Dacia Spring are un preț de pornire de 16.800 de euro în România: precomenzile se deschid în 20 martie

de Paul Cosma
Joi, 11.03.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Dacia Spring, primul model electric al constructorului, are un preț de pornire de 16.800 de euro în versiunea Comfort. Lista de precomenzi online va fi deschisă în data de 20 martie.

Așteptarea a luat sfârșit. Dacia a risipit misterul cu privire la cât costă cea mai ieftină mașină electrică din Europa. 

Constructorul de la Mioveni anunță că Dacia Spring are un preț “imbatabil” de 18.100 de euro cu TVA, în versiunea “Comfort Plus”. Mașina dispune de un motor electric de 33 kW (45 CP) și o baterie de 26.8 kWh, care poate fi alimentată atât la o priză casnică de 220V, cât și la un Wall Box sau o stație DC. 

Modelul are o autonomie de 230 km conform ciclului WLTP și de 305 km conform ciclului WLTP City (care cuprinde doar partea urbană a ciclului omologat). 

Începând din 20 martie, Dacia deschide online precomenzile pentru versiunea „Comfort Plus” a primului său model electric. Ulterior vor fi deschise precomenzile pentru versiunea de echipare Comfort, disponibilă la prețul de 16.800 Euro (TVA inclus). 

Dacia Spring beneficiază, în standard, de limitator de viteză, ABS, ESP, repartitor electronic al forței de frânare, 6 airbag-uri, apel de urgență (buton SOS), aprindere automată a farurilor și frânare automată de urgență. 

Modelul este disponibil, de la lansare, în trei culori: alb Kaoline, albastru Cenote și argintiu Lightning.

La aceasta se va adăuga, ulterior, o a patra opțiune: roșu Goji.

Garanția oferită este de 3 ani sau 100.000 km pentru vehicul și de 8 ani sau 120.000 km pentru bateria electrică. 

O variantă destinată clienților de flote va fi de asemenea disponibilă, la același preț: 16.800 Euro (TVA inclus). Dacia Spring va putea fi achiziționată de clienții din România prin intermediul programului Rabla Plus. Primele livrări sunt programate în cursul lunii septembrie 2021.

Cele mai accesibile mașini electrice disponibile în România

Model

Autonomie (km)

Baterie (kWh)

Preț (euro, cu TVA)

Dacia Spring

230

26.8

16.800

Smart EQ fortwo

160

17.6

22.600

Volkswagen e-Up

260

36.8

23.314

Peugeot e-208

450

50

30.228

Opel Corsa-e

330

50

30.247

Renault Zoe

300

41

30.350

Comentarii (82)

  • Eh...acuma sa vedem!
    23 21
  • 305 km în oraș nu e rău. 300-320 km fac eu cu un plin prin București cu al meu VW Fox. Diferența rămâne la timpul de încărcare. Una e când în 5 minute mi-am umplut rezervorul, alta e să stea 1 oră la încărcare sau chiar 8-9 ore la priză normală. Pentru oraș e bună, mai reduce și din zgomotul oribil pe care îl auzi zilnic în orașele aglomerate. În rest, pentru drumuri lungi, nimeni nu bate încă dieselul, fie că ne place, fie că nu.
    56 18
  • netam-nissan
    bună în cel mai aberant oraș planetar zis Bucale, dar nu pricep de ce prețu-i în euroi și nu în lei.
    poate fiindcă vor fi +5 per euro în septembrie?
    chiar și în Yuani era mai corect.
    că după Marea Resetare a lu Schwab-Fauci-Kill Gates așa se pare c-o să avem salariile.
    clar că doar ăia utili, lăsați să mai respire.
    49 29
  • Cu Rabla Plus
    La 18.100 Euro, reiese un preț de 9.050 Euro, cu TVA.
    Nu-i rău deloc...
    25 11
  • Deci Comfort Plus te va costa 8800€, iar Comfort 7500€
    Pentru cei care stau la casa pe lângă marile orașe (maxim 30km distanta) si au nevoie de o a doua mașină, cea la 7500€ devine o opțiune serioasa.
    26 12
  • 早上好
    Acu' se umplu de mandrie romanasii,sunt si ei periati un pic la nationalism si uita ca in afara de nume,Dacia asta nu are absolut nimic romanesc in ea,nici macar frantuzesc. E o chinezarie construita in China de catre chinezi si rebranduita de Renault in Dacia. Trebuie sa fii intr-o ureche sa dai atatia bani pe o electrocoaja cu o putere de 44cai,mai putini decat Dacia 1100 a lu' tataie.
    50 58
  • 早上好
    Si nu dati banii pe prostii(subventii),faceti de ei spitale la copii. E prea saraca Romania sa dam 10000coco de cap de electrofurajat.
    47 32
  • Bestseller
    Cu Rabla Plus ajunge la preț de Sandero.
    Cred că va fi bătaie pe mașinuța asta în Europa.
    27 21
  • @早上好
    Sa zicem ca sunt de acord cu tine, asta înseamnă ca daca vad pe strada o persoana care poarta o frunza in fata si in spate, ești Tu?
    Vrei produse făcute la noi, ești de acord sa ai aceleași condiții de viață/munca ca un muncitor chinez?
    Continua sa cumperi de pe Alibaba, dar in liniște deplina te rog!
    33 16
  • Interesant că, la eco-marxiștii hexagonali (tătucii alor noștri ”du Grand Orient”... Moliceanu&Neulander vă pot povesti multe), logica încă nu-i în comă profundă, fiindcă eco-bonusul (nesimțit în sărăkia noastră, clar) e limitat la 27% din prețul electricelor, oricât de ieftinache ar fi ele.
    Confort Confort Plus Business
    Prix 16 990 € 18 490 € 16 800 €
    Bonus 4 587 € 4 992 € 4 536 €
    B. déduit12 403 € 13 498 € 12 264 €
    56 6
  • 早上好
    @xxx Bravo,mai,m-ai pus la punct.
    Era o zicala veche" Moarte sigura cu cobra,dar mai sigura cu Mobra". Moartea pasiunii,nu va ganditi la prostii,125km/h viteza maxima,"masina".
    24 34
  • Corect ar fi asa:..cine vrea sa-si cumpere masina noua ICE sa renunte la programul Rabla. Abia apoi ar putea cere si electrificatilor acelasi lucru.

