Un nou raport întocmit de JATO Dynamics arată care au fost cele mai bine vândute mașini electrice în Europa, în luna august. Potrivit raportului, cel mai bine vândut model cu zero emisii a fost Tesla Model Y, cu 6935 de exemplare vândute.
Pe locul doi se află Volkswagen ID.4, cu 5583 de exemplare vândute, iar podiumul este completat de către Skoda Enyaq iV, cu 4394 de unități vândute în ultima lună a verii.
Imediat în afara podiumului se află Fiat 500e, cu 3992 de exemplare vândute, iar pe locul 5 se află Dacia Spring, care a fost vândut în 3699 de bucăți în august pe Bătrânul Continent. Dacia Spring se poate lăuda și cu cea mai mare creștere a numărului de vânzări, de 894% față de august 2021, perioada în care Spring a fost lansat pe piață.
Prin comparație, Tesla Model Y a înregistrat creșteri de 98%, Volkswagen ID.4 a crescut cu 20%, Skoda Enyaq iV cu 23%, iar Fiat 500e cu 26%.
Datele JATO Dynamics arată că vânzările de mașini electrice au crescut cu 11% până în acest moment.
Asta în contextul în care vânzările de mașini cu motoare pe benzină au crescut cu 6%, iar cele hibride plug-in au înregistrat un plus de numai 3.2%.Mai mult, 20% din mașinile electrice vândute în august au fost produse în China, fiind a doua țară de origine ca popularitate. Doar Germania este în față, deoarece 28% dintre mașinile electrice vândute în august au fost produse în această țară. De asemenea, vânzările mașinilor electrice fabricate în China au crescut cu 78% față de august 2021, în timp ce vânzările de vehicule electrice produse în Europa au crescut cu doar 17% față de aceeași lună a anului trecut.
În clasamentul general al lunii august, cel mai bine vândut model în Europa a fost Volkswagen T-Roc, cu 15.953 de exemplare. Acesta este urmat de Peugeot 208 (15.146 de bucăți) și de Dacia Sandero (14.830 de unități).
La final, în clasamentul vehiculelor hibride cu încărcare la priză, cele mai bine vândute modele au fost: Ford Kuga (3721 de exemplare), Hyundai Tucson (2504 bucăți), Kia Sportage (2177 de mașini), Lynk & Co 01 (2090 de exemplare) și BMW X5 (2013 unități).
via JATO Dynamics
Nu îi interesează aşa mult range, nu se sperie de asta, nici ca timpi de încărcare, ci preţul.
Dacia Spring este un proiect bun, dar .... chinezesc, încă nu european (decât ca design, arhitectura contrucţia, nu bateria)
Sunt oameni care fac naveta, sau care pleaca in delegatii, sau care au intalniri de afaceri in alte orase, sau care nu au chef si timp sa incarce panaramele astea. Du-te cu Spring in weekend pana la Iasi si inapoi cu treaba, tu crezi ca toti sunt ca tine sa mearga 2 km pe zi si atat?
Cunosc 3 persoane cu Spring, le-au luat crezand ca le incarca moca la statii, surpriza, moca nu mai e nici o statie si e mereu coada, inclusiv la 1 noaptea, asta e realitatea pe care tu nu vrei sa o vezi.
În 2021 "În România 86,8% dintre persoane nu își permit un concediu." iar o treime din cei care mergeau o făceau că aveau datorită voucherelor de vacanţă de la guvern, angajator !!
Adică 1,4 mild de oameni o duc bine si nu au o problema sa facă una alta cu viața lor.
Dacia Spring este ce pot Electricele astăzi… si este ok, foarte bine ca unora li se potrivește. Nu știu încă pe nimeni care are doar marină electrică…
90% din TOATE maşinile din lume sunt autoturisme, mici dimensiuni, sub 3,5 tone
10% sunt gen TIR-uri etc, deşi consumă 70% din diesel (în SUA de exemplu , ajung la 90% din consumul diesel)
iar din aceste 90% , 99% mer zilnic sub 50 km
Australia is 34km
The US is 42km
The UK is 32.8km
The EU is 32.9km
Canada is 37.9km
and Japan is 25.4km.
deci orice electrică se pretează pentru toţi.
