Așteptarea a luat sfârșit. După numeroase speculații în presa internațională, Dacia a publicat marți primele imagini și informații oficiale despre conceptul pre-serie care anticipează lansarea primului său model electric din istorie.
Conceptul pre-serie a primit numele Dacia Spring Electric și ia forma unui SUV de oraș care va avea o autonomie electrică de peste 200 de kilometri, conform standardului WLTP.
Pentru moment, constructorul român nu a oferit niciun fel de detalii despre capacitatea bateriei și nici detalii tehnice despre motorul electric. Cel mai probabil, aceste informații vor fi dezvăluite mai aproape de lansarea comercială a versiunii de serie.
În schimb, Dacia menționează că Spring Electric are o lungime de 3.73 metri și oferă spațiu pentru patru persoane pentru a "deveni vehiculul ideal pentru utilizarea de zi cu zi".
De asemenea, producătorul de la Mioveni afirmă a acordat o atenție specială luminilor, în contextul în care farurile Full LED au fost implementate în două moduri: o bandă orizontală în partea superioară și 4 elemente grafice integrate în bara de protecție.
Între timp, stopurile Full LED generează un efect "dublu-Y".
Dacia afirmă că aceste efecte vizuale marchează viitorul identității mărcii în privința iluminării.
Versiunea de serie a conceptului pre-serie Dacia Spring Electric va apărea pe piață în prima jumătate a anului 2021. Întrucât lansarea este la aproximativ un an distanță, este de așteptat ca versiunea de serie să păstreze cele mai multe caracteristici de design ale conceptului Spring Electric.
Dacia menționează că Spring Electric va fi o mașină potrivită pentru utilizatorii individuali și pentru flote, însă urmează să ofere acest model și pentru serviciile de car-sharing.
Întrucât pentru moment Spring Electric este un concept pre-serie, Dacia nu a oferit niciun fel de indicii cu privire la prețul de comercializare pentru versiunea de serie care va fi disponibilă de anul viitor, cu excepția faptului că va fi "cea mai accesibilă mașină electrică de pe piață".
În prezent, cel mai accesibil model 100% electric de pe piața din România este Skoda Citigo-e iV, model care are un preț de pornire de 19.900 de euro cu TVA inclus.
Via Dacia
Oricum, Dacia continuă să crească. Modelele ce vor fi lansate anul acesta vor fi pe o nouă platformă (cea folosită pe Clio 5), vor fi mult mai moderne și cred că și calitatea va fi îmbunătățită, deși tăierile de costuri sunt necesare pentru un preț cât mai mic.
Cârcotașii la adresa Daciei s-au împuținat în ultimii ani. Și văd că Dacia îi face să devină tot mai puțini.
automarket.ro/stiri/oficialii-renault-neaga-ca-suv-ul-electric-de-oras-renault-k-ze-va-fi-95795.html
Faruri si stopuri Full LED ! Bravo Dacia ! Chiar daca esti mult in urma, este un pas inainte.
Excelenta masinuta, este concept pentru ca nu-i varinta de serie, ce-o fi greu??
Sa speram ca n-o vor decora cu celebra antena radio, daca apare vreo sarma de acoperis, dacia, jur ca va-njur. Si sa nu veniti nici cu cheia fixa ca iar ii jale.
In rest, eu ma declar multumit, hai cu ea la vanzare cat mai repede.. Doamne-ajuta!
Dacă citești acel articol, vei vedea că Renault confirmase că va aduce K-ZE în Europa. Cel care a spus că nu va fi sub sigla Dacia era CEO-ul reprezentanței Renault din Germania și nu cineva din conducerea centrală a Renault.
De ce a spus așa nenea din Germania, nu știm. Ori a mințit, ori nu avea acces la planurile conducerii centrale și a spus și el ce credea și ce știa la acel moment.
Sunt insa TARE curios daca va obtine mai mult de 3 stele EURONCAP ?!
Depinde foarte mult de gandirea:
- volum, pret si PROFIT, cu orice pret vs SIGURANTA.....
Nu am inteles niciodata insa cum de au ales francezii sigla aia oribila (desfacatorul de capace). Nu-mi spune absolut nimic. Poate ne lamureste cineva.
Cum a spus si ACE astept sa vad si cat de sigura o vor face.
