul din 2010 nu va iesi o masina adevarata. Si sincer, m-as bucura sa n-am dreptate, sa vad ca se face si in tara asta ceva serios.
Lastunul ar fi putut fi o masinuta , daca l-ar fi facut francezii , de exemplu.Sau altii.Nu noi . Pacat.......
Cunosc cazuri cand oameni care au vrut sa faca ceva au fost obstructionati si li sau limitat drepturile doar pentru ca au incercat si propus noi solutii, noi principii, care ulterior s-au regasit aplicate in alte parti. Asa este intre noi: invidie si intoleranta. Lipsa de sustinere reciproca nu o sa duca la nimic bun.
cred ca e o ratiune pur economica: ca sa faci 30 de modele noi, ai nevoie de proiectanti ieftini si inventivi.
romanii sunt cei mai buni la capitolul asta!
vor fi proiectate aici si fabricate peste tot :D
mie imi place ideea ca francezii si spaniolii vor asambla chestii gandite aici :D
Nu uitati ca cel care a castigat un concurs pe postul de proiectatant pentru noul model Peugeot este un amarat de roman si ca in primii zece a mai fost un roman.
Cat despre LOGAN "manca-v-as3 cum zicea acelasi concetatean raportul calitate pret este echitabil "manca-v-as". Risc sa ma repet. Multi dintre francezi care au trecut prin aceasi perioada ca si Romania in anii '70 au preferat sa cumpere masini autohtone ca sa fie o tira naationalisti. Asa ca nu mai vorbim de japonezi care si-ar fi dat viata pentru un anumit ideal si poate ca si acum mai sunt unii care gandesc la fel.
Asa ca lasati carcoteala unii dintre voi nici nu se sterg bine de muci, dar sunt asi in a carcoti....
bafta la toti!
Cred ca aici de fapt e problema... Cit timp ei vor stabili regulile jocului (tehnic si comercial) nu putem vorbi de creatie 100% autohtona. De obicei exista niste constringeri (comerciale) impuse "de la centru"...
dupa cum se vede treaba romanii nu sint buni decit de tzepuit...
loganu e masina??... in comparatie cu altele din gama ei...? aste nu e masina decit de max... 5000Euro... asa cum o vind cei de la Renault in India... sau nu stiati...?
design... varza...
computer de bord... varza...
climatoric... varza...
ESP AFU... varza...
scaune incalzite... varza...
ce sa asteptam de la ai nostrii...??/
in 2010 tot asa voi scrie???... cred ca da...
V-as da un sut sa iesiti afara din tara voi astia care injurati Romania - ar fi un ajutor din partea mea pt voi.
Eu am incredere in potentialul nostru.
Mult succes
Acest model unic va fi scos shi in varianta fitness. Adaptata special pt doamnele care doresc sa slabeasca aceasta superba masina se va defecta din 10 in 10 m astfel incat veti slabi pana la 10kg pe zi impingand la ea spre shi de la service.
va avea volan reglabil 6 viteze DOAMNE DA si sa nu uitam de EBD BBD EEE SI MEE. scaune in piele si faruri incalzite ...ioi ISTENEM
MULT LE VA TREBUI LA INGINERI PANA SA FACA ACEST LOGAN..bun si in 2010 inginerii de la volkswagen vor scoate golf 6 plus care va porni la 6 dimineata te va astepta cu cafeaua calda la drum intins merge singura face lectii la copilasul din spate va avea dvd la standard si si 7 viteze .
deci pana stroe isi f. nevasta asa si dacia tot dacie ramane un fel de pobeda inbunatatia cu casetofon ...domnilor casetofon in 2007 ...cand ford a uitat cum arata ..io am un ford mondeo nou ..si nu are casetofon fratilor..au uitat si nemtii si indienii cum arata un casetofon de masina ...ba dacia nu poate ma nu poate sa aiba o cortina un airbag in scaun un aer conditionat automat sau clima cum zic tiganii din ferentari..
sa isi f...stroe nevasta , nasa...da sa deie dacia la nemti ca stiu ei ce fac ..
no servus ma duc sa beu o litera de palinca ca am citit prostia asta si mi rau....dacia primul prezervativ european din cauciuc si nu latex..
Numai bine!
