Dacia Spring a devenit în luna noiembrie cel mai bine vândut model din România. Astfel, mașina electrică a constructorului românesc a depășit pentru prima dată Logan în vânzări, pe parcursul unei singure luni. Acest lucru face ca țara noastră să fie printre puținele din lume unde o mașină electrică se află pe primul loc ca număr de vânzări într-o lună.
Modelul electric a fost vândut în 1195 de exemplare, ceea ce reprezintă cu 110 unități mai multe decât Dacia Logan. Mai mult, compania din Mioveni ocupă primele patru locuri din vârful clasamentului, cu Duster pe locul al treilea și Sandero imediat după.
Cu toate acestea, Dacia a înregistrat o scădere de vânzări cu 14% față de noiembrie 2020. Logan a avut o scădere enormă, de 50% față de aceeași perioadă a anului trecut. Acest lucru se datorează crizei mondiale de semiconductori. Iar Dacia a prioritizat producția lui Duster și Sandero. Acestea generează un profit mai mare, mai ales pe piața de export.
Imediat după modelele Dacia se află Ford Focus, cea mai bine vândută mașină de export din luna noiembrie în România. Aceasta s-a vândut în 361 exemplare, însă, chiar și așa, Focus a înregistrat o creștere de 117% față de noiembrie 2020. Clasamentul este completat de către: Renault Clio (328 exemplare, scădere de 23.7%), Renault Captur (296 unități, scădere de 8.4%) și Hyundai Tucson (248 vehicule, creștere de 112%). Ultimele două locuri din clasament sunt ocupate de către Toyota, respectiv Corolla (212 exemplare, creștere de 58%) și C-HR (207 unități, creștere de 27%).
În total au fost înmatriculate 15.237 de autovehicule în luna noiembrie, în scădere cu 10.65% față de anul trecut. Dintre acestea, 11.480 au fost autoturisme. După 11 luni, numărul de mașini vândute în România a ajuns la 109.350, în scădere cu 1% față de același interval din 2020. Așadar, piața auto se află, pentru prima dată în acest an, sub nivelul celei de anul trecut.
În intervalul ianuarie-noiembrie, Dacia rămâne lider în clasament cu 30.218 unități înmatriculate. Toyota și Hyundai sunt cele mai bine vândute mărci din import, fiecare având 8000 de mașini comercializate și înregistrând creșteri în fiecare lună până acum. Ford, Volkswagen, Skoda și Renault au înregistrat cu toții scăderi.
via Profit
Ceva mai serios, încep să cred că-i un semn prevestitor al Noii Normalități. :-(
Îmi este rușine la volanul ei.....Chinăzească !!!
Chiar dacă sunt, posibil, tot lotul de anul acesta, încă ştirea este importantă.
Oamenii vor maşini electrice şi la preţuri "normale"
Preţul este singurul impediment rămas în adoptarea maşinilor electrice
Adevarul ca la cat costa un IX3 Made in China e japca pe fata. Profit maxim.
https://www.automarket.ro/stiri/preturi-bmw-ix3-in-romania-suv-ul-electric-pleaca-de-la-67600-de-euro-99245.html
68000 de euro pentru o chinezarie?
nu mai zic ca e putin ipocrit ca aratatul cu degetul sa vina din partea stimabilului care nu conduce o masina produsa in RO, ci un BMW, o masina exceptionala si care, ca de altfel multe alte masini germane, contine multe piese si componente fabricate in RO, in UE, dar si in Asia/China. e foarte greu sa fii "patriot" azi pe criteriul provenientei bunurilor, pentru ca lumea este atat de interdependenta si interconectata, incat nimic nu mai este 100% autohton, in nicio tara.
cat despre patriotismul declarat la zile festive, mie unul mi se pare gretos. din experienta mea personala, exact cei care se bat mai tare cu pumnul in piept ca sunt patrioti, sunt de fapt cei care isi dusmanesc cel mai aprig concetatenii si isi vad doar de interesele personale marunte, in detrimentul celor pe care ii numesc colectiv natie/popor.