Cea mai vândută maşină din China are două modele,unul de 120 km range şi 170 km range. Şi are un succes nebun.
Deci despre ce vorbim???
dacă zi de zi, lumea face maxim 30-42 km zilnic ...
Ştii în cât timp încarci 50 km la staţie?
În sub 5 minute!
Eu îţi prezint studiile făcute şi care arată că, în ţările bogate, fac în medie zilnic doar 35-45 km !!!!
cât crezo că fac ăia din Africa, Arabia, etc???
Şi dacă fac în jur de 40 km zilnic, hai 50 km zilnic, de unde vezi tu nevoia de mia de km autonomie ????
iar daca erau subventionate electricele(egale la pret) si in vest, acum deja ar fi fost plin de ele ca-n norvegia. fiindca lumea nu se gandeste ca romanul la concediul ala de mii de km candva...au avioane!
Asa ca diesel forever, diseara ma duc sa ma plimb prin oras cu el sa poluez cat mai mult si sa deranjez toti ECO-PENSATII care viseaza la Tesla dar ei nici Golf 4 nu au.
Să facem un prototip de situaţie
- stai la bloc
- îţi cumperi o electrică din cele mai ieftine cu programul rabla, etc
- să zicem un Opel corsa-e
- în 25 de minute încarcă 33 kwh, la o staţie de 80 kw (medie) care vin vreo 170 km care îţi ajung 3-4 zile
- dacă încarci la o staţie mai bună, de putere, poate în 1-2 ore o ai full,
- adică mergi la mall, faci cumpăraturi şi ai un full pentru toată săptămâna
- nu e că eşti obligat să încarci acasă
În timp primăriile vor pune staţii de încărcare la toate parcările de rezidenţă, cum este azi în UK
Nu este chiar imposibil ci foarte posibil.
Singura problemă preţul lor iniţial, că nu există concurenţă şi cererea este imensă care ţine preţul sus..
Nu trebuie să jigneşti dacă te sperii
Pun pariu ca toti care si-au luat Tesla (TOTI) si-au luat-o ca sa dea bine. Sa epateze pe strada, sa pretinda ca le pasa de planeta sau pentru ca aveau ceilalti prieteni milionari si nu puteau ramane de caruta.
La fel stau lucrurile si cu Dacia Spring. Lumea a zis mama ce ieftin. Ia sa am si o masina de ora (deci o a doua masina). Foarte putini care au cautat raspuns la intrebarile de consum, de utilizabilitate iarna, disponibilitatea statiilor de incarcare, costurile de folosire pe 10 ani si asa mai departe.
Degeaba apare un zapacit care imi povesteste ca a ajuns cu un plin la capatul lumii. Pentru mine o astfel de masina nu ar fi de folos.
Cu alte cuvinte, pe mine personal m-ar linisti daca cei care au sau care plac modelul nu si-ar mai lauda alegerile ca si cand ar fi rusinati cu ele si ar mai cauta fraieri sa treaca in tabara lor.
Statisticele sunt date de guvernele respective !!
Uite sursa
https://www.solaronev.com/post/average-daily-driving-distance-for-passenger-vehicles
Apoi, că unii fac în Germania 400 km - extrem de puţini şi ăia care fac 400 km zilnic STAI LINIŞTIT au bani să îşi cumpere cele mai scumpe versiuni de Tesla model S !!
Ori eşti în weekend liber ori nu eşti ???
Că nu vrei să stai 30 minute la încărcat...
Te vânează careva???
Plus că încarci abia după 250-300 km.... faci tu 500-600 km fără oprire în fiecare weekend???
Nu opreşti la un pișu ceva?
Coloana, colonul - praf le faci !
Mergi mereu singur?
Soţia, copii ce zic?
Sau îi duci anesteziaţi , sedaţi?
PS mai gustă viaţa, nu trece în viteză, că e scurtă.
dar oricum să nu faci pauză la 2,5-3 ore de condus... dă cu virgulă...
că nu avem să ne cumpărăm că sunt prea scumpe că sunt hype e una, dar că să spui că nu vezi că sunt mai bune decât dieselul poluant care îl ai - e alta
Asta e invidie nu raţionament