Pana una-alta,scopul a fost atins.Pe clasa ei n-are concurenta,se vinde in Romania si o cauta si vest-europenii,a aparut si varianta BK,si furgonul,in curand apare utilitara ("papucul" pentru unii care nu stiu ce inseamna "utilitara"),se lucreaza si la un bicorp care aduce mai mult a "Clio",apare si "faza II" a berlinei...
Deci inainte de a critica mai vedeti si voi ce zic altii care cunosc "fenomenul" si fac parte din el.
Cat despre "tata Stroe",lasati-l,el tre' sa-si faca numarul.
Lumea munceste pe bani putini sa faca automobile,asa ca nu criticati,ca e cel mai simplu.
Bafta la toti!
are si a lui ABS, A.C. jante , feamuri electrice....!!!! nu mai zic ca am condus saptamana trecuta un espero din 97, chiar la 2 zile dupa ce la cumparat (3700 euro) si i-am dat tot 190 km/h...masina frate , calitatea materialelor, designul, spatiul.....totul. La espero un amortizor e 120 RON iar la Logan 200 RON. voi stiti ca la LOgan o planetara e 1300 Ron???? acum regreta batranu meu ca a dat aproape 9000 euro pe Cambuzul asta de logan. Se compara vreaodata in viata asta Espero cu Logan? NICIODATA.....si care vrea masina mai noua, adik sa fie peste 2002-2003 cu 8000-9000 euro poate sa-si cumpere lejer un Golf 4 sau o vectra B( daca esti baiat destept si pleci pana la nemti cu 9000 euro iti aduci Vectra C), Peugeot 307, Seat Leon, Opel astra, Skoda Octavia, Ford Mondeo (model nou), Renault Laguna II, Alfa romeo 156, Megan II, Opel corsa.............si lista ar putea continua lejer cu masini intre 7000 euro si 8500 euro. toate acele masini pe care le-am amintit eu sunt peste Logan din toate punctele de vedere.........! A....si inca ceva......Baieti Logan este destinat oamenilor de peste 45 ani care au trait 30 de ani in Comunism...asa ca mai rar ai sa vezi la un tanar de 25 ani un Logan........pace!
670 de ingineri??!! Oauuuu, dar or sa faca o Nveta Spatiala sau ce? Cum ar putea fi o astfel de masina profitabila? Sau vor fi platiti cu ..... fasole. 20 de ingineri BUNI cred ca este suficient pt a face o masina.
Pe de alta parte din are bani sa dea pe masini straine nu are decat. Cati din cei care criticati Logan va permiteti sa luati o masina straina la mana intai ?
Mie unul nu imi place sa cumpar o masina fie ea si straina, dupa ce a calarit-o altul inainte, a uzat-o si acum o iau eu ca sunt mai fraier, ca el are bani sa isi ea una noua.
Pe de alta parte faptul ca in industria romaneasca se lucreaza inca de mantuiala este numai vina unei mentalitati defectuase si a lipsei unei puteri financiare ridicate.
Eu sper ca intrarea in U.E. va fi benefica in ideea ca vom fi lasati sa ne ridicam economic.
Renault nu va fi niciodata interesata sa faca in Romania o masina care sa aiba concurenta cu modelele scoase de inginerii francezi. De ce, pentru ca momentat Renault ai prins spilul ca romanii vor masini ieftine si profita. Daca nivelul de trai in romania se va mai ridica, si romanii isi vor permite sa achizitioneze masini straine la prima mana, eventual si modele noi, atunci cu siguranta Renault va face o miscare in piata si va scoate la Pitesti un model ceva mai scump si mai bine echipat.
Dar pana atunci mai este. Asta cu inginerii este o idee buna in sensul ca vor fi pregatiti in primul rand sa gandeasca concurential. E un pas bun pentru ca acei ingineri vor veni cu o mentalitate schimbata. Bine ar fi si daca cei care sunt implicati in procesul de productie ar avea acesta mentalitate. Poate este si chestie de bani, insa mi-ar fi rusine sa ies din fabrica stiind ca am pus un surub aiurea pentru care voi fi injurat.
Iar cat despre carcoteli, astea vor fi din totdeauna.
Eu am acum un A6, dar am condus loganul si o e masina care face fiecare cent, perfect adaptata conditilor sociale si infrastructurii din romania (+ toate pietele emergente)
lasa oamenii sa ishi faca treaba! majoritatea sunt tineri shi pasionati, asha ca daca u nu eshti in stare sa faci nimik, nu crede ca nici altii nu sunt
R:i sa montat motorul de sergatoare de parbriz