Așteptarea a luat sfârșit. Dacia a risipit misterul cu privire la cât costă cea mai ieftină mașină electrică din Europa.
Constructorul de la Mioveni anunță că Dacia Spring are un preț “imbatabil” de 18.100 de euro cu TVA, în versiunea “Comfort Plus”. Mașina dispune de un motor electric de 33 kW (45 CP) și o baterie de 26.8 kWh, care poate fi alimentată atât la o priză casnică de 220V, cât și la un Wall Box sau o stație DC.
Modelul are o autonomie de 230 km conform ciclului WLTP și de 305 km conform ciclului WLTP City (care cuprinde doar partea urbană a ciclului omologat).
Începând din 20 martie, Dacia deschide online precomenzile pentru versiunea „Comfort Plus” a primului său model electric. Ulterior vor fi deschise precomenzile pentru versiunea de echipare Comfort, disponibilă la prețul de 16.800 Euro (TVA inclus).
Dacia Spring beneficiază, în standard, de limitator de viteză, ABS, ESP, repartitor electronic al forței de frânare, 6 airbag-uri, apel de urgență (buton SOS), aprindere automată a farurilor și frânare automată de urgență.
Modelul este disponibil, de la lansare, în trei culori: alb Kaoline, albastru Cenote și argintiu Lightning.
La aceasta se va adăuga, ulterior, o a patra opțiune: roșu Goji.Garanția oferită este de 3 ani sau 100.000 km pentru vehicul și de 8 ani sau 120.000 km pentru bateria electrică.
O variantă destinată clienților de flote va fi de asemenea disponibilă, la același preț: 16.800 Euro (TVA inclus). Dacia Spring va putea fi achiziționată de clienții din România prin intermediul programului Rabla Plus. Primele livrări sunt programate în cursul lunii septembrie 2021.
Cele mai accesibile mașini electrice disponibile în România |
|||
Model |
Autonomie (km) |
Baterie (kWh) |
Preț (euro, cu TVA) |
Dacia Spring |
230 |
26.8 |
16.800 |
Smart EQ fortwo |
160 |
17.6 |
22.600 |
Volkswagen e-Up |
260 |
36.8 |
23.314 |
Peugeot e-208 |
450 |
50 |
30.228 |
Opel Corsa-e |
330 |
50 |
30.247 |
Renault Zoe |
300 |
41 |
30.350 |
poate fiindcă vor fi +5 per euro în septembrie?
chiar și în Yuani era mai corect.
că după Marea Resetare a lu Schwab-Fauci-Kill Gates așa se pare c-o să avem salariile.
clar că doar ăia utili, lăsați să mai respire.
Nu-i rău deloc...
Pentru cei care stau la casa pe lângă marile orașe (maxim 30km distanta) si au nevoie de o a doua mașină, cea la 7500€ devine o opțiune serioasa.
Cred că va fi bătaie pe mașinuța asta în Europa.
Sa zicem ca sunt de acord cu tine, asta înseamnă ca daca vad pe strada o persoana care poarta o frunza in fata si in spate, ești Tu?
Vrei produse făcute la noi, ești de acord sa ai aceleași condiții de viață/munca ca un muncitor chinez?
Continua sa cumperi de pe Alibaba, dar in liniște deplina te rog!
Confort Confort Plus Business
Prix 16 990 € 18 490 € 16 800 €
Bonus 4 587 € 4 992 € 4 536 €
B. déduit12 403 € 13 498 € 12 264 €
Era o zicala veche" Moarte sigura cu cobra,dar mai sigura cu Mobra". Moartea pasiunii,nu va ganditi la prostii,125km/h viteza maxima,"masina".
Nici nu e nevoie de o statistica sa vezi ca (tinand cont de masinile vandute, indiferent de motorizare) suma care se duce pe ajutorarea "saracilor" electrificati este cu mult mai mica decat a celor care isi iau una clasica.
Ai uitat sa adaugi si prima de casare a unui vehicul poluant care va intra in vigoare tot din 30 iunie 2021, in același moment cu plafonarea de 27%. Mai pune 2500€
Daca este mașină noua fără casare a unei mașini poluante este doar 27%, cum ai spus tu
back ontopic, chinezoaica e OK dar și mai simpatică ar fi cu roți de ne-jucărie și non-suvizată, adică-n declinarea-concept Kwid-Racer de buzunar.
https://www.topspeed.com/cars/renault/2016-renault-kwid-racer-concept-ar172390.html ...expusă la mișto, că RS-urile Reno au decedat mortal toate.