    Nici nu e nevoie de o statistica sa vezi ca (tinand cont de masinile vandute, indiferent de motorizare) suma care se duce pe ajutorarea "saracilor" electrificati este cu mult mai mica decat a celor care isi iau una clasica.
    15 26
  • @chinez mistere facuta ca masina de utilizat in oras. Vrei sa mergi cu peste 125 in oras? Orasele mari sunt pline de masinute mici gen clio zoe polo yaris. O sa te uimeasca ce vanzari va avea asa cum si Loganul cand a aparut multi au ras si acum dacia are 4% din piata europeana.
    28 15
  • @早上好 Cred că nu ai înțeles foarte bine pentru ce utilizări a fost proiectată și produsă mașina. Altfel, pentru raliu pe autostradă și zboruri de agrement poți folosi cu încredere alte mărci, electrice au ba.
    22 13
  • 早上好
    Ba am inteles foarte bine,ma minunam si io de minunata lume noua,ati ajuns sa va bucurati la o friteuza care nu prinde 125 km\h.Asta e masina cum e un travestit femeie.
    25 40
  • @Kirotractor
    Ai uitat sa adaugi si prima de casare a unui vehicul poluant care va intra in vigoare tot din 30 iunie 2021, in același moment cu plafonarea de 27%. Mai pune 2500€
    Daca este mașină noua fără casare a unei mașini poluante este doar 27%, cum ai spus tu
    8 21
  • @chinez nu ne bucuram bre noi. Nu cred ca o sa imi iau asa ceva vreodata sau cel putin pana nu interzic termicele cei de la UE....Problema e cum nu dormiti voi unii noaptea de ce face dacia. Poate acolo ar trebui sa te uiti si sa te minunezi mai mult. Asta dupa ce o sa te minunezi de vanzari....
    18 19
  • netam-nissan
    artimetica șchioapă a dlui Fănel_ susține c-ar fi comparabile micul ICE-bonus / marea e-pomană (1.400 € vs. 9.300 €)

    back ontopic, chinezoaica e OK dar și mai simpatică ar fi cu roți de ne-jucărie și non-suvizată, adică-n declinarea-concept Kwid-Racer de buzunar.
    https://www.topspeed.com/cars/renault/2016-renault-kwid-racer-concept-ar172390.html ...expusă la mișto, că RS-urile Reno au decedat mortal toate.
    31 11
  • @mardark
    Pe pariu ca o sa se intample ca la Hyundai,ca o sa stai pe lista de asteptare un an si apoi o sa te anunte ca nu mai e disponibila? Crezi ca astia sunt tampiti sa-si fure singuri kipa? Sa nu se mai vanda Sandero,Clio,Megan? E doar de imagine sa scada co2-ul total pe masinile vandute,max 10 000 daca vand e bine si asta la firme de inchiriere,corporatii mai mult. Omul de rand doar o sa valeasca la trompeta asta chinezeasca.
    23 9
  • Scumpa, asa cum banuiam, foarte scumpa!

    Calcule despre masina asta am mai facut, raman la aceasi parere, masinile electrice ca aceasta exista si pot exista doar cu subventii.

    Insa, nu vad unde e marea revolutie promisa de ei. Desi nu sunt vre-un fan Skoda, o compar cu Citygo EV, chiar daca nu cred ca se mai comercializeaza la noi.

