Dacia a prezentat joi seară primele imagini cu Spring, primul model electric al mărcii de la Mioveni. Bazat pe modelul Renault K-ZE comercializat pe piața din China, Dacia Spring este o mașină de oraș cu elemente specifice unui crossover.
Modelul are o lungime de 3734 mm, o lățime de 1622 mm și o înălțime de 1516 mm. Ampatamentul este de 2423 mm, în timp ce garda la sol ajunge la 150 mm.
Din punct de vedere estetic, Spring se remarcă prin bara de protecție generoasă, farurile LED și o serie de elemente 3D, în timp ce trapa de acces pentru portul de încărcare este poziționat în partea din față și se deschide din interiorul mașinii.
Jantele din oțel au un aspect elegant datorită tehnologiei Flexwheel, în timp ce spatele iese în evidență prin luneta ușor bombată și bara de protecție robustă. Stopurile beneficiază de noua semnătură luminoasă în forma literei Y, la fel cum se întâmplă în cazul noilor generații Logan, Sandero și Sandero Stepway.
Ediția de lansare a noului model va avea unele detalii exterioare vopsite în portocaliu, cum ar fi carcasa oglinzilor retrovizoare, ornamentele situate în partea din spate a barelor de pavilion, conturul bandourilor de protecție laterale și ornamentele din partea superioară a calandrului.
Standard, Dacia Spring este echipată la interior cu un ecran cu diagonala de 3.5 inch care suportă inclusiv sistemul de recunoaștere vocală Google sau Apple prin apăsarea unui buton poziționat pe volan.
Opțional, clienții pot alege un sistem multimedia Media Nav cu ecran touch cu diagonala de 7 inch, sistem de navigație, bluetooth și port USB, la care se adaugă compatibilitate cu sistemele Android Auto și Apple CarPlay.
Conturul ecranului central și al aeratoarelor beneficiază de ornamente albastre, iar selectorul rotativ cromat, care înlocuiește schimbătorul de viteze, are 3 poziții: D, N și R.
Printre echipamentele suplimentare disponibile în serie sau opțional se numără direcția cu asistență variabilă 100% electrică, închiderea centralizată de la distanță, geamurile electrice, sistemul de aer condiționat manual sau reglajul electric al oglinzilor retrovizoare.
Chiar dacă dimensiunile exterioare sunt reduse, Dacia afirmă că pasagerii din spate au un spațiu generos deasupra capului, în timp ce distanța de la genunchi la spătarul scaunelor din față este de 100 mm.
În total, spațiile de depozitare pentru ocupanții locurilor din fata totalizează 23.1 litri și sunt disponibile la nivelul torpedoului, fețelor de portieră și la baza consolei centrale.
Dacia susține că Spring oferă de asemenea cel mai mare portbagaj din segment: 300 de litri sau aproximativ 600 de litri prin rabatarea banchetei din spate.
MOTORIZARE ȘI AUTONOMIE
Din punct de vedere tehnic, Dacia Spring are un motor electric de 44 de cai putere și un cuplu maxim de 125 Nm, iar viteza maximă este de 125 km/h.
Modul de condus ECO are ca efect limitarea puterii la 31 de cai putere și a vitezei maxime la 100 km/h.
Bateria Li-Ion are o capacitate de 26.8 kWh care asigură o autonomie mixtă de 225 de kilometri, în timp ce autonomia în regim urban este de 295 de kilometri.
Autonomia crește cu aproape 10% în cazul utilizării modului ECO. Bateria lui Dacia Spring poate fi încărcată în mai puțin de o oră la utilizarea unui stații de încărcare cu curent continuu (DC) cu până la 30 kW.
De asemenea, bateria poate fi încărcată și la stații de încărcare cu curent alternativ (AC) cu până la 6.6 kW. Prin urmare, încărcarea la un wallbox de 7.4 kW (caz în care bateria "trage" curent cu 6.6 kW), încărcarea până la 100% durează mai puțin de 5 ore.
Timpul necesar încărcării complete crește la 8 ore și jumătate la un wallbox de 3.7 kW și la circa 14 ore la utilizarea unei prize standard de 2.3 kW. Bateria este garantată timp de 8 ani sau 120.000 de kilometri.
