Începând din 2024, guvernul Franței va începe să elimine subvențiile pentru mai multe mașini electrice produse în China. Pe lista modelelor care nu vor mai beneficia de acest bonus începând de anul viitor este și Dacia Spring. Această informație a fost confirmată inclusiv de către Thierry Pieton, directorul financiar al Grupului Renault.
În prezent, pe piața franceză, Dacia Spring poate fi cumpărată cu un preț de 15.000 de euro, datorită unei subvenții în valoare de 5000 de euro din partea statului. De anul viitor, însă, modelul electric fabricat în China va avea un preț de achiziție de peste 20.000 de euro.
Mai mult, din cauza acestei decizii, Dacia Spring ar urma să fie mai scumpă chiar și decât concurența. Noul Citroen e-C3, prezentat în urmă cu câteva zile, va avea un preț de achiziție de circa 18.000 de euro cu subvenția luată în calcul, potrivit publicației Profit.
Singura soluție pentru Dacia este aceea de a reduce prețul de achiziție al lui Spring, o măsură sugerată chiar de către directorul financiar al grupului francez.
Altfel, există riscul ca modelul electric de oraș să fie considerat prea scump pentru clienții francezi, având în vedere dimensiunile și performanțele sale.via Profit
Adica masina costa in variantade top 8000 de dolari in China si in Romania se vinde cu 23000 Euro din care statul subventioneaza aproximativ jumatate din banii asta.
Diferenta intra in buzunarul producatorului cred.
1) De ce statul spronsorizeaza masiv un autoturism produs in China?
2) De ce trebuie sa plateasca toata lumea asa subventii grase pentru trotineta asta, ca pana la urma banii vin din bugetul Romaniei, daca nu ma insel.
Adica nu ar trebui sa sprijinim competitia si inovatia?
Renault pur si simplu si-a batut joc de banii romanilor cerand 20.000 pe mizeria aia. Iar javrele de la conducere la randul lor si-au batut joc de banii nostri, din lipsa de coloana vertebrala si barbatie, sa le spuna alora de la UE sa-si f... masurile eco-tampite.
Uite ca francezii fac ceea ce spun eu p'aici de ani de zile deja, subventioneaza doar masini produse in europa. Nici aia nu e o idee buna, nu ar trebui sa existe niciun fel de subventii, producatorii ar trebui sa vina cu masini bune si ieftine si piata sa decida. Dar tot e mai bine decat ce fac netotii de politicieni romani.
Să vadă și consumatorul cât costa de fapt benzina și motorina.
Dar nu se va întâmpla pentru că ar exploda preturile la orice.
Așa, îi lăsăm pe 3-neuroni-obosiți să se strâmbe la subvenția pentru electrice în timp ce contribuie la subvenția de miliarde pentru exploatările de petrol și gaze, și salariile celor din industrie.
"zici ca suntem prosti "
Cred ca lumea inca nu realizeaza buda in care ne baga China de zeci de ani.
(+/-).Au marit-o doar ca sa aiba ce sa scada acuma crezi( au anuntat deja ca se modifica anul viitor , in minus)? Eu cred ca cine trbuia sa-si cumpere si-a luat si acuma nu mai e cazul
nu prea am vazut accidente cu spring. probabil ca soferii lor (nu eu, ca nu am spring) sunt foarte precauti si nu prea sunt implicati in accidente.
Piata auto si nu numai trebuie sa fie naturala, adică să nu intervină statul cu subvenții sau programe de tip Rabla.
P.S : sa mai cumpărati Renault sau Dacia, la cat de nenorociți sunt ...
Ii vor manca de vii chinezii si coreenii la vânzări...