    Aceasta Skoda are deja un an de cand e pe piata, si a venit la 20k fata de 17k la Dacia, insa cu un motor de 2 ori mai puternic si o baterie mai mare cu 20%.

    Deci, unde este revolutia? Aaa, stai, facem masina asta in China cu $ 6-8k, o vindem in China cu $ 11k si punem 6 airbaguri si o aducem si in Europa si o vindem la aia pe $20k :)))), doar pentru ca statele oricum platesc niste sume aberante pentru achizitia de masini electrice. Ce mizerie :)))
    43 15
  • @netam: nu schioapata nimic, colegu'

    sa-ti mai explic o data, special pentru tine:

    A (nr masini ICE) x ajutorA > B (nr masini EV) x ajutorB
    10 26
  • Stefan
    La o capacitate a bateriei de 27Kwh si o incarcare maxima a ei de 25kwh putem estima un consum de minim 14kwh/100 km (coeficient aerodinamic dezastruos) si uite asa nu faci cu ea nici macar 200km in viata de zi cu zi; iarna in conditii extreme probabil nici 150 km nu parcurgi;
    unde mai pui ca e made in PRC, in contextul actual lumea cred ca nu doreste sa auda despre aceasta tara
    15 7
  • @早上好 Pentru o navetă zilnică, distribuție, taxi, livrări, flote, este ideală. Așa că nu văd de ce nu s-ar bucura.
    Ai alte soluții?
    15 18
  • In conditiile in care germanii vand diesel cu 450 CP ca masini de oras si vezi multe stand in trafic, Dacia spring nu are sanse.
    E prea ieftina si cu prea putini CP pentru un oras asa aglomerat si poluat ca Bucurestiul unde se invart banii.
    Cu siguranta se va vinde bine prin Germania, Olanda, Anglia si alte tari pe unde oamenii nu isi permit sa dea 100000 pe un BMW sau Audi diesel cu 440-500 CP.
    16 22
  • @早上好
    Fiind fost proprietar de Mobra si apoi de Hoinar la cei 5l benzina cota pe luna, nu aveai vreo șansă sa mori!
    26 5
  • Ba da,de plictiseala.
    19 7
  • Cei ce sa dau patrioți sa poftească acum la mașina “românească”...
    18 11
  • Da ....importurile au scăzut....:)))))))
    China
    16 4
  • Costel
    foto1 releva un detaliu halucinant, asta chiar si pentru o citadina liliputana a anului 2021....

    care-i latimea petei de contact cu asfaltul al pneului stanga spate?!?
    135mm? .....145mm?.... sau totusi 135mm?!?
    125mm n-are cum sa fie....De Meo imi lasa impresia ca-i totusi un om serios
    16 6
  • Deci o "masina" mica, urata si cu performante cel putin indoielnice. Nu pledez pentru viteze absurde pe sosele, dar 125 kmph? Pe bune? Macar Renaultul Zoe cu baterii mi se pare ca ajungea la 160?

    Dar cel mai greu de suportat e designul. E pur si simplu hidoasa chestia.

    Caci spre asta ne indreptam: scump, prost si urat, depersonalizare, dezumanizare, saracire, in numele planetei si e binelui comun. Cui ii pasa de ocupantii acestor chestii cu roti? Ce siguranta poti sa ai intr-o asemenea cutie de tabla subtire, cu niste baterii sub tine care sunt notorii pentru autoaprindere la impact sau chiar de la sine? Se gandeste cineva la cei care o sa moara la impactul cel mai mic, prajiti in aceste magaoaie?

    Asta e religia stangista: daca indraznesti sa te opui curentuli incalzirist, esti ostracizat si marginalizat, ti se pun etichete si esti exclus in cele din urma. Pus la zid si anulat. Sa nu credeti ca le pasa de planeta. Trambitza ecologista e doar un mijloc pentru a acapara si mai multa putere de catre acesti tristi isterici, vesnic nemultumiti, care hiperventileaza emfatic la cuvantul "schimbare". Vor sa ne schimbe pe toti din cauza inadaptarii si insucceselor proprii. Daca acceptam, sa nu credeti ca se vor opri. Vor vrea avea alte pretentii si alte initiative. Nu se vor potoli pana cand tot ce pana mai ieri era viata noastra de zi cu zi va fi redus la o multime de reguli si restrictii + taxe in numele a milioane de frici pe care le-au insuflat opiniei publice de ani si ani deja.