SISTEME DE SIGURANȚĂ
Dacia Spring oferă numeroase echipamente de siguranță, printre care se numără limitator de viteză, ABS, ESP, repartitor electronic al forței de frânare, 6 airbag-uri, apel de urgență (buton SOS), aprindere automată a farurilor și frânare automată de urgență (AEB), activă la viteze de peste 7 km/h.
Opțional, Spring oferă și sistem de asistență la parcare datorită unor senzori cu ultrasunete amplasați pe bara de protecție spate și a unei camere de marșarier a cărei imagine este afișată pe ecranul sistemului multimedia cu linii de ghidare dinamice.
Nu în ultimul rând, Dacia oferă și aplicația mobila My Dacia pentru smartphone, care permite afișarea în timp real a nivelului bateriei, a autonomiei restante în kilometri, activarea de la distanță a sistemului de climatizare pentru încălzirea sau răcorirea habitaclului și localizarea mașinii în timp real. Atunci când Spring este conectat la priză, aplicația permite afișarea informațiilor cu privire la nivelul de încărcare și activarea sau oprirea acesteia.
VERSIUNI SPECIALE
Dacia Spring va primi și două versiuni specifice. Prima dintre ele este o versiune specială pentru serviciile de car-sharing, care este echipată suplimentar cu sistem GPS și permite deschiderea ușilor prin utilizarea telefonului.
Această versiune va avea o caroserie albă și gri deschis cu scaune din imitație de piele, sistem de navigație, cameră de marșarier și senzori spate.În plus, va exista și o versiune Cargo cu spațiu de încărcare suplimentar în locul banchetei din spate. În acest caz, lungimea de încărcare este de 1033 mm, volumul de încărcare de 800 de litri, iar sarcină utilă de 325 de kilograme.
Echiparea de serie include sistem de aer condiționat, radio (cu Bluetooth, priză USB și pre-echipare pentru un suport de telefon/smartphone), tapițerie din material textil, mânere de uși exterioare și carcase ale oglinzilor retrovizoare de culoare neagră și roți cu jante din oțel de 14 inch.
Comenzile pentru Dacia Spring vor fi preluate începând din primăvara anului 2021, iar livrările vor începe în toamna anului 2021. Pentru moment, Dacia nu a anunțat prețurile de comercializare, însă Spring va fi "cea mai accesibilă mașină electrică din Europa". În plus, Dacia menționează că vor exista două nivele de echipare, fără să ofere detalii concrete despre acestea.
Dacia Spring va fi produs în China, la uzina din Shiyan, Hubei care produce "fratele" Renault K-ZE.
Via Dacia
Ne napadesc progresistii care ne baga evolutia pe gat cu forta!!! Noi vrem in pestera sa iasa fum si foc....
:)
Sa inceapa festivalul:
Esti un ....nu știu cum să te numesc?!
Pentru o mașină de oraș-navetă, e ok.
Nu înțeleg ce atâta agitație din pricina vitezei maxime, oricum viteza maximă legală este de 140.
Când te gândești că sunt mașini electrice de aceeași categorie la alți producători mult mai scumpe și cu autonomie mai mică sau similară.
iar în legătura cu caii putere ai mașinii... când vă băteați pentru un trabant sau pentru o dacie refuzată la export cum era ?
Nu mai comenta nimeni pe atunci că aveau cai puțini sau că erau mici sau că erau "nașpa" ca design.
Dacă prețul va fi cel promis, adică sub 20.000 euro (parcă așa era, nu mai rețin bine) atunci posibil că vor fi și destui cumpărători români.
@dan_grc. E o jmecherie si cu ecobonusulul,cica nu primesti jumatate daca are masina o anumita valoare.Doar daca esti saracan si ai sa dai 100 000 euro pe o Tesla,atunci statul,in marinimia lui,sare cu cascavalul de 10 000coco pentru ca nu mai exista nicio scoala cu buda in curte iar din spitale poti manca de pe jos.
Ne-a trebuit mai mult de un secol sa facem o noua revolutie tot pornind de la poluare.
Istoria este cel mai bun glob de cristal pentru a putea vedea in viitor.
Haoleo! Și eu cum mai simt mașina?...
...nu ie bună, dom`le!!
Absolut corect, exact asta ma pregateam sa zic si eu.
