Piața auto europeană a înregistrat un nou declin la înmatriculări în luna aprilie, însă scăderea s-a estompat acum la numai 0.4%, la peste 1.3 milioane de unități.
Chiar dacă piața auto europeană înregistrează astfel o perioadă relativ dificilă, Dacia continuă să profite la maxim de prețurile competitive pe care le oferă și înregistrează un nou record.
În luna aprilie, constructorul cu sediul central la Mioveni a înmatriculat 53.446 de unități în Europa, în creștere puternică cu 14.7%. În urma acestei performanțe, Dacia a atins pentru prima oară în istorie o cotă de piață de 4% pe Bătrânul Continent.
La nivelul primelor patru luni ale anului, Dacia a înmatriculat 198.811 unități în Europa, în creștere cu 13% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Cota de piață a producătorului român la nivelul perioadei ianuarie-aprilie a fost de 3.6%, în creștere de la cota de 3.1% din perioada similară a anului trecut.
În acest context, Dacia își păstrează locul 13 în topul mărcilor cu cele mai mari înmatriculări în Europa, după ce a reușit să depășească rivali precum Hyundai, Kia sau Seat. În plus, Dacia își mărește semnificativ importanța în cadrul Alianței Renault-Nissan, în condițiile în care înmatriculările Renault au scăzut cu 5.7% la 363.000 de unități, iar Nissan a înregistrat de asemenea un declin de 25%, la numai 149.000 de unități.
În clasamentul general, prima poziție este ocupată în continuare de Volkswagen, cu peste 610.000 de unități, urmată de Renault, Peugeot și Ford.
Locul patru revine celor de la Opel, în timp ce următoarele două poziții sunt ocupate de brandurile premium Mercedes-Benz și BMW.Interesant este că toți constructorii din top 10 au înregistrat înmatriculări în scădere la nivelul primelor patru luni ale anului, cele mai mari declinuri fiind consemnate pentru Ford (-9%) și Fiat (-11%). Între timp, Citroen, Dacia și Kia sunt singurii producători din top 15 care au înregistrat progrese.
Loc | Constructor | Înmatriculări ian-apr 2019 |
Înmatriculări ian-apr 2018 |
Creștere |
1 | Volkswagen | 610.310 | 628.033 | -2.8% |
2 | Renault | 363.002 | 383.273 | -5.3% |
3 | Peugeot | 349.608 | 356.755 | -2.0% |
4 | Ford | 344.287 | 378.751 | -9.1% |
5 | Opel | 310.096 | 322.589 | -3.9% |
6 | Mercedes | 298.382 | 300.524 | -0.7% |
7 | BMW | 274.080 | 275.858 | -0.6% |
8 | Audi | 264.339 | 281.878 | -6.2% |
9 | Skoda | 259.258 | 259.989 | -0.3% |
10 | Toyota | 250.089 | 259.373 | -3.6% |
11 | Fiat | 243.012 | 272.093 | -10.7% |
12 | Citroen | 234.422 | 217.567 | +7.7% |
13 | Dacia | 198.811 | 175.863 | +13.0% |
14 | Hyundai | 188.122 | 190.696 | -1.3% |
15 | Kia | 176.020 | 174.392 | +0.9% |
Toate datele din acest articol sunt valabile pentru cele 28 de state din Uniunea Europeană și țările care fac parte din organizația EFTA (Norvegia, Elveția, Islanda și Liechtenstien).
Via ACEA
Sunt si persoane care si-au cumparat Dacia si apoi s-au jurat ca nu mai dau banii pe asa ceva. Prefer sa dau bani in plus si sa ma simt confortabil, nu sa te traga curentul la genunchi in dreapta soferului, nu sa se intrerupa curent ca niste cabluri sunt prea apropiate de capota si de la trepidatii s-au uzat, nu sa ramai fara aer conditionat pentru ca niste ingineri au pus o conducta metalica subtire prea jos si astfel sa fie expusa la pietricele, nu sa am surprize cu chedere deteriorate prematur, nu sa ramana roata de rezerva blocata sub masina pentru ca surubul care il desfaci din interior a ruginit si numai cu flexul s-a rezolvat, nu sa ramai fara stropitoare in spate ca un furtun se gatuie cand inchizi usa din spate. Astea toate la o singura masina Logan MCV. Asa ca te rog frumos sa fi tu nationalist si smerit si da banii pe ce vrei tu, nu-i judeca pe altii. Fiecare are dreptul sa dea banii proprii pe ce vrea.