Calcule despre masina asta am mai facut, raman la aceasi parere, masinile electrice ca aceasta exista si pot exista doar cu subventii.
Insa, nu vad unde e marea revolutie promisa de ei. Desi nu sunt vre-un fan Skoda, o compar cu Citygo EV, chiar daca nu cred ca se mai comercializeaza la noi.
Aceasta Skoda are deja un an de cand e pe piata, si a venit la 20k fata de 17k la Dacia, insa cu un motor de 2 ori mai puternic si o baterie mai mare cu 20%.
Deci, unde este revolutia? Aaa, stai, facem masina asta in China cu $ 6-8k, o vindem in China cu $ 11k si punem 6 airbaguri si o aducem si in Europa si o vindem la aia pe $20k :)))), doar pentru ca statele oricum platesc niste sume aberante pentru achizitia de masini electrice. Ce mizerie :)))
sa-ti mai explic o data, special pentru tine:
A (nr masini ICE) x ajutorA > B (nr masini EV) x ajutorB
unde mai pui ca e made in PRC, in contextul actual lumea cred ca nu doreste sa auda despre aceasta tara
Ai alte soluții?
E prea ieftina si cu prea putini CP pentru un oras asa aglomerat si poluat ca Bucurestiul unde se invart banii.
Cu siguranta se va vinde bine prin Germania, Olanda, Anglia si alte tari pe unde oamenii nu isi permit sa dea 100000 pe un BMW sau Audi diesel cu 440-500 CP.
Fiind fost proprietar de Mobra si apoi de Hoinar la cei 5l benzina cota pe luna, nu aveai vreo șansă sa mori!
China
care-i latimea petei de contact cu asfaltul al pneului stanga spate?!?
135mm? .....145mm?.... sau totusi 135mm?!?
125mm n-are cum sa fie....De Meo imi lasa impresia ca-i totusi un om serios
Dar cel mai greu de suportat e designul. E pur si simplu hidoasa chestia.
Caci spre asta ne indreptam: scump, prost si urat, depersonalizare, dezumanizare, saracire, in numele planetei si e binelui comun. Cui ii pasa de ocupantii acestor chestii cu roti? Ce siguranta poti sa ai intr-o asemenea cutie de tabla subtire, cu niste baterii sub tine care sunt notorii pentru autoaprindere la impact sau chiar de la sine? Se gandeste cineva la cei care o sa moara la impactul cel mai mic, prajiti in aceste magaoaie?
Asta e religia stangista: daca indraznesti sa te opui curentuli incalzirist, esti ostracizat si marginalizat, ti se pun etichete si esti exclus in cele din urma. Pus la zid si anulat. Sa nu credeti ca le pasa de planeta. Trambitza ecologista e doar un mijloc pentru a acapara si mai multa putere de catre acesti tristi isterici, vesnic nemultumiti, care hiperventileaza emfatic la cuvantul "schimbare". Vor sa ne schimbe pe toti din cauza inadaptarii si insucceselor proprii. Daca acceptam, sa nu credeti ca se vor opri. Vor vrea avea alte pretentii si alte initiative. Nu se vor potoli pana cand tot ce pana mai ieri era viata noastra de zi cu zi va fi redus la o multime de reguli si restrictii + taxe in numele a milioane de frici pe care le-au insuflat opiniei publice de ani si ani deja.
Apropo: tema de gandire. Cate spaime si temeri provin de la cei de dreapta? :) Toate angoasele din discursul public sunt despre teama ecologica, spaima climatica, teama de discriminare, tema incluziunii, exasperante si total inventate, teama de discursul urii, corectitudinea politica, samd samd. Absolut toate porcariile astea sunt inventate si impinse in gandirea populara de stanga, de socialisti. Sunt cele mai triste si mai frustrate creaturi. Si nu au nicio bucurie in ei in afara de a interzice, a crea probleme din nimic si a inventa taxe si interdictii pentru rezolvarea problemelor pe care tot ei le-au creat.
”depersonalizare, dezumanizare, sărăcire.” Oare a ce sună? Parcă e ceva foarte familiar. Să fie oare sistemul dintre 1945 și 1989? Nu se poate, toată lumea știe că ăla e sistemul perfect, dar nu a fost implementat corect, nu? Nu? Nu....? Nu.........?