Stai asa ca or sa apara imediat "specialistii", Ca e asa... Ca e pe dincolo.
Este o masina de oras sau de naveta si punct. Fara pretentii, fara abtibilduri si nu-stiu-ce dotari.
Cred ca majoritatea dintre soferi folosesc masina, in principal, pentru oras sau naveta zilnica pana in 50-80 km. Iar pentru asta nu-ti trebuie Tesla sau AMG. Pentru astea scoti banul gros, nu 16.000 de euroi.
Tu n-ai o viata de dus, copii de crescut, o slujba ceva, bai mucea?
Si ce daca este un model vandut deja in China? La trotinete electrice nu facem atâta scandal si e deja plin Bucureștiul de ele. Te impiedici de ele si unde nu vrei.
Sper sa se umple orasele de electrice si biciclete si sa scapam de fum si de zgomot.
Cand o sa tragem linia si vedem ca un consum mediu cu încărcare acasa la priza este echivalentul unui litru de benzina la 100km n-o sa ne mai suparam asa tare.
Ce mai vrei române?
RUŞINE !!!
45 de cai putere??? Cred că şi un motor de lift era mai puternic!
125 km/h viteza maximă....
Păi dacă intră pe o autostradă, nu mai iese !!!
FOARTE BUNĂ IDEEA, frumoasă exterior şi interior dar o bătaie de joc crasă a Renault la adresa siglei Dacia - care ne crede un fel de urangutani !
Megane, Clio au parte de normalitate iar Dacia ca scalvii...
Nişte nemernici.
Pune domnule 400km wltp şi un 300 km reali, şi viteza maxima 150 km/h
Chiar dacă preţul se ducea la 20.000€
Aşa cine cumpără maşină doar de oraş?
VW ia făcut Skoda ditamai SUV electric... şi Renault face Daciei 44 cai-putere
In schimb, ar fi fost logic ca acest Spring sa-l fi botezat Loganul electricelor.
Nu credeti
Nu-i asa @Tratraurs junior?
la mine-n sat au adus anul asta primele taxiuri chinezesti BYD e6 ...
pretul era de vreo 65.000 $ ... inainte de tva ...
dezavantaje :
- pret de Tesla M3 !!!
- performantele ... de nivel Dacia Spring aproximativ daca-l raportam la M3 ca e acelasi pret de achizitie ...
- autonomia ... 3-400 km ... nu impresioneaza !
https://wattev2buy.com/electric-vehicles/byd-electric-vehicles/byd-e6-ev/
https://en.wikipedia.org/wiki/BYD_e6
avantajul major ?
- garantat din fabrica 4.000 cicluri de incarcare ...
bateria e cu o compozitie diferita care permite incarcari rapide si numeroase ...
dadea importatorul un soi de orar de utilizare si ziceau ca daca taxiul lucreaza 16 ore pe zi, atunci e fff avantajos pt companie ... adica se mai fac si bani cu asta !!!
la pret de Tesla M3 dar cu performante fff mici ... fata de M3 e fff departe ...
avantajul cum l-am numit sus: nr f mare de cicluri de incarcare ...
no, io te intreb, daca in orase vit medie e mica, f mica, la ce ai nevoie de 150-200 cp ?
la ce-ti trebuie sa fuga cu 200 km/h cind in oras limita e de 50-60 km/h si afara 100-130 km/h ...
in oras stai in trafic ... mergi la pas ...
sarcina utila e de 325 kg parca ...
chiar ca nu pricep ...
Renault a zis ca e special conceputa pt oras !!!
drumuri bune sa ai !
PS:
- da, dpmdv, incarcarea la 22 kwh trebuia pusa pe masina, cum e la Zoe ...
- o baterie de 34 kw ar fi fost mai utila/indicata ...
- pt inceput nu e rau mai ales daca pretul e jooosss !
PPS:
- alura ei parca imi sugereaza un Nissan Micra pus pe catarigi ...
- si totusi, e mai fain ca Micra asa ca aspect dpmdv ...
bine ca nu l-au folosit ca model de pornire pe Tiida lui @netam-nissan ...:)) !!!
44 CAI ???!!??!!
Dacia 1300 din anii '70 avea 54 de cai !!!