    Apropo: tema de gandire. Cate spaime si temeri provin de la cei de dreapta? :) Toate angoasele din discursul public sunt despre teama ecologica, spaima climatica, teama de discriminare, tema incluziunii, exasperante si total inventate, teama de discursul urii, corectitudinea politica, samd samd. Absolut toate porcariile astea sunt inventate si impinse in gandirea populara de stanga, de socialisti. Sunt cele mai triste si mai frustrate creaturi. Si nu au nicio bucurie in ei in afara de a interzice, a crea probleme din nimic si a inventa taxe si interdictii pentru rezolvarea problemelor pe care tot ei le-au creat.
    31 19
  • @PMC

    ”depersonalizare, dezumanizare, sărăcire.” Oare a ce sună? Parcă e ceva foarte familiar. Să fie oare sistemul dintre 1945 și 1989? Nu se poate, toată lumea știe că ăla e sistemul perfect, dar nu a fost implementat corect, nu? Nu? Nu....? Nu.........?
    24 5
  • Flavius
    @automarket
    Datele privind autonomia Wv e Up sunt gresite.180km autonomie avea modelul de acum doi-trei ani , cel cu vechea baterie de 17kwh!. Actualul model cu bateria de 36.8kwh are 265km WLTP
    15 3
  • @costel
    Renault-ul Kwid are dimensiunea anvopelor de 155/80 R 13. Aceeasi caruta doar ca nu e electrica.Foarte probabil ca si Spring-ul sa aiba aceleaai anvelope de bicicleta chinezeasca.
    15 8
  • Fan Diesel
    Sper sa nu fiu injurat insa mie mi se pare faina aceasta masina. Cu siguranta ca voi face un drive test. Designul e frumos, pretul e cel mai mic dintre electrice si performantele sunt normale pentru o masina de oras. Cred ca Dacia a deschis calea corecta pe care trebuie sa mearga masinile electrice. Nu ai nevoie de 1000CP, 1000km autonomie sau nu stiu ce viteze ametitoare ca sa mergi prin oras sau sa faci naveta prin suburbii. Sper ca in viitor sa se fabrice si in Romania asa ceva. Bravo Dacia. Sunt convins ca unele componente si subansamble, daca nu au fost fabricate, au fost cel putin concepute si testate aici la noi. Succes.
    18 12
  • Clique
    Ar fi o alternativă mai realistă a unui Smart electric... cam așa văd Spring-ul ăsta..
    16 9
  • @Moldovean: pai da, normal. Pantofarul de la carma tzarii era foarte mare ecologist, de altfel. Pentru cei care au aprins televizoarele mai tarziu, sa stiti ca Tov Ceausescu si sleahta lui de nemernici au inventat "alimentatia stiintifica" (aka infometarea populatiei). Spuneau ca e bine sa manance omul fara carne si cat mai putin kaloric. "Sa se evite risipa". Acum, noii stangisti spun sa nu mai mancam carne, ca sa protejam planeta. Gates are tupeul sa spuna sa inlocuim carnea cu carne artificiala. Sunt curios ce mananca el. Comunistii s-au folosit de ecologie si schimbari climatice ca sa impuna de exemplu, circulatia masinilor cu numere cu sot in anumite zile din saptamana, si a celor fara sot in celelalte zile. Asta dupa ce ca nu se gasea benzina si se faceau cozi efectiv kilometrice cand se vindea benzina. Suna cunoscut? :) Atata ca in timpul lui Ceasca, schimbarile climatice erau "pe invers": teama indusa de "specialisti" pe vremea aia era ca vine glaciatiunea. Uuuuu... Inghetam cu totii! Se termina petrolul. O sa murim congelati. Din nou, suna cunoscut? :)

    PS:"Cozile la benzina: unii isi lasau masinile la coada cu zilele, ca oricum nu aveau benzina sa circule. Veneau, isi lasau si plecau. Mai reveneau a doua zi sau cand aflau ca se mai misca coada. Nu, nu e o gluma. Stiu, pentru ca locuiam aproape de o pompa de benzina si vedeam cozile de masini de-a lungul strazilor din zona, asteptand tacute si cuminti, fara fum canceros cu codoi pe tzeava.
    23 9
  • Daniel
    O masina cu performante slabe, o chinezarie, logic la acest pret de vanzare.
    12 8
  • Costel
    @*John Doe*,
    multumesc pentru informatie.....

    da' de ce-s asa balonate pneurile micutei electrificate?
    fiindca la 80mm cine-si mai permite sa vorbeasca de talonul anvelopei:-)))

    astia de la Renault cred ca astfel ii confera mai multa personalitate?!?

    hmmm....mie-mi lasa impresia acest model Spring, la summumul de *atuuri* cu care-i inzestrat, ca reprezinta cea mai eficienta reclama voluntara sau involuntara a celor de la Renault pentru numitele: Sandero3/Logan3
    12 6
  • Intrebari
    De ce doar in Europa se impun masuri dure impotriva masinilor termice si in restul lumii nu ?
    De ce nu se impun aceleasi norme de poluare in SUA, China, Rusia, America Latina, Australia ?
    Daca doar europenii vor avea si respecta norme de poluare stricte se va salva intreaga planeta doar cu efortul Europei ?
    23 4
  • DATE TEHNICE OFICIALE

    Dacia Spring: motorul electric 45 CP și 125 Nm. Masă proprie la gol cu bateria de 27.4 kWh - 970 kg.