Datele privind autonomia Wv e Up sunt gresite.180km autonomie avea modelul de acum doi-trei ani , cel cu vechea baterie de 17kwh!. Actualul model cu bateria de 36.8kwh are 265km WLTP
PS:"Cozile la benzina: unii isi lasau masinile la coada cu zilele, ca oricum nu aveau benzina sa circule. Veneau, isi lasau si plecau. Mai reveneau a doua zi sau cand aflau ca se mai misca coada. Nu, nu e o gluma. Stiu, pentru ca locuiam aproape de o pompa de benzina si vedeam cozile de masini de-a lungul strazilor din zona, asteptand tacute si cuminti, fara fum canceros cu codoi pe tzeava.
multumesc pentru informatie.....
da' de ce-s asa balonate pneurile micutei electrificate?
fiindca la 80mm cine-si mai permite sa vorbeasca de talonul anvelopei:-)))
astia de la Renault cred ca astfel ii confera mai multa personalitate?!?
hmmm....mie-mi lasa impresia acest model Spring, la summumul de *atuuri* cu care-i inzestrat, ca reprezinta cea mai eficienta reclama voluntara sau involuntara a celor de la Renault pentru numitele: Sandero3/Logan3
De ce nu se impun aceleasi norme de poluare in SUA, China, Rusia, America Latina, Australia ?
Daca doar europenii vor avea si respecta norme de poluare stricte se va salva intreaga planeta doar cu efortul Europei ?
Dacia Spring: motorul electric 45 CP și 125 Nm. Masă proprie la gol cu bateria de 27.4 kWh - 970 kg.
Performanțe:
- 0 - 50 km/h în 5.8 secunde;
- 0 - 100 în 19.1 secunde;
- repriza 80 - 120 km/h se realizează în 26.2 s;
- un kilometru cu start de pe loc se parcurge în 40,5 s;
- viteza maximă este de 125 km/h;
- autonomie anunțată 305 km. In oraș, 230 km. "medie"
- timpi încărcare: 13.32 ore la 2.3 kW!!!!, 4.51 ore la wallbox 7.4 kW, 56 minute DS fast charging de la 0 la 80%.
Pur si simplu e incredibil ca exista oameni care chiar vor sa dea 18.000 de eur pe asa...
Uluitor!
PS: parca si Dacia 1300 tot 45 CP avea. :)
Matiz, taticule!... Matiz cu 18000 de eur. Vai s-amar...
pana si hulitul Logan3 1.0 Sce, 65 CP, cca 8000-8 500 Euro, se lauda cu performante superioare la sprintul 0-100 km/h si vmax!
cat despre realimentarea sa...numai vreo doua sute de secunde :-))
cum sa numesti acest fiasco tocmai Spring?
de cata impertinenta ii capabil marketing-ul celor de la Renault?!?
....atmosfera bacoviana care invaluie aceasta stire AM ( gabarit, performante, realimentare, pret) ma face sa nu ma feresc de singura titulatura pe care o merita...
........ Dacia Autumn!
Renault are cele mai mari subvenții de la statul Român , și ei produc în CHINA :)))
:)))))
In alta ordine de idei"Dacia" asta confirma deocamdata cat de departe sunt masinile electrice fata de cele clasice in materie de costuri.
Masinuta asta, fabricata in patria bateriilor, in patria metalelor rare, in patria optimizarii si in patria manufacturii ieftine ajunge sa coste dublu fata de un Logan chel fabricat in UE cu costurile aferente.
Pentru mine, asta e cel mai mare inhibitor de optimism in ceea ce priveste masinile electrice, ca nu vor fi niciodata ieftine.
E DOAR DOWNGRADE !!!!!
Cum sa cumperi porcaria asta chinezeasca?? De banii astia iti iei un euro5 cu dsg de moare chinezu,,
Te-ai astepta sa nu mai faca fata astia cu produsul si cu vandutul de masinutze teleghidate cu baterii... Cand colo, dispare minunatzia din oferta... Weird shit...
Comfort+ e în cizmă 21.400 € (11.000 cu eco-bogdaproste), dar reacțiile italo-bizonilor (de pe AlVolante de ex.) sunt extaziate... WTF??
Merită oricum benoclat la primul test-drive Dachina-Spring pe Caradisiac, unde autonomia reală e apreciată la 150 km, ceva mai mult fiind posibil doar în modul ”Eco”, în care puterea deja debilă e redusă la amețitoarea valoare de 31 CP... :-)
(btw, Dacia 1100 avea 43 CP DIN pt o Vmax de 135 km/h, dar și numai 740 kg, sprintul 0-100 fiind absolvit în 16,4 s...)
Mai șocante-s însă diversele zgomote parazite ale interiorului chițcănitor, plus izolarea fonică lamentabilă -- la o electrică, cum vine asta?!
Concluzie (strict personală): ”La petite roumaine”, cum fals o alintă francezii pe chinezoaică,îmi pare un regres al industriei/culturii auto, indiferent cât de utilă ar fi prin înghesuiala urbană.