Şi tigaia care a cărat România, frumoasa de ea, 1300 - era uşoară şi prindea 130 km/h (teoretic 144 km/h)
Maşina de oraş dar totuşi să poţi să o cari şi în alt oraş
RUŞINE RENAULT !!
La ei la franţuzi şi-au pus 217 cai putere şi nu au fost în stare să pună un minim 100 cai putere pe Dacia.
Nişte jigodii, nişte nemernici.
Low cost, low cost, dar parcă prea ne cred urangutani.
Să fie ei siguri bre că nu le suflă Dacia vânzările modulelor lui Renault !
https://www.evo.co.uk/news/17326/renault-kwid-racer-concept-in-pictures
...cu 144 CP benzinoși, :-) dar nicio șansă de aprobare în vremi auster-electrice (pentru ”normalos”, normal.)
Altfel, mașinuța cu baterii chinezești e reușită estetic, spațioasă și bine echipată la banii ei.
Se vede însă că tabăra chitroșilor a câștigat meciul managerial la Renault, impunând și motorașul, și bateria lui K-ZE (aveam informații de la oameni din interiorul industriei cu care încă mai discut că se optase inițial pentru o putere între K-ZE și e-Twingo, adică vreo 60 CP.)
OK, poate și 44 CP (cât avea răposata Dacie 1100=R8) ajung majorității ”utilitariste”, deși accelerațiile n-or să fie deloc fulminante (și viteza de 125 km/h îmi pare OK pt targetul urban-periurban, mirat fiind oricum de ce la chinezi prinde doar 105 km/h -- limitat probabil.)
Nici autonomia nu e problema după mine, mai ales că bateriile de origine LG vor fi se pare de calitate net superioară celor de pe K-ZE-ul rezervat gălbiorilor.
În fine, om trăi și om vedea
dacă banii dați i-o merita
in timp ce multe cafele om bea
cât timp Spring s-o încărca... :-)
- design destul de modern de SUV intrat destul de bine la apa - dar pastreaza garda la sol de 15 cm (superioara RENAULT Zoe - 12 cm ) numai buna pentru zapezile dintre blocuri - iarna si drumurile noastre (NE)impecabile, de toate zilele ;
- AC - e drept manual - dar EXISTA;
- cateva sisteme de siguranta, inclusiv butonul SOS - nu ma astept insa sa obtina mai mult de 3-4 stele la testele EURONCAP;
- este si electrica - eu as vedea aceasta masina foarte utila in varianta cargo pentru firmele destul de mici - sa faca deplasarile zilnice din oras (aprovizionare, carat de materiale pentru meseriasi etc);
- are motor electric, baterii si sistem de incarcare - toate la un nivel acceptabil - aceasta masina NU este gandita pentru raliuri - ea este (doar) destul de practica pentru mediul urban si metropolitan astfel incat, dupa o noapte de incarcare, o zi intreaga, de dimineata pana seara, slujeste - cu strasnicie - soferul de cursa ...lunga;
- autonomia este una bunicica, nu te da pe spate - dar egaleaza o HONDA sau o MAZDA electrica ce costa dublu sau (poate) triplu ca pret;
- pretul va fi - probabil in zona 16-17.000 Euro si va reflecta exact ceea ce reprezinta aceasta masina, in ansamblul ei: cate putin din fiecare, la o valoare (probabil) destul de accesibila.
Ceea ce ar fi putut insa sa monteze - si cred ca va apare la generatia facelift - un sistem de incarcare mai puternic.
MULT SUCCES DACIA - speram sa o produceti (SI) in Romania!!!!
Deci "chestia" (ca "masina" nu-i pot zice) e minuscula. Puterea si viteza maxime sunt de ras, si asta nu pentru ca ai nevoie musai de 200 CP, ci pentru ca pur si simplu e un regres absolut evident pentru orice om cu mintea intreaga. Sa fie mica, proasta, sa nu te duca decat vro 150 de km si sa fie mai scumpa decat o masina infinit mai comoda si mai utila, apai asta e o contraperformanta remarcabila.
Dar, dupa cum am mai spus, cand ideologia ia locul traditionalului si sanatosului principiu de cerere-oferta, in momentul ala se ajunge la șobolanoarici de genul celui din imagine ("strutzocamila" nu-i pot zice - camila si strutul sunt mari).
