La începutul lunii martie, Dacia a publicat primele imagini și informații despre conceptul pre-serie Spring.
Oficialii Grupului Renault au confirmat acum că versiunea de serie pentru Dacia Spring va fi prezentată în 15 octombrie la ora 18:00, ora României. Prezentarea va avea loc în cadrul primei ediții Renault eWays, un eveniment digital care va avea loc în periaoda 15-26 octombrie.
Noul eveniment va avea rolul de a promova cele mai noi modele și tehnologii dezvoltate de Grupului Renault pentru mobilitate electrică. Din păcate, Grupul Renault nu a oferit mai multe detalii despre Dacia Spring, astfel că puținele informații sunt cele anunțate în luna martie.
Astfel, Dacia Spring va avea la bază modelul Renault K-ZE comercializat pe piața din China și va avea o autonomie electrică de peste 200 de kilometri, calculată pe baza protocolului european WLTP.
În schimb, constructorul român nu a oferit niciun fel de detalii despre capacitatea bateriei și nici detalii tehnice despre motorul electric.
Pe de altă parte, Dacia menționa că Spring Electric are o lungime de 3.73 metri și oferă spațiu pentru patru persoane pentru a "deveni vehiculul ideal pentru utilizarea de zi cu zi".Dacia Spring va apărea pe piață în prima jumătate a anului 2021. Constructorul nu a oferit niciun fel de indicii cu privire la prețul de comercializare pentru versiunea de serie care va fi disponibilă de anul viitor, cu excepția faptului că va fi "cea mai accesibilă mașină electrică de pe piață".
În acest an, cel mai accesibil model 100% electric de pe piața din România a fost Skoda Citigo-e iV, care avea un preț de pornire de 19.900 de euro cu TVA inclus. Totuși, toate unitățile alocate României au fost vândute rapid după startul programului Rabla Plus, iar Skoda a confirmat că a încetat deja producția modelului de oraș.
Dacia Spring va fi prezentată la numai câteva săptămâni după dezvăluirea noilor generații Logan, Sandero și Sandero Stepway, care beneficiază de noutăți majore.
Via Dacia
tare mi-e ca vor fi mari.. surprize
Parca era vorba sa avem si Dacia Kwid.
Pentru ca n-ar mai cumpara nimeni varianta electrica, sunt curios ce inseamna pret accesibil.
O incarc in week-end si fac orasul toata saptamana cu ea.
Haideti domnilor ca va cere lumea, se poate cu o baterie mai fortoasa?
Dacia Spring NU va avea însă bateria lui Smart EQ produsă de Deutsche Accumotive (17,5 kWh), ci alta de origine LG.
Se știe deja la anumite nivele puterea motorului (nu doar 45 CP) și capacitatea bateriei (autonomia de +200 km fiind totuși calculată pe mod ECO), ba și prețul aproximativ al mașinii.
Nu vi le spun însă, că oricum nu mă credeți și voi fi pălmuit până la înroșire.:-)
Ba dimpotrivă, dac-ai fi fost atent p-acilea am repetat de m-am săturat că cea mai ecologică abordare după mine e păstrarea cât mai mulți ani a mașinilor clasice -- bine întreținute, evident.
@Flavius: Sorry, n-am voie - dacă-ți zic cresc acțiunile Dacia peste Tesla. :-)
@Manu_Mugurel: ești p-aproape, dar nu tocmai exact (oricum, vor exista două niveluri de echipare.)
@zărne: Calcul bun în principiu, dar ai putea cumpăra Spring la voi (pe bani se semințe) numai dacă Donald Duck Trump ar fi semnat acordul lu Macron.
(n.b.: Bine a făcut că nu.)
Ce aberatii grandioase.. norocul tau ca nu sunt majoritatea ca mine. Pai, domnul meu, eu imi achizitionez masina pe care vrei matale sa mi-o vinzi? Clar NU, iar daca nu-mi oferi ce-mi trebuie, atunci merg in continuare cu ce am, iar Maria Ta vei sta cu produsele in camerele de prezentare. Atat de simplu este si asa ar trebui sa procedam toti.
Pe exact acelasi model, unii cel putin lafel de inteligenti au retras citigoe din productie. Mintea lor creata crede ca se va imbulzi lumea la eniaq precum la citigoe. Da, da, asa va fi, iar marmota impacheteaza ciocolata in staniol deja de zeci de ani..