A, si inca ceva: Scrie "constructorul român" si "producătorul de la Mioveni". S-a anuntat ca se face in Romania? Daca se cheama Dacia nu inseamna neaparat ca se va face la Mioveni.
- cei de la BMW sunt pe spate
si vin astia de la Dacia pe care FOARTE multa lume (si eu inclusiv) nu da 2 bani pe ei si te surprinde cu o masina electric mica/medie cu pret bun cu autonomie acceptabila..etc...
Dar eticheta de pret va fi cea care va decide succesul sau esecul acestei masinutze. Daca vor veni cu un pret apropiat de cel al unei masinutze mici de oras cu ardere interna, atunci va avea succes mai ales ca a doua masina la cei care stau la casa.
Oricum, sa dorim mult succes noului concept cu baterii!
Cati dintre voi v-ati urcat in Ignis si ati testat masina, la modul concret.....?! Dupa 15-25 km cam iei forma scaunului ....macar la Ignis are 4x4 (sic?!).
Cat sa coste mini SUV-ul buburuza?!
VW a prezenat astazi ID.4. VW a prezenata foarte multe modele electrice chiar de serie
Bravo Dacia, skoda ai ramas in urma, Dacia e viitorul electric in Romania!
Ultimele modele de la dacia au stat bine la elementele de siguranta pasiva (rezistenta la coliziune) dar nu au avut electronica necesara pentru a lua mai mult de 4 stele.
Intrebarea se pune: pentru mersul exclusiv in oras (asa cum este gandit acest concept) preferati un pret cu vreo 5K eur mai mic sau sistemele electronice de asistenta? Intrebarea se pune publicului care da banii pe o dacie noua nu celor care au masini sh.
Ignis are 4x4. Dar la ce ajuta 4x4 o citadina in oras? E optiune de bifat la achizitie dar ai date concrete incat sa declari ca ar fi un avantaj major al japonezilor? Faza "daca drumurile sunt pline de zapada iesi mai usor din parcare" nu tine. Numai tine.
....de tuns iarba, as adauga eu cu mandrie!
Nesimtulr ! Eu sunt un om normal ! Iar tu esti doar un mafiot care se ascunde sub un nume virtual.
Fara suparare, decat o masina care nu a obtinut decat nota MAXIMA de 4 stele la testele EURONCAP (ATENTIE pe companie), mai concret Sandero, in anul de gratie 2013 - unele modele vandute ajungand sa coste chiar 13.000 pana la 19.000 Euro....,
eu unul, as prefera oricand masini SUV din clasa B care au obtinut in ultimii 5 ani, toate cele 5 stele la testele EURONCAP de exemplu:
1) RENAULT Captur care incepe de la aproape 16.000 Euro sau
2) FORD Puma (de la aproape 19.000 Euro);
3) CITROEN C3 Aircross (de la aproape 15.000 Euro)
4) SUZUKI Vitara (de la aproape 15.000 Euro)
etc....
Cei 1-2-3.000 Euro economisiti INITIALI, la achizitie, NU SUNT CHIAR TOTUL pentru o familie de 4 persoane, in Romania - asta daca ne aducem aminte cum se conduce la noi, cum se administreaza si se intretin drumurile patriei...iar multi dintre cei care conduc SUV-uri mari se cred parca in tancuri, de multe ori, in trafic, unii mai si beau si urca apoi la volan (vezi cazul trist al lui Teo Peter de la Compact de ex., unul dintre multele care se pot da de exemplu....)
O zi buna sa aveti!
eu as paria ca va avea motorul de 82 de cai putere și bateria de 17.6 kWh de pe smart 4four si twingo electric. sau poate o baterie putin mai mare pt a asigura cei 200 km autonomie
@ fan skoda si clona sa prietenoasa: sigur nu santeti o singura persoana cu personalitate dubla ( cel putin) ?
Tot la vorbele lui Clique a-ți ajuns. :)))) Electrificaților...
El va spus de înainte să fie dezvăluit conceptul că, va fi Kwid cu siglă Dacia
Masina de oras + masina de concediu + masina de offroad/pescuit + masina de spalat ... etc ... UNDE NAIBA SA LE TII PE TOATE ?! :)))
Diferenta intre gama dacia si urmatoarea masina cu echipare similara pleaca de pe la 3K eur si se duce in sus.