Sa fie sanatosi cei care vor da o caciula de bani pe asa ceva. Tare ma tem insa ca pana si cei mai electrificati fani vor face niste pasi inapoi la vederea minunii cu 4 rotile...
In rest, nu pot sa nu remarc interesul. Este totusi ceva, chiar daca greu de inteles pentru mine. Cred ca motivul e ca e vb de o Dacie. Nu pentru ca e o dacie mica si urata cu baterii...
Luati-va voi masinutze cu baterii. Eu stiu ca Zi de zi, DIESEL deasupra tuturor! :)
@Kiro: m-am distrat la aia cu "chitrosi". Nu mai auzisem demult cuvantul. :))))
Si ia sa ne uitam la viteza maxima si la autonomia celor doua modele luate ca referinta:
Autonomie WLTP: 265 km
Viteză maximă: 130 km/h
Amândouă sunt în zona de preț de 20kE.
Pentru Spring ai autonomie WLTP 225 km si viteză maximă 125 km/h.
Ti se pare o mare diferentă?
In schimb, poate că cei care vor să cumpere o masina electrică o să aprecieze diferenta de pret de cel putin 7-8.000 de euro in favoarea modelului Dacia.
PS: Cât despre argumente de tipul „Renault lansează Megane de 217 CP si Dacia, Spring de 44 CP”, seamănă cu tăvăleala pe jos a unui puști răzgâiat pentru că nu îi ia mămica mașinuța cu sclipici...
Nu inteleg de ce deranjeaza pe unii faptul ca cineva ofera un produs cu specificatii slabe si un pret pe masura specificatiilor.
Ne raneste orgoliul de urmasi ai dacilor, "cei mai viteji si drepti dintre traci", ca are doar 44 de cai?
Doreati neaparat sa cumparati un produs cu sigla Dacia si sunteti suparati ca nu are specificatii de Zoe macar?
Nici macar prin prisma patriotismului n-o inteleg, deoarece la modelul acesta nici macar nu ajutati cumparandu-l uzina de la Mioveni (cel mai probabil in prima etapa va fi adus din China).
"Lipsa de respect la adresa romanilor" - pai te opreste Renault sa-ti iei Taycan?
Din aceeasi categorie era problema unora ca exista in oferta Logan fara AC si servodirectie -> esti nemultumit ia-ti orice masina vrei cu AC si servodirectie, ce treaba ai cu cei care opteaza pentru o masina fara?
45 CP , 225 KM autonomie, 4 locuri, 3.7 m lungime ...
"Ce mai vrei romane ?!"
In Bucuresti, e plin de Zoe ZE40 (adica versiunea entry-level) si tind sa cred ca ar fi mers si pe ceva mai ieftin (gen Citigo iV) dar nu exista pe piata.
Nu mai zic de Europa de Vest.
Concluzia e ca Spring vine ca o manusa in piata prezenta.
Ce nu-mi place e timpul maricel de punere in vanzare, time-to-market e esential in competitia acerba din ziua de azi.
Nu vad asocierea intre Spring si romani, alta decat ca poarta numele unui stat antic care a existat in zona geografica a Romaniei de azi.
Va comportati de parca Renault are monopol pe Romania si va obliga sa-i cumparati masinile nedemne de voi.
E suficient sa fiti mandrii de voi ca v-ati prins ca vroia sa va fraiereasca. :))
Pe viitor si Carrefour Discount, ARO (Metro), K-classic (Kaufland) .... etc, vor veni cu masini electrice :)))
Dacia MADE IN CHINA !!!
Si sa nu uitati ca rusii sunt inspaimantatori si se pregatesc sa ne invadeze !
Vai !
Voiam sa adaug o chestie: cred ca Renault a identificat corect tipul de produs pe care il permite tehnologia bateriilor disponibila la momentul asta.
Asadar asta e tipul de masina care poate fi produsa la ora asta cu bateriile pe care le avem. O masina mica, foarte limitata ca si utilizare (aproape exclusiv in urban). Urata n-ar trebui sa fie, dar e si urata. Chiar si asa, limitata puternic in ce priveste performantele, pretul e mare. Raportul pret-calitate e dezastruos, si daca se va vinde masina asta, o sa fie numai gratie campaniilor fulminante din media si gratie bonusurilor total nedrepte si nejustificate din banii din taxele contribuabililor. Si din cauza pedepsirii prin taxarea dementiala a masinilor clasice. Pe termen mediu si lung va rezulta o pierdere masiva de locuri de munca si un export de bunastare spre India si China.