Cat despre autonomia cotetzului cu rotile numit cu nadejde "Spring", doar nu s-a gandit cineva o secunda ca aia 305 km anuntati au vreo legatura cu realitatea... :)
Eu deja stiu, ca la toate masinutzele teleghidate ceea ce anunta producatorul e jumatate sau mai putin in realitate. Poate sa fie f bine si mai putin de jumatate daca conditiile CLIMATICE sunt neprietenoase. In conditiile astea, in continuare, nu pot, NU POT sa inteleg cum ai vrea sa dai 18000 de eur sau mai mult pe asa ceva. Deci NU POT pricepe...
Oricum sunt curios ce mai ramane din autonomia bateriei in conditii de iarna la -5 sau -10 grade celsius?!
Intentia producatorilor e clara: automobilul sa devina un bun cu durata de folosinta cat mai mica (5-10 ani) si sa fie "prietenos cu mediul".
Ontopic @Dachina, repet -- ca utilitaristă urbană pură nu-i rea, dar ca mașină e. :-)
Mai pe scurt, silențiozitatea lipsă ar scoate-o oricum din lista mea de ”second daily-car”, dar și premoniția unei autonomii și mai slabe după 3-4 ani și 7-800 reîncărcări.
@Miau-Mao: Îți recomand (deși au devenit cam scumpe datorită personalității realmente fascinante) varianta de 350 cmc a Velorex-ului Oskar, mai vioi la 17 CP decât 250-ul de 9 / 12 CP.
Atenție totuși că nu-s ”verzi” și nu au nici ABS, nici airbaguri... :-)
Vanwall GPR V12
iata ca latimea ii similara unui R5 conceput in urma cu mai bine de cinci decenii dar ce-i mai interesant, latimea Spring se afla sub toate modelele de segment A a celor de la Renault, Twingo I ,II, III....
dilema personala a zilei precedente...
dimensiuni pneuri 165/70/14 (foto11-www.Caradisiac.fr)
De Meo, chapeau!
"Masina" asta nu e involutie, asta e gandita sa te faca cu capu' asa de rau incat sa vrei s-o dai si sa nu-ti mai iei masina in veci.
Asta e si ideea, nu cred ca ar da nimeni 18000 EUR. Insa, in schimb, cu bonusul stangist se va ingramadi lumea. Eu sunt convins ca masina va avea succes, insa este o mare mizerie cum anumiti constructori, in speta asta si Renault, incearca nu numai sa isi minimizeze riscul prin a lansa astfel de masini, ci chiar de a face profit doar din faptul ca statele au acel bonus. Intr-o economie de piata normala, aceasta masina nu ar avea nici o sansa sa faca bani pentru ca volumele ar fi atat de mici incat nu s-ar vinde si nu ar face profit, pentru ca masini pe benzina asemanatoare se vand in alte tari cu $5-7k.
Mai mult de atat, am mai spus si mai sus, fix aceasi masina comercializata in China, este vanduta cu $12-13K (fara subventia de la statul Chinez). Deci, de la $12-13k la ~$20k e cale lunga, dar na, la noi europenii tine, scoate statu bani din buzunar ca sa faca Renault profit.
Nu intru in alte discutii si polemici despre stangisti si non stangisti sau despre incalzirea globala. Mie imi plac cateva din masinile electrice si cred ca ele vor reprezenta viitorul. Realistic vorbind, singurele masini care chiar sunt performante si foarte avansate tehnologic in raport cu modele ICE sunt masinile Tesla. Macar astia de la Tesla cand iti cer $50k pe un Model 3, iti cer atat pentru ca au niste selling point-uri foarte puternice, gen acceleratie de supercar, ieftin de intretinut, etc. Cei de la Tesla chiar pot fi oricand competitivi pe piata fara ecobonusuri, asta e marea diferenta.
despre Spring insa, ii mai zice si Venucia e30 la chinezi lu k-ze cu alte faruri deci pot sa il boteze cum vrea muschiu marketingului ca tot baterii LG calitate 2 spre rebut are.
la noi sint insa multi hiper-patrioti unii si protocornisti care trebuie hipnotizati prin sigla sa treaca fulger de la Zamolxe la digitalizare electrocutata cu fixare creieroasa in Marele Borg.
sper ca n-am zbarcit numele cu proto ca mi l-a zis colegu stivuitorist conspirationist care incă e la bălăceanca da-i place deja.
tot el sustinea ca bateriile lu Spring o sa fie unele de lămpaș Xiu-mPing mineresco-chinez dar asta chiar e gogonata cred.