Aici vorbeam oricum de modelul electric de oras (inca nelansat) dar care pare sa nu aiba concurenta reala in piata la momentul asta, daca pretul va fi sub 18K. Acum ramane de vazut ce mai pot sa scoata de pe el ca sa ajunga la pretul asta, ca sunt convins ca se va vinde in draci.
Înțeleg faptul că, din cauza situației financiare în principal, mulți români caută o mașină care să fie și de oraș, și de concediu și de offroad și pentru toate pentru că nu își permit să aibă cel puțin 2 pentru utilizări diferite. De asta au ajuns să umble mulți cu limuzine de 4,8 metri prin oraș (ex. Mondeo, Passat, Insignia - eu însumi am făcut asta) și chiar prin offroad ca să zic așa.
Dar mașina asta este strict pentru utilizare urbană și maxim pe niște distanțe scurte extraurbane. Trebuie să înțelegem pentru ce e construită și să nu aplicăm oricărei mașini gândirea românească despre care am amintit.
Am avut si eu o masina Dacia - berlina pe care-am folosit-o circa 12 ani: iarna mai baga ceva caldura, vara insa trebuia sa merg:
- noaptea pe racoare sau
- ziua pe caldura, cu geamurile deschise...
Reviziile anuale NU costau mai putin decat platesc acum la o masina japoneza....
Portbagajul Daciei era in concediu plin de DIVERSE: planetare, bielete, bucsi, pivoti inferiori, superiori, pompa de apa, rulmenti, curea de rezerva, lada de scule etc....Ce vremuri Doamne`....O data, cand mergeam cu familia la mare, pe langa Slobozia s-a dus cureaua de ventilator si - mare noroc, am reusit sa gasesc una de tractor...am luat-o din loc pentru ca, altfel faceam fripturile la 35 de grade in Soare....
Bidonasul de ulei de motor - INDISPENSABIL.....
Nu tu geamuri cu protectie la ultraviolete, etc.....
Greutatea berlinei era de 950 kg iar acum Logan, Sandero etc au cam tot pe-acolo....
Masinile pe care le-am enumerat eu ceva mai sus - in viteza - au cu circa 150-200-250 kg fiecare, mai mult decat Daciile actuale (structura de rezistenta la impact, sisteme de asistenta la conducere suplimentare, airbag-uri suplimentare, etc...)..
FORD a produs pana acum, la Craiova un numar total de 3 tipuri de autoturisme din care doua modele care au obtinut cele 5 stele EURONCAP: B-Max si Puma....Pentru acest lucru II FELICIT SINCER pe cei de la FORD si sper ca modele sigure sa fei produse in Romania, pentru intreaga lume, multa vreme de-acum incolo!!!!!
RENAULT Kwid (alias DACIA Spring) a obtinut 3 stele la testele LatinNCAP (America de Sud).
https://insideevs.com/news/401920/dacia-spring-electric-showcar-kze/
În rest n-are rost să-ncerc, a încercat Alex o explicație de bun simț cum e cu stelele, deși pentru unii e inutil: când are motor OK n-are automată, când are cortină n-are stele, când are climă nu costă mai puțin, și tot așa, ca-n bancul cu ursul și iepurele.
Pe unii cred că-i mulțumești mai ușor schimbând sigla, a propos și de postacul cu săgeata boantă VAG.
Așa e - unii urăsc așa mult Dacia încât i-ar găsi nod în papură și dacă ar ajunge la nivel de marcă premium. N-ai ce să le faci. Ca să nu mai zicem că nu există niciun Sandero și nicio Dacie în afară de Duster de top care să ajungă la 19.000 euro.
P.S. Testele LatinNCAP sau cele din India sunt irelevante pentru că Renault nu a aplicat aceleași standarde de siguranță și în Europa. Știu, e ipocrit și e ca și cum ar aprecia mai mult viața europenilor decât a celorlalți, dar ăsta e adevărul. Și e și din cauza reglementărilor mai aspre în Europa. Spre exemplu, văzusem un test comparativ între Renault Lodgy făcut în India și Dacia Lodgy pentru Europa. Modelul indian a luat 0 stele la GlobalNCAP, Dacia Lodgy a luat 3 stele.
Așa că multe din argumentele anti-Dacia vin fie din ignoranță, fie din rea voință.
https://www.electrive.com/2019/12/04/renault-city-kz-e-to-come-to-europe-as-dacia/
Vai s-amar... Ma si miram deja ca vor sa faca astia la Dacia din rahat zbici si sa mai faca si arc electric cu el...