Statistic insa, se dovedeste ca Dacia a evoluat suficient de mult pentru a ajunge pe locul 13 in Europa, inaintea unor marci precum Kia, Hyundai, Seat, Volvo, Mini, Mitsubishi.
Stirea facea referire la acest aspect.
Unora li se pare ca e o performanta - ce zici, poti fi de acord macar cu asta?
Pietricele care să fisureze conducta de AC? În primul rând MCV-ul vechi (e voba de primul MCV pentru că la el roata de revervă e sub mașină, în exterior, o alegere proastă pentru a ține roata dar bună pentru rezervorul GPL) e dotat cu scut metalic extrem de solid, care închide destul de bine compartimentul motor în partea de jos, fiind foarte improbabil să pătrundă corpuri străine de pe carosabil, cu atât mai puțin cu o viteză care să producă deteriorarea țevilor. Bine, dacă scutul e la locul lui și carenajul de la roata dreaptă nu e spart.
Cabluri uzate de trepidații și furtune care se gâtuie? Nu știu de ce :) dar aici miroase a intervenții neprofesioniste sau a service pus pe șpagă. Și a frustrări vărsate aiurea pe o mașină exploatată și întreținută nu știm cum (deși eu am o bănuială).
Așa că să dea fiecare banii pe ce vrea, numai ca data viitoare să nu constate mirat că dă la service și mai mult.
Daciile nu sunt rele - trebuie doar sa faci unele compromisuri si sa nu te arunci la versiuni full. Undeva pana in 8 000 de euro renteaza....hai 10 000 daca esti pasionat si megafan al marcii....dupa ...nu prea.... (asta v-o spune un posesor de Dacie SL Plus 2018 luata de noua)....Nu poti da 12 000 pe un logan cand avem astra J, i 30, Megane in jurul acestei valori (chit ca sunt "chele" si la promotii)....de asemenea nu poti da pe un Duster 18 000 - 20 000 pur si simplu e prea mult...adica na .....Vitara, S-cross, Tucson chiar daca sunt mai "chele" si 4x2 ....au 5 stele si au garantie 12 ani la rugina ....etc. etc.
Deci undeva la 8 000- 9 000 Dacia e best buy pentru cine vrea o masina noua, cu garda adaptata soselelor romanesti si cu spatiu interior ...
Dacia Duster
2018 180.391
2017 145.682
2016 139.826
2015 125.416
Suzuki Vitara
2018 67.801
2017 72.301
2016 73.099
2015 43.247
Sursa: CareSaleBase
Se pare ca nu poti da 18-20 de mii pe Duster cand ai Vitara, avand in vedere ca peste 90% din vanzarie de Duster au fost Prestige.
Sunteti tristi serios. Iar cele 5 stele luate 2015 fata de 3 ale Duster din 2017 cand s-au schimbat regulile si se puncteaza sistemele de sigurata active gen lane assist.... Vitara aia cu regulile noi nu ia 5 ;)
https://www.autoexpert.ro/test-stabilitate-10-suv-uri-mici-probleme-pentru-dacia-duster-si-ford-ecosport/
Mai stii? or fi fraieri..
Dacia este scumpa pentru un roman, iar după 50 de ani de comunism feroce și încă 30 ani de sărăcie crunta își dorește mai mult., dacă ar fi posibil gratis. Confruntarea intre un SH și Dacie noua are deja un câștigător în Romania, SH-ul. Nu putem nega ce este evident cum nu putem contesta alegerea fiecăruia. De fapt acest lucru a obligat Dacia sa progreseze, este evidenta îmbunatățirea fata de 2004.
Referitor la vânzări în Europa sper sa fie o reajustare a pieței și nu o criza ca în 2009, dacă vine o noua criza nu știu ce ne mai scapă!
Noi ca țara nu contam ca vânzări de mașini noi pentru nici un constructor, zbaterea dealerilor este inutila chiar cu reduceri de 5000E.