Asta se intampla cand nu lasi piata libera, cand fortezi niste impelementari de norme care nu sunt sustinute stiintific. Asa se intampla cand religia ecologista ia locul masurilor decente si cand autoritatile se baga in domenii care ar trebui lasate sa functioneze liber.
„raport pret/calitate dezastruos”
Tu ai dubii vreodata in viata ta, sau doar STII? Te rog, spune-ne si noua pretul, sau măcar televiziunilor, pentru breaking news!
Nu, corpurile alea de armată din estul Ucrainei, nordul Georgiei sau Transnistria s-au dus la schimb de experiență cu localnicii, să le arate prietenia cizmei rusești.
Sigur are legătură are mașina asta cu românii... poate nu s-a observat că Renault folosește în UE marca Dacia pentru mașinile mai accesibile?
Așa a ajuns Nissan-ul Sandero să fie adus ca Dacia în Europa și la fel este adus și Renault K-ZE din China. Cu ce știrbește asta mândria ta de dac liber și independent, mai ales că acest model nu e oferit exclusiv pieței românești?
N-ai decât să nu fii supusul ”asupritorilor” din UE și să rămâi sclavetele P$D sau/și al mujicilor.
Vezi caută ceva neaoș, ARO sau Lăstun, au avut grijă de ele cei pe care-i tot aperi.
"Capul plecat prea mult incepe sa pasca"!
PS: vad ca deja am chibitzi. :) Nu stiu cine esti, desi am niste banuieli, dar ma bucur ca ma citesti cu atentie. Sper ca-ti iei si notitze. :-P
vezi ca vine veterinarul sa puna belciug porcului si te striga prin curte
"La ei la franţuzi şi-au pus 217 cai putere... parcă prea ne cred urangutani."
Cum adica la ei si la noi? Sa inteleg ca in Franta nu se vinde Dacia, iar in Romania nu se vinde Renault? Daca vrei 217 cai, ia-ti Renault. Ce treaba avem noi cu francezii, ca ambele sunt marcile lor. Ei au doua marci, una de buget, una mai putin de buget.
Te incalzea cu ceva daca Megane avea 44 de cai si costa 18 mii, iar Dacia 217 cai si costa 30 mii?
Stau sa pierd timpul pe la Kaufland, mega etc.
Momentan nu cred ca suntem pregatiti pt electrice - cel mult un plug-in hibrid ar merge
Masinuta asta ar putea sa acapareze 60-70% din tichetele rabla destinate electricelor, insa fara Rabla, nu vad sa vanda mai mult de 1-200 bucati la noi chiar si la .
Puterea e suficienta, cuplul il depaseste de 2 ori pe cel de la 1.0SCe din viata reala (adica cel de pe la 2-3000 rpm) si per total se va misca mai bine in oras decat orice masina cu motor de 1 litru aspirat. Ca o paranteza, din punct de vedere dinamic, masinile pe benzina arata bine pe hartie dar se comporta rau in viata reala, cele diesel arata decent pe hartie si se comporta decent spre bine in viata reala si cele electrice arata rau pe hartie dar se comporta foarte bine in viata reala.
Lipsa incarcarii la trifazic e un mare minus. Nu ca mi-as lua maine dar din cauza lipsului astuia, nu-mi mai iau. Dar eu pentru incarcare trifazica sunt pregatit. Si cand/daca o fi sa-mi iau electrica/plugin o sa ma orientez spre asa ceva.
Treaba cu fablicatul in China e un minus pentru cumparatorul european insa cred ca e doar o solutie temporara. Momentan nu cred ca cererea unei asemenea masini electrice justifica sa se faca in Europa si nu cred ca ar putea fi facuta la acelasi pret. Insa daca conditiile o vor permite, productia se poate muta la noi in viitor. Cu alte cuvinte cererea s-ar putea sa nu justifice deocamdata o linie de productie prin Europa sau apropiere.
Nu in ultimul rand masinuta ajuta Dacia cu emisiile la nivel de flota.