Au ales sa scoata o electrica, defapt sa o aduca pentru ca facutul de la 0 e scumputz.
Cat despre ruptul la vanzari nu stiu ce sa zic. Va costa probabil 18-20k euro si va fi o masina de 3.7 metri. Bani care-ti cumpara din piata un Golf sau o Corolla hybrid ca sa te poti electro-eco-poza.
La cum arata datele pana acum, va fi inutilizabila la taxi din lipsa spatiului de bagaje. Degeaba jubila cineva mai sus.
Ramane o masina de naveta, cumparaturi si livrari de pizzala fel cum e si Vw Up doar ca la jumate de pret. Sau pentru aceiasi bani este Loganul 1.0 tce gpl mai polivalenta decat Up-ul si cu un cost de rulare de 20 lei pe 100km.
Eu unul gandesc in costuri de achizitie, rulare si intretinere. Si deocamdata electricele stau rau la capitolul asta din cauza celor 10-12k euro in plus fata de o masina similara cu motor termic.
Stiu stiu se zice TCO dar eu n-am palarie si mustata (la 80 de ani de la demodarea lor) si inca ma scarpin cu mana cu care mananc bacon.
Eu urasc Dacia pentru ca sunt proaste, nefiabile, nesigure si au multe probleme. Doar Duster-ul imi place foarte mult. Noua Dacia Logan arata si ea bine. Argumentele anti-Dacia sunt pentru ca Daciile sunt nesigure(pentru piata europeana), low-cost cu materiale de proasta caliate, multe probleme de fiabilitate si o tabla care daca ii dai un pumn ramane indoita.
Văd că mulți sunteți pe aici atotștiutori, vizionari. Câți dintre voi lucrați în domeniul auto, design, fabrici auto de la Dacia?
Iar pentru cunoștințele voastre, uneori mai citesc și unii angajați din grupușorul ăsta Renault și efectiv se amuză de prostiile ce debitați.
Când o să lucrați în grupul respectiv și o să vedeți cum stau lucrurile, atunci să vorbiți.
Dacia este vaca de muls și de acoperit pierderile pentru Renault, asta ca să știți, pe Renault îi doare-n pix de părerile voastre și de părerile tuturor clienților de pe piață.
Ei aproape că nici nu-și focusează atenția către piața românească.
Știu doare adevărul, dar asta este.
Aici au mână de lucru ieftină.
Trăiască internetul, unde toți sunt profesioniști, toți sunt mecanici, șamd.
Mulți vorbiți, dar nici unul nu vă cumpărați respectiva mașină, tot găsiți scuze, că așteptați nu știu ce modele, că nu știu ce.
Bă eu știu când vreau lucrul respectiv, tac dracu din gură, îl cumpăr îl folosesc, iar dacă sunt băiat finuț, fac un review pe youtube părerile mele despre respectiva mașină, cu bune cu rele.
Că așa mă pun și eu să felicit un brand însă eu posibil să nu pot cumpăra un model de la acel brand prea curand..
Pai mai Dane, daca ar face-o ar vinde SH-uri nemtesti direct in poarta fabricii. Nu'i asa? Adica de si-ar focusa atentia catre piata romaneasca? banii culmea, ii scot din piata vestica. Asa cum fac si ceilalti fabrica pe unde pot si vand pe unde apuca. Deci sa mai lasam. Apoi daca citesc si angajatii Dacia care ar fi problema? Au nemultumiri? Sa le fie de bine (opinia e libera) daca au ceva de impartasit sa o faca, daca nu, mucles! Sau isi pot schimba jobul, capsuni, funduri de pensionari, wc-uri in Anglia. Dar sa nu judecam. Pai e frumos? Tu ce zici? Apropos,lucrezi la Dacia si esti nemultumit de brand? Nu toti care lucreaza la VW in Germania isi permit marca si nici aia de la Lamborghini nu isi schimba masina in fiecare luna. Ai vazut cam cum arata Sant'Agata Bolognese, localitatea unde se fac masini de 100.000 coco bucata? Nuuu? Cand ai sa afli atunci sa vorbesti.
Ironia face nu numai că am Dacia, dar am și un review cu ea pe YouTube :-) îl găsești pe canalul meu care se numește Jurnal Auto.