    Performanțe:
    - 0 - 50 km/h în 5.8 secunde;
    - 0 - 100 în 19.1 secunde;
    - repriza 80 - 120 km/h se realizează în 26.2 s;
    - un kilometru cu start de pe loc se parcurge în 40,5 s;
    - viteza maximă este de 125 km/h;
    - autonomie anunțată 305 km. In oraș, 230 km. "medie"
    - timpi încărcare: 13.32 ore la 2.3 kW!!!!, 4.51 ore la wallbox 7.4 kW, 56 minute DS fast charging de la 0 la 80%.

    Pur si simplu e incredibil ca exista oameni care chiar vor sa dea 18.000 de eur pe asa...

    Uluitor!

    PS: parca si Dacia 1300 tot 45 CP avea. :)
    33 10
  • De ce nu se fac in Romania? Renault nu se mai plange de distanta lunga de la producator la clientul final,ca nu au infrastructura?Normal ar trebui eliminate aceste smecherii de ecobonusuri,prilej de a umfla producatorul pretul,transfer de bani si pus un pret real.Din banii de la ”rabla” faceau infrastructura,statii de incarcare in orase si pe sosele.Tare imi e ca o sa bufneasca cablurile subterane,transformatoarele,,plus criza de energie electrica.A se vedea cum gasesc ei scuze pe canicula cand foloseste romanasul aerul conditionat la birou,locuinta,,cand seaca vreun lac de acumulare pe timp de arsita.Sa vezi atunci pret la kw!sI Si sa unifice toate firmele cu statii de incarcare,intr-o singura aplicatie,mod de plata.
    15 4
  • E masina strict pentru oras, de ce ar avea cineva nevoie sa atinga peste 120km/h in oras? De ce ar fi cineva interesat de 0-100 in oras? Nu sunt sub nicio forma fan Dacia dar mi se pare senzational sa cumperi o masina noua si sa platesti 10-20 lei la 100 km. Evident, nu se poate compara cu "adevaratele" masini sh din Germania, la care primiti cado' in tapiterie si basinile neamtului.
    15 16
  • Uitati-va la dimensiunile reale: https://newsbeezer.com/slovakiaeng/the-dacia-spring-electric-car-is-smaller-than-it-seems-at-first-glance/

    Matiz, taticule!... Matiz cu 18000 de eur. Vai s-amar...
    19 10
  • Lucian
    Daca lipeau camera foto complet de asfalt, am fi avut impresia ca Dacia Spring e un tanc, cand de fapt e un fel de Matiz/Zoe...
    11 8
  • Dacia 1100 avea 46cai,1300 54 si 1410 64
    17 4
  • Damian
    Made in China
    10 7
  • antonio slav
    Oare de ce are limitator de viteza?
    10 6
  • Seriff
    Mie imi place masina, mi se pare tare ideea de masina electrica cu autonomie mica, te face sa cumperi un 2.0 diesel pentru drum lung, clar cine isi ia Spring are si o a doua masina cu care sa plece in concediu, practic ai nevoie de 2 masini clar.
    11 8
  • Costel
    @PMC,
    pana si hulitul Logan3 1.0 Sce, 65 CP, cca 8000-8 500 Euro, se lauda cu performante superioare la sprintul 0-100 km/h si vmax!
    cat despre realimentarea sa...numai vreo doua sute de secunde :-))

    cum sa numesti acest fiasco tocmai Spring?

    de cata impertinenta ii capabil marketing-ul celor de la Renault?!?

    ....atmosfera bacoviana care invaluie aceasta stire AM ( gabarit, performante, realimentare, pret) ma face sa nu ma feresc de singura titulatura pe care o merita...

    ........ Dacia Autumn!
    20 12
  • Dănuț Alin Niță
    Dacia produsă in CHINA :))))
    Renault are cele mai mari subvenții de la statul Român , și ei produc în CHINA :)))
    24 9
  • Danuț Alin Niță
    Da domnule ....un coteț din plastic
    :)))))
    16 10
  • @Kirotractor, multumim ca ne-ai lamurit cu eco-ticket-ul. Chiar si la 15k este un pret foarte competitiv pt o electrica. Sunt curios tare de cum se conduce, ma sperie puterea mica dar pe de alta parte te ajuta cuplul... Hmm
    15 12
  • La taxi nu se califica, slava Domnului, ca-i prea mica. Eu unul, n-as vreau sa ma intorc in vremea in care era plin de Tico la taxi.

