Dacia Spring, pe locul 5 în topul vânzărilor de mașini electrice în Europa

de Gabriel Nica, Foto: Dacia
Sambata, 29.10.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Datele de vânzări pe luna septembrie arată câteva surprize pe piața europeană. Cel mai bine vândut automobil din Europa este acum unul american iar Dacia Spring s-a clasat pe locul 5 în clasamentul mașinilor electrice.

Dacă până acum nu foarte mult timp, Tesla putea să viseze maxim la un loc pe podium în clasamentele de vânzări dedicate mașinilor electrice, iată că luna septembrie a adus o surpriză de proporții. Tesla Model Y nu doar că a fost cel mai bine vândut model electric de pe bătrânul continent, ci și cel mai bine vândut automobil per total, cu o victorie zdrobitoare în fața modelelor de tradiție în Europa, precum Volkswagen Golf sau Peugeot 208.

Conform datelor publicate de JATO Dynamics, Tesla Model Y a înregistrat o creștere a vânzărilor de 227% luna trecută, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. În total, Tesla a vândut 29.367 de unități Model Y, o performanță obținută grație fabricii din Germania.

Pentru a înțelege mai bine avansul înregistrat de modelul electric, pe locul 2 s-a poziționat Peugeot 208 cu 19.610 unități, în timp ce locul 3 a mers către Dacia și al său Sandero, cu 17.733 unități.

Dacia Spring a ocupat un onorabil loc 5 în topul vânzărilor de mașini electrice.

Acesta a fost devansat de Model 3, Volkswagen iD.4 și Fiat 500e. În total, Dacia a vândut 4.846 de unități ale modelului electric, în Europa, luna trecută.

Comentarii (19)

  • Să repetăm
    "Tesla Model Y nu doar că a fost cel mai bine vândut model electric de pe bătrânul continent, ci și cel mai bine vândut automobil per total, cu o victorie zdrobitoare în fața modelelor de tradiție în Europa, precum Volkswagen Golf sau Peugeot 208."

    Vine, vine, calcă totul în picioare.

    Toţi cei care au tras de timp şi şi-au bătut joc azi suportă un gust amar al înfrângerii.
    6 23
  • Aaaaa.... Tesla Y nu este doar nr 1 în Europa ci este nr 1 şi în China !!

    Da, da. Nr 1 şi în China.
    5 19
  • Mircea Badea
    normal, elitele nu tin cont de marca daca e ceva bun si electric..
    5 17
  • Ar trebui mentionat si ca asta nu e prima data cand o Tesla e cea mai vanduta masina din Europa. O astfel de performanta a reusit si Model 3: in martie 2022.
    7 16
  • Să menţionăm că Tesla a activat opţiunea car to grid al maşinilor aşa încât maşina se comportă ca un power wall.

    Fapte, nu vorbe.

    Astfel orice casă care poate încărca Tesla, când nu este reţea - maşina poate da curent casei pentru câteva zile bune, iar dacă ai panouri solare .... ai curent pe timp nelimitat.