Diametrul de bracare f. mic (9,60 m) e un alt plus, pe lângă portbagajul surprinzător de mare (300 / 600 l cu bancheta rabatată.)
Minusul lipsei încărcării AC la 22 kW (de care dispune Twingo ZE) e compensat de bateria -- culmea -- mai mare ca a Reno-ului (cu doar 22 kWh capacitate pt un e-motor de 60 kW = 81 CP.)
Fără să intru în electro-teorii savante, bateria LG a daco-chinezei ar fi mai durabilă-n timp ca a lui ZE-Twingo (tot LG), din simplul motiv al ratei de descărcare max. de numai cca. 1,5 C versus vreo 3C.
(C-urile astea însemnând multiplii de amperaj nominal supți de motor la puterea maximă -- un Taycan/Tesla de +400 kW cu bacterie de 100 kWh depășește 4C de ex.)
Și să nu uit: îmi auto-administrez în devans un ”sictir, cunoscătorule” :-) ca să nu se mai obosească știți-voi-cine.
Dacia va vinde 98% din productia de Spring in vest, unde cetatenii acelori tari "e prosti", nu ca noi, experti in toate...
In ceea ce priveste incarcarea trifazata pur si simplu te inseli.
DACIA Spring se incarca trifazat, de la prize electrice cu puterea electrica de 30 kW, in curent continuu!!
Peste puterea electrica de 7,2 kW se utilizeaza doar sisteme electrice trifazate:
- in curent alternativ (11, 22 sau 40 kW) sau
- in curent continuu, peste 50 kW (50, 100, 125, 150, ...300 kW).
Referitor la dimensiunile masinii:
- aceasta este perfect comparabila cu SUZUKI Ignis (care are un portbagaj ceva mai mic, de 204 litri fata de 300 litri la Spring dar care are o garda la sol cu cativa centimetri mai mare, respectiv 18 cm fata de 15 cm in cazul modelului DACIA Spring).
In ceea ce priveste masa DACIEI Spring se pare ca aceasta va fi usor sub 1.000 kg, probabil 950 kg (SUZUKI Ignis are masa de 910 kg).
La modul cel mai practic, DACIA Spring va releva clar democratizarea masinilor electrice care erau - in viziunea generala de pana acum - apanajul bogatilor....
Eu mi-am luat BAC-ul demult....pe vremurile "odioase"
Te invit sa citesti mai mult - NU AM GRESIT cu nimic in ceea ce am scris.
Scrie si in articolul cu DACIA Spring daca citesti, cu atentie, 30 kW in curent continuu (DC)
Ai auzit de redresare? Știi ce este și cum funcționează? Poți descrie schema electrică a unui redresor trifazic? Dar despre invertoare, știi ceva? Ai idee cât curent poți absorbi dintr-o priză de 220V/50Hz? Ai habar despre cum se dimensionează circuitele de energie electrică într-o clădire?
cu plastic ieftin !!!!!
@LR-Esti pe langa subiect si bati campii cu gratie . Nu era vorba nici de circuitele dintr-o casa , nici de inexistenta(?!?) redresorului si a invertorului.
Redresorul care transforma alternativul fie el monofazic sau trifazic in curent continuu este IN MASINA!(ON BOARD). Era vorba de ce fel de statii pot fi accesate si cat curent se poate absorbi de la ele. degeaba cuplezi masina la o priza tYpe2 de 22 kw daca ea nu poate absorbi decat 6.6kw , precum Dacia, incarcarea va dura o vesnicie si singurii care vor putea utiliza aceasta masina sunt cei care locuiesc la casa si o pot tine in priza peste noapte. Incarcarea la 30kw la prize CCS care livreaza curent continuu este doar ocazionala si da bine doar pe hartie. In realitate prizele alea sunt vanate de mai toata lumea care are masini cu baterii de peste 40kwh , sunt mult mai putine dacat Mennekes Type 2 care livreaza 22 kw trifazic si nesansa foarte des se va intampla sa gasesti statia ocupata. Ba de un Zoe , ba de un Kona ba de o Tesla , Up , Citico si care or mai fi. dacia doar va turna gaz pe foc si va mari coada la aceste statii.
Uite cat ''nationalism'' a trezit o masina indiana, produsa in china, de o firma frantuzeasca