    In alta ordine de idei"Dacia" asta confirma deocamdata cat de departe sunt masinile electrice fata de cele clasice in materie de costuri.
    Masinuta asta, fabricata in patria bateriilor, in patria metalelor rare, in patria optimizarii si in patria manufacturii ieftine ajunge sa coste dublu fata de un Logan chel fabricat in UE cu costurile aferente.

    Pentru mine, asta e cel mai mare inhibitor de optimism in ceea ce priveste masinile electrice, ca nu vor fi niciodata ieftine.
    25 5
  • @bengoasa
    Care cuplu,125nm la 44cai?Oficial ia suta in 20sec,e mai lenta ca un Matiz incarcat cu 5 oameni si Ac-ul pornit.
    20 4
  • Flavius
    Norocul ei e ca a disparut Skoda e-citgo din oferta ! La un pret de 19.990 pentru Skoda avand aceleasi caracteristi cu Wv e-Up (baterie cu 25% mai mare , putere aproape dubla , demaraj mai mare , viteza mai mare ,autonomie WLTP 265 km in loc de 230 , incarcare cu 67% mai rapida atat la curent alternativ si la curent continuu plus calitatea fabricatiei) Dacia nu ar fi avut NICI O SANSA!
    24 6
  • Flavius
    Plus cuplul de 210Nm in loc de 125Nm(68% mai mare). UNDE E MAREATA REVOLUTIE?????
    E DOAR DOWNGRADE !!!!!
    22 2
  • Exista Seat e-Mii mai ieftin decat Citigoe, pacat pentru noi, noroc pt dacia ca nu se aduce in RO, ar fi rupt ka vanzari.

    Cum sa cumperi porcaria asta chinezeasca?? De banii astia iti iei un euro5 cu dsg de moare chinezu,,
    19 5
  • @ Flavius: ca tot ai zis, ai tu sau cineva vreo idee de ce nu se mai vinde Skoda cu baterii? Nu intreb la misto, chiar nu inteleg.

    Te-ai astepta sa nu mai faca fata astia cu produsul si cu vandutul de masinutze teleghidate cu baterii... Cand colo, dispare minunatzia din oferta... Weird shit...
    18 3
  • Flavius
    @PMC Nu stiu cine a zis ca se vinde Skoda fara baterii.Skoda s-a vandut doar cu bateriile incluse in pret.
    8 3
  • Flavius
    @PMC Oficial ,nu scotea suficient profit. E ciudata insa urmatoarea coincidenta-a disparut odata cu lansarea lui ID3.Desi ID3 este in alta clasa , la alte dimensiuni si cu alte performante dinamice ,achizitia lui nu s-ar mai fi justificat pe post de masina de oras. ID3 costa cam 40.000
    14 3
  • Flavius
    Din cate stiu eu , cu ceasta ocazie au fost lichidati si fratiorii Seat Mii si WV e-Up. Ce mai e la vanzare sunt stocuri
    12 4
  • P.S. Hmm, UE nu e ce părea să fie - adică o ”piață comună”, din moment ce la macaronari versiunea Comfort costă 19.900 € !!! (cei 3.100 € în plus vs. noi+francezi fiind însă diluați de eco-bonusul nesimțit și la broscari, rezultând 9.500 € real dați pe troacă.)

    Comfort+ e în cizmă 21.400 € (11.000 cu eco-bogdaproste), dar reacțiile italo-bizonilor (de pe AlVolante de ex.) sunt extaziate... WTF??
    28 3
  • P.S.2: Doar Șkodaq Citigo-e a fost demolată din motive VAG obscure, :-) fiindcă SEAT Mii se vinde bine-mersi (23 070 € în Franța de ex. în versiune Plus), dar și VW e-Up! (23 740 €, culmea că mai slab echipată ca Mii.)

    Merită oricum benoclat la primul test-drive Dachina-Spring pe Caradisiac, unde autonomia reală e apreciată la 150 km, ceva mai mult fiind posibil doar în modul ”Eco”, în care puterea deja debilă e redusă la amețitoarea valoare de 31 CP... :-)
    (btw, Dacia 1100 avea 43 CP DIN pt o Vmax de 135 km/h, dar și numai 740 kg, sprintul 0-100 fiind absolvit în 16,4 s...)

    Mai șocante-s însă diversele zgomote parazite ale interiorului chițcănitor, plus izolarea fonică lamentabilă -- la o electrică, cum vine asta?!
    Concluzie (strict personală): ”La petite roumaine”, cum fals o alintă francezii pe chinezoaică,îmi pare un regres al industriei/culturii auto, indiferent cât de utilă ar fi prin înghesuiala urbană.
    28 4
  • @Kiro: UE nu mai e nimic din ceea ce a fost gandita inital sa fie. E o cloaca de "progresisti" care se afla-n treaba, vor sa normeze tot ce misca si ce nu misca (e celebra normativa privind dimensiunea castravetilor) si acum isteria cu eco-planeta le-a venit manusa. In ultimii ani, ma refer. Nici nu puteau ei visa niste probleme invetate care inflacareaza mintea publicului imberb cu mai mult aplomb. Bine, la asta a contribuit intens profesoratul frustrat, care in proportie de peste 90% e de stanga. Si asta atat in UE cat mai ales in US. Poveste lunga...