    Ceilalţi dinozauri auto, dorm în papuci.
    7 19
  • Mno ați terminat? Ce e val ca valul trece altfel model 3 ar fi rămas in top dar ca orice Gadget are viața scurta. Au “acumulat” comenzi pentru ca nu au avut componente… dar voi știți tot așa ca…
    PS Y este un SUV deci nu are treaba cu ECO nu Mircea?
    16 7
  • @dutzu
    eu militez impotriva prostiei, deci a tuturor suv-urilor. ar trebui interzise. doar masini adevarate de teren care sa fie taxate sanatos cand intra intr-un oras.
    7 14
  • Mircea Badea
    pe vremuri, vedeai Aro doar pe la tara, folosit unde trebuie. asta trebuie sa revina!
    5 17
  • Te-am mai invitat sa lași ipocrizia… un exemplu, dacă pentru mine pantofii sport (nu Adidașii) sunt ok, nu înseamnă ca cine folosește costum este prost ca își cumpara pantofi adecvați. Normal ca este forțată comparația… dar sunt aspecte practice pe care doar SUV-urile (mai mari sau mai mici) le au, și lista este destul de lungă. Deci nu de prosti își iau ce vor SUV-uri și nimeni nu are dreptul sa catalogheze intr-un asemenea hal nesimțit oameni pe care nu-i cunoaște. Asta mai ales dacă susții ca ai principii (ca de aia militezi, ca ai principii nu?), doar ca mai trebuie sa le si dovedești.
    22 4
  • Si cand ma gandesc ca romanii stiau ei ca Tesla e praf, ca nu e premium, ca are probleme mari, ca nu porneste productia in Germania, ca nu o sa se vanda, etc, bla bla bla.
    Se pare ca realitatea e alta.
    Deci romanii ziceau ca diesel se cere si ca nu se vand electricele? Pai cum asa? Mi se pare mie ca am citit ca e cea mai vanduta masina???
    Inca o data TREZIREA la seriff, GRC si etc!
    8 20
  • @dutzu
    nu exista aspecte practice la suv. practic te rastorni mai repede, consumi mai mult, sezi mai incomod, parchezi mai greu, portbagaj mai mic...asta e in realitate.
    doar cei ce viseaza sa conduca tiruri vad ceva bun la ele..nimeni nu-i poate intelege!
    5 20
  • sunt SUV reale, de ţară, munte, muncă construcţii, etc şi SUVuri city care sunt uşoare şi au doar forma.

    City SUV sunt dorite din multe motive bune şi după ce ai un SUV nu mai vrei sedan, piaţa o arată.

    Apropo de SUV există deja în China la 25.000 $ de la firma Geely care face Volvo polstar şi îl vor aduce şi în Europa.
    6 15
  • https://youtu.be/2E9TUQopIwc

    am uitat, SUV full electric la 25.000$
    3 14
  • Olimpiada bâtelor cu trotinetă continuă să facă ravagii.
    A crescut Tesla Y în detrimentul Teslei 3. Mașina ideală, de 60 k face ravagii în Europa. :)
    Golf-ul a fost ignorat de VW, cu motorul termic legendat la pachet cu o canistră de ulei. Octavia e tot acolo, iar Peugeot 208 și Toyota Yaris sunt aproape mașini.

    Mantra electrică generează confuzii, clienții își amână achizițiile sau aleg compromisuri până la clarificarea situației.

    Din moment ce o singură BEV este în top 10 cele mai vândute mașini, nu poate fi vorba decât de o coincidență pentru proști, cu atât mai mult că e vorba de o prostie scumpă, la bătaie cu Sandero, 208 și Yaris. :)))))))))))

    Aproape 5000 au ales să renunțe la mașini, optând pentru Spring, o baterie cu roți. hahaha
    13 6
  • motivele alea bune sunt doar in capul lor. pe la mine prin oras li se dezumfla rotile(pt inceput) cam la cateva saptamani..
    4 11
  • Clar ai probleme cu vederea si cu auzul… străzile si mulți spun altceva. De acord ca sunt mai predispuse la răsturnare… dar doar teoretic, in realitate viața arată altceva, adică nu vedem SUV-uri răsturnate in toate curbele.
    15 6
  • Bătălia verbala intre pro/contra electrice devine penibila! Clientul decide ce face cu banii lui.
    Daca alegerea lui, este buna sau NU, este o alta discuție si tine de nivelul lui de înțelegere.
    Sincer decât trotinete electrice la îndemâna oricui (am ajuns sa-mi fie frica sa merg pe trotuar), prefer in București sa închiriezi numai mașini electrice mici sau scutere, atunci cand ai carnet.
    9 2
  • @@dutzu
    ... câte suv-uri ai văzut răsturnate la viața ta?
    2 1
  • Seriff
    Discutia despre suv-uri la un articol despre o masina care e cat un Tico si care e folosita pentru a merge la piata si atat cu ea nu are logica.
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru