Dacia a avut parte de vânzări în creștere moderată în Europa pe parcursul primei părți a anului, însă nimeni nu putea anticipa succesul de care se va bucura marca românească în ultima lună de vară.
Potrivit datelor oficiale furnizate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), Dacia a vândut în luna august 27.855 unități, în creștere cu 39% comparativ cu perioada similară a anului trecut, când a comercilizat doar 20.000 de mașini. La nivelul pieței auto, Dacia este brandul cu cea mai mare creștere de vânzări în Europa, dacă nu luăm în calcul vânzările obținute de brandul premium Jaguar, care au totalizat 3.283 de unități, în creștere cu 41.8%.
Aceste performanțe vin cu numai câteva săptămâni înainte ca producătorul român să lanseze facelift-urile pentru Sandero și Logan cu ocazia Salonului Auto de la Paris.
Aceste vânzări au fost obținute în cele 28 de state ale Uniunii Europene și în cele 4 țări care fac parte din Asociația Europeană a Liberului Schimb (EFTA), și anume Elveția, Norvegia, Islanda și Liechtenstien.
La nivelul pieței europene, vânzările de mașini noi au ajuns la peste 855.000 de unități și au crescut cu 9.5%, principalii beneficiari pe lângă Dacia fiind Grupul Fiat-Chrysler (+20%), Seat (+18%), Toyota (+18%), Kia (+16%) și Renault (+15%).Volkswagen rămâne cel mai mare constructor euroopean, însă a înregistrat o creștere sub media pieței (+6.3%), astfel că deține 26% din piața europeană la nivelul lunii august, în scădere de la 26.8%. Vestea bună din cadrul constructorului german vine din partea mărcii Seat, care a crescut cu 18% în urma cererilor pentru noul SUV Ateca. La rândul său, Grupul PSA Peugeot-Citroen, al doilea cel mai mare constructor din Europa, a crescut cu numai 2.8%.
La nivelul primelor 8 luni ale anului, Grupul Volkswagen este în continuare lider detașat cu peste 2.4 milioane de unități livrate și o cotă de piață de 24.1% aflată într-o continuă scădere, în timp ce PSA și Grupul Renault sunt singurii producători care au mai reușit să depășească pragul de un milion de unități livrate.
Via ACEA
Spuneam la inceputul anului ca VW nu va fi chiar atat de afectat de Dieselgate. Poftiti dovada.
Ai dreptate...China să trăiască !
Louis Schweitzer, te iubesc!