    Cat despre autonomia cotetzului cu rotile numit cu nadejde "Spring", doar nu s-a gandit cineva o secunda ca aia 305 km anuntati au vreo legatura cu realitatea... :)

    Eu deja stiu, ca la toate masinutzele teleghidate ceea ce anunta producatorul e jumatate sau mai putin in realitate. Poate sa fie f bine si mai putin de jumatate daca conditiile CLIMATICE sunt neprietenoase. In conditiile astea, in continuare, nu pot, NU POT sa inteleg cum ai vrea sa dai 18000 de eur sau mai mult pe asa ceva. Deci NU POT pricepe...
    19 6
  • Miau-Mao Zedong
    Imi doresc si mi-as lua chiar acum daca as putea un Velorex Oskar 16/250,o "masina" care nici macar tabla nu are,e imbracata in piele,am vazut una live in Cehia si am indragit-o instant,in schimb,pe electrotroaca asta nu ca n-as da doua rupii pe ea,as refuza s-o conduc inclusiv gratis. Cand eram copil mic puteam sa jur ca in anii 2000 vom avea masini zburatoare,in schimb...
    17 4
  • No Dacia for me
    E o masinuta la care va tine 4- maxim 5 ani bateria (baterie foarte ieftina care sa aiba putine cicluri de incarcare-descarcare). Cu siguranta va costa minim 50% din valoarea masinii la 5 ani sa o schimbi si vom vedea multe astfel de masinute la vanzare dupa 3-4 ani exact cand proprietarii ar trebui sa schimbe bateria si nu o sa le vrea nimeni.
    Oricum sunt curios ce mai ramane din autonomia bateriei in conditii de iarna la -5 sau -10 grade celsius?!
    Intentia producatorilor e clara: automobilul sa devina un bun cu durata de folosinta cat mai mica (5-10 ani) si sa fie "prietenos cu mediul".
    15 3
  • @PMC: Culmea e că ai dreptatE-U.
    Ontopic @Dachina, repet -- ca utilitaristă urbană pură nu-i rea, dar ca mașină e. :-)
    Mai pe scurt, silențiozitatea lipsă ar scoate-o oricum din lista mea de ”second daily-car”, dar și premoniția unei autonomii și mai slabe după 3-4 ani și 7-800 reîncărcări.

    @Miau-Mao: Îți recomand (deși au devenit cam scumpe datorită personalității realmente fascinante) varianta de 350 cmc a Velorex-ului Oskar, mai vioi la 17 CP decât 250-ul de 9 / 12 CP.
    Atenție totuși că nu-s ”verzi” și nu au nici ABS, nici airbaguri... :-)
    22 4
  • @Kirotractor
    Va multumesc pentru pont. Pe langa Velorex visez sa imi cumpar sub forma de kit si sa mi-o asamblez singur in garaj cea mai tare masina pe care ti-o poti cumpara in 2021 de noua,parerea personala,bineinteles.
    Vanwall GPR V12
    12 4
  • Costel
    3.73 x 1.58 x 1.52 (L x l x h)

    iata ca latimea ii similara unui R5 conceput in urma cu mai bine de cinci decenii dar ce-i mai interesant, latimea Spring se afla sub toate modelele de segment A a celor de la Renault, Twingo I ,II, III....

    dilema personala a zilei precedente...
    dimensiuni pneuri 165/70/14 (foto11-www.Caradisiac.fr)

    De Meo, chapeau!
    11 2
  • @Kiro: premonitia e de fapt certitudine. Mai ales ca cine stie ce baterii pun chinezii pe cotetz? In 3 ani n-o sa mergi nici 100 de km cu un plin. Care plin o sa dureze peste 13 ore la priza de acasa. Dumnezeule mare!