Într-adevăr, Dacia mea are vreo 500.000 km și a fost abuzată de foștii proprietari. Dar chiar și așa se prezintă încă decent având în vedere modul în care a fost abuzată.
1) Marca naţională Dacia NE AJUTĂ ENORM PRIN VÂNZĂRILE INTERNE pentru a nu creşte deficitul comercial !
2) aceaşi marcă care noi o considerăm naţională (acoperă grosul vânzarilor la noi, şi este foarte ok)
totuşi se exportă în procent mult mai mare !!!
80% din Dustere se exportă
Deci pe cei de la Renault nu îi interesează piaţa din România ATÂT DE MULT ca piaţa generală a mărcii Dacia, din toată lumea.
3) Dacia face parte dintrun grup care produce subansamble şi motoare FOARTE BUNE !
Dacă unul dă cu Dacia în gropi mereu crezând că e un Land Rover 4x4 .... asta e!!!
Sau că are o Dacie 0.9 tce dar pleacă primul la semafor ca un BMW !!!
Totuşi fiecare maşină are uzul ei.
Că are 3 stele.... fix pix.... poţi să ai şi 5 stele dacă intră un Defender, Land cruiser eşti caput
Despre Dacia ELECTRICĂ :
200 KM pentru oraş este foarte OK dar pentru a avea uz în România, ca să acoperi Bucureşti - Constanţa, sau Galaţi, sau Focşani, sau Braşov, sau Piteşti /Sibiu, sau Craiova trebuie neapărat 350 km !!!
Altfel e cam prea puţin.
Sper să fie model de 200 km și de 350-400 km atunci da.
Plus tare aş vrea să văd Dacia PHEV E-tech !!!
Ar rupe la vânzări.
Exceptional. Delicios. O incantare sa-i citesti.
Eu ar trebui sa ma rasplatiti ca va dau ideile mele genitale despre fabuloasa marca care o reprezint.
Spring e un concept bun.
https://newsweek.ro/auto/renault-city-k-ze-primul-model-electric-low-cost-costa-7200-dacia-se-aude.
Daca va fi in zona asta de pret, o sa rupa.
Repet, cu scuzele de rigoare: Dacia mi se pare cea mai proastă glumă postdecembristă! Excluzând însă din vedere (categoric chiar) tradiţionala 1300/1310 şi versiunile aferente. Mă uimeşte ipostaza (constatată inclusiv de pe internet/Youtube) că oameni cu pretenţii de experţi auto recomandă, dezinvolţi, “nemuritoarele” motoare de Mioveni. Însă numai un sclav incurabil al limitărilor lăuntrice poate pune accentul exclusiv pe fiabilitate în condiţii de...economisire (atât în privinţa preţului de cumpărare, cât şi a costurilor de “mentenanţă”). Culmea paradoxului, nu puţini dintre ei conştientizează hibele greu remediabile sau mai degrabă iremediabile: grad foarte scăzut de siguranţă, de confort şi de sportivitate şi, totodată, incompatibilitate estetică, într-o sintagmă sugestivă: lacună de CALITATE, judecată în manieră inechivocă (totuşi, o abulie inexplicabilă a pus stăpânire – chiar feroce – pe fiinţa lor, astfel că nu se simt capabili de reacţia cuvenită...iar timpul se scurge necruţător!). De aceea au început să se trezească…”occidentalii” fascinaţi iniţial de psihoza low-cost: fiindcă au realizat că au fost crunt prostiţi…La urma urmei, nu locul de baştină contează, ci glasul lucidităţii (fie şi tardiv!).
Nici nu încape discuţie că Dacia (din acest secol) nu este hărăzită pasionaţilor sau temerarilor, care adoră riscul, trăiesc (şi) pentru graţiile provocărilor de tot soiul şi nu se feresc de efort (în situaţii extreme, acceptă demni sacrificiul de sine), dacă şi-au propus să atingă o tinţă anume (fie obiect, fie fenomen şi indiferent dacă nobilă sau doar egoistă).
Aşadar, nu exclud (de fapt, sunt ultra-sigur!) să fiu împroşcat cu tone de noroi “roşu” pentru concluzia…definitivă: Dacia contemporană (ICE sau “eco”) atrage nu oameni sărmani sau benevol austeri, ci oameni…placizi din fire, adică “liniari”, care nu cunosc şi nu urmează decât o singură regulă “sacră”, recte “virtutea” inerţiei cu “impact” cotidian…În mod previzibil, ei nu vor dispuşi niciodată să se lupte cu/pentru nimic realmente important, başca enigmatic, implicit incitant…În mintea lor hiperstandardizată, durerea/suferinţa/incertitudinea/neîmplinirea (în termeni laici) nu înseamnă binecuvântare de Sus şi mijloc ideal de desăvârşire sufletească, ci…blestem (ba încă ateii o iau în nume personal, de parcă i-ar viza expres lumea din jurul lor, cică dinadins să le dăuneze). A, şi, desigur, progresul real al omenirii nu li se datorează, indiferent ce li s-ar părea lor.
PS. Las’ să fim noi “suficienţi”, cei axaţi pe “cazane” străine. A nu se înţelege că eu aş afirma că acestea ar reprezenta opţiunea optimă (d.p.d.v. tehnic), dar, indiferent din ce unghi am trata problema, clar că merită în balanţă (şi ideologică, şi profesională) cu Dacia…Întotdeauna. Invariabil.
Te dau banii afară din casă ?
. Din nou, alt atotștiutor.
Pentru detalii
Prima achiziție 2006 : Dacia Logan 1.5 diesel
A doua achiziție 2011 Toyota corolla 1.6 benzină
Ambele noi
iar pentru curiozitățile tale și a altora de pe aici, am doi prieteni ce lucrează în grupul Renault, ambii în țară la Dacia, nu dau nume fiindcă nu doresc să le fac probleme.
Dacă nu știi cum se învârt treburile, nu deschide gura.
Să-ți zic ce mașini au angajații de la Dacia ?
Nu o să dau nume de mărci, însă îți zic că nu sunt Dacii sau Renault.
Sunt "cazane" cum le zici tu, ia zii boss, de ce acei angajați nu-și pot permite mașini noi ? a? aici mă refer la angajații români, nu la cei străini aduși.
Sunt multe lucruri ce nu se știu, nu se discută și nici nu vor fi discutate, dar mulți dau din gură, că așa e românul.
Să fiu sincer dacă aș fi administratorul paginii, aș dezactiva secțiunea de comentarii, de o bucată de vreme sunt doar bălării pe aici, care mai de care.
Nație mai frustrată ca românul nu cred că mi-a fost dat să văd.
Naționaliști până-n pânzele albe, dar când vine vorba de achiziție caută motive de ce nu-și cumpără.
Atâta propagandă cu mașinile astea electrice, doar să fie cumpărate.
Vai că Bucureștiul este poluat, Vai că Iașiul este poluat.. Ei nu zău?
Eu zic întâi să înceapă cu spălatul străzilor, eu în orice oraș mare în care am fost n-am văzut o mașină de spălat străzile.
Culmea că în orașele mici există așa ceva și culmea sunt folosite frecvent.
Doar în hoitul ăsta de țară văd atâta agitație gen. vai dar de ce X conduce mașina aia, dar de ce Y conduce diesel... ce vă freacă grija ce și cine conduce?!
Eu n-am văzut chestiile astea în exterior.
Băi, dacă vă dau banii afară din casă cumpărați-vă mașini noi.
24k, 35k în sus, faceți foamea cum fac mulți și plătiți ratele.
Nu vă convine mentalitea, sunt și alte țări pe lumea astea, granițele sunt deschise.
Vrei să afli care a fost cea mai fiabilă Dacie ? Aia făcută pe timpu lu nea Nicu,1300-ele, aha da, aia, primele serii.
Am rude ce au deținut 1300 și probleme exceptând rugina, n-au avut.
Încă și acum îmi aduc aminte destul de clar culorile una era vișinie iar cealaltă un gri.
iar pentru ăștia ce se rupeau în figuri pe aici nu demult cum că epavele intoxică lumea pe străzi, am o întrebare.
Înainte de 89, nu îi intoxicau noxele ?!
Înainte de diesel gate nu-i intoxicau noxele?!
Dacă UE zice că soarele e negru și românul trebuie să zică ca este negru, doar e cetățean "european" ce dracu...
Dacă e odihnit, le face pe amîndouă în același timp.
Aici nu se exprima doar o parerea ci trebuie neaparat sa il atacam cumva pe cel cu alta parere.
Iaca ca tocmai facui si eu cam la fel, ca sa intru in club :)
E bine ca avem optiuni si diversitate, Vazand vanzarile, Dacia ramane o optiune valida,
Dacia nu e obligatorie, e doar o optiune, asa ca nu va mai incordati :), Lasati pe fiecare sa aleaga ce vrea de la o masina.
Revenind la subiect: daca Dacia scoate pe piata europeana o electrica in jur de 7000 de Euro, cum se zvoneste despre K-ze, asta va fi o mare realizare.
Va trage probabil si alte preturi in jos.
E de bine oricum ai privi-o.
Indianu K-ZE trebuia aparent geto-daco-lansat mai devreme (se si putea), dar aminarea arata ca peakul electrocutarii a fost deja atinssi cererea se mentine doar la falsii ecologisti bine monetizati.
A nu se intelege ca masinuta cu baterii de laptop ar fi rea -- doar ca o s-o cumpere cei care isi permit doua.
Abureala branding-ului functioneaza insa fara probleme si pretul+profitul dublu vs. piata chineza va fi iar finantat din taxele tuturor.
Dar in vest poluarea auto era discutata din anii 70. Nu crezi? Cauta documentarele cu teme auto de la DW. Ai sa fii surprins cu cata responsabilitate era abordata problema. Desteptii ca tine, PMC, ala cu diselul si inexorabilul ala ati fi fost facuti muci.
Primele serii de Dacia au facute cu piese aduse din Franta sau fabricate la noi dar cu CTC-ul francezilor. Odata ce francezii si-au pus mana'n fund si am inceput NOI sa facem piese (in stilul tipic si laordinele venite de la Centrala) s-a dus pe ulei Dacia.
Mai usor cu pianu pe scari. Se dicuta despre masini electrice pentru ca pur si simplu se dicuta. Nu va convine? Nimanui nu-i pasa. pueti evita articolele cu masini electrice. Ar fi m ai bine pentru toata lumea.
@cifre. Masina asta ar putea sa aiba un pret de 16.000-17.000Eu
...Binisor echipata cea de 9 mii dar are numai 45 cp / 105 kmh Vmax, doar 2 airbaguri si baterie de calitatea a III-a.
Cu sistemele de euro-robotizare a conducerii pt retardatii de maine si 82 CP plus ceva brizbrizuri se poate paria pe 18 mii euro in UiE.
Lasă-i să-și etaleze inteligența, lasă să facă ce vor statele din ei.
Și să-i ardă de să-i îndoaie pe unde apucă, fiindcă asta va urma dacă electricele vor acapara piața
Doar sunt cetățeni europeni nu?
Mâncăm bio de la MUE pardon.. UE
Trăim bio, ce naiba UE salvează omenirea
Musk vrea să facă navete spațiale pentru pentru ca baștanii să-și facă concediile prin spațiu, ce naiba. Duduie planeta asta, în special peticul ăsta de pământ numit România de inteligență.
Își vor cumpăra mașini electrice pe rate, țin mașina 1, 2 ani după îi fac vânt pe OLX cum mai sunt în titlu "predare leasing" că-i îndoaie ratele..
Țara frustraților așa ar trebuii redenumită România.
Mulți se dau zmei online, însă unii nici măcar n-au permis cum sunt mulți pe unele forumuri.
De astfel de oameni are nevoie Romania. Poti candida la primaria capitalei, a Clujului sau a Sibiului. Dupa care te faci presedinte.
La fel cum face VAG și Skoda în alte părți ale lumii? Ia vezi Skoda Rapid din India care e un Polo Sedan cu siglă de Skoda. Interiorul e identic cu al Polo mk5.
Ia vezi noua marcă Jetta din China (da, Jetta a devenit marcă) care vinde Rapid și Ateca cu altă siglă și mici modificări.
Și alte conglomerate auto fac asta.
Argumentul tău pică.
Troll-ul care "mi-a furat" numele este foarte nesimtit si bagacios.
Uita-te bine la interioarele Skoda si VW si ai sa vezi ca nu sunt la fel. Decat cate dotari/lucruri, gen cotiera, tableta si zona unde este asezata cutia de viteze automata/manuala.
O masinuta interesanta acest Spring, daca va fi cu ecobonus si autonomie peste 200 km, eu ma duc sa dau avansul imediat ce se poate.