    "Masina" asta nu e involutie, asta e gandita sa te faca cu capu' asa de rau incat sa vrei s-o dai si sa nu-ti mai iei masina in veci.
    19 4
  • Zi de zi gpl deasupra tuturor!
    15 2
  • Seriff
    Pentru cine are impresia ca masinutele cu baterii sunt viitorul, luati una si testati-o mai multe zile, iarna ii scade la 50% autonomia si chiar daca nu mergi cu ea si o lasi in parcare tot ii scade autonomia, clar pe piata de sh nu are un viitor, cine e nebun sa cumpere asa ceva dupa ce masina a iesit din garantie, se incarca lent, trebui sa cauti prize libere prin parcari, e absolut inutila din orice punct de vedere.
    14 1
  • Seriff
    PMC nu iti iei si tu una? :))))
    5 2
  • @Seriff, ia detaliza-ne un pic ca sunt curios. Am senzatia ca majoritatea oamenilor care comenteaza despre masini electrice nu au condus niciodata una. Ca sa nu te mai iei dupa auzite si sa te prefaci ca ai condus tu electrica, da, la frig ii scade autonomia (ca orice lucru pe baterii de pe lumea asta, frigul afecteaza) dar in niciun caz cu 50%! Never ever, nici cand au fost - 18 grade. Se incarca lent? Daca o pui la 220 clar da. Sa cauti prize libere prin parcari? De 2 ani + de cand am masina electrica nu am fost niciodata in situatia in care sa nu gasesc de unde sa o incarc. Vrei sa mai stii ceva? Intreaba-ma si iti raspund cu mare drag. Nu glumesc.
    7 15
  • Seriff
    Am condus da, lucrez in domeniu, stiu ce inseamna masina electrica, gasesti unde sa o incarci da, dar tot pierzi timp cu treaba asta, nu se incarca in 2 minute ca o masina clasica, in afara de Bucuresti in marea majoritate a oraselor nu sunt multe statii, oricum ai da-o pierzi timp cu incarcarea.
    11 3
  • @chiuloasa_bengoasa
    Am condus eGolf,E-up si Zoe prima generatie. Are dreptate seriful,iarna se consuma bateria stand in parcare iar cu toti consumatorii porniti si caldura la 22grade,am avut consum de 34kw/h in Bucuresti la eGolf.Nu am mers tare,nu am accelerat-o tare.Nu merita inca electrica nici ca a doua masina,nu inca,poate peste cativa ani.
    7 1
  • @PMC "NU POT sa inteleg cum ai vrea sa dai 18000 de eur sau mai mult pe asa ceva. Deci NU POT pricepe..."

    Asta e si ideea, nu cred ca ar da nimeni 18000 EUR. Insa, in schimb, cu bonusul stangist se va ingramadi lumea. Eu sunt convins ca masina va avea succes, insa este o mare mizerie cum anumiti constructori, in speta asta si Renault, incearca nu numai sa isi minimizeze riscul prin a lansa astfel de masini, ci chiar de a face profit doar din faptul ca statele au acel bonus. Intr-o economie de piata normala, aceasta masina nu ar avea nici o sansa sa faca bani pentru ca volumele ar fi atat de mici incat nu s-ar vinde si nu ar face profit, pentru ca masini pe benzina asemanatoare se vand in alte tari cu $5-7k.

    Mai mult de atat, am mai spus si mai sus, fix aceasi masina comercializata in China, este vanduta cu $12-13K (fara subventia de la statul Chinez). Deci, de la $12-13k la ~$20k e cale lunga, dar na, la noi europenii tine, scoate statu bani din buzunar ca sa faca Renault profit.

    Nu intru in alte discutii si polemici despre stangisti si non stangisti sau despre incalzirea globala. Mie imi plac cateva din masinile electrice si cred ca ele vor reprezenta viitorul. Realistic vorbind, singurele masini care chiar sunt performante si foarte avansate tehnologic in raport cu modele ICE sunt masinile Tesla. Macar astia de la Tesla cand iti cer $50k pe un Model 3, iti cer atat pentru ca au niste selling point-uri foarte puternice, gen acceleratie de supercar, ieftin de intretinut, etc. Cei de la Tesla chiar pot fi oricand competitivi pe piata fara ecobonusuri, asta e marea diferenta.
    12 2
  • netam-nissan
    50 la suta e exagerat, va zic io ca 30% pierdere vlaga baterie iarna e mai precis - verificat la e-stivuitorul meu tot made in china.

    despre Spring insa, ii mai zice si Venucia e30 la chinezi lu k-ze cu alte faruri deci pot sa il boteze cum vrea muschiu marketingului ca tot baterii LG calitate 2 spre rebut are.

    la noi sint insa multi hiper-patrioti unii si protocornisti care trebuie hipnotizati prin sigla sa treaca fulger de la Zamolxe la digitalizare electrocutata cu fixare creieroasa in Marele Borg.

    sper ca n-am zbarcit numele cu proto ca mi l-a zis colegu stivuitorist conspirationist care incă e la bălăceanca da-i place deja.
    tot el sustinea ca bateriile lu Spring o sa fie unele de lămpaș Xiu-mPing mineresco-chinez dar asta chiar e gogonata cred.
    17 2
  • Ionuț
    Este cea mai proastă idee să cumperi o asemenea caricatură ????????
    7 3
  • Face Renault super profit , doar acesta este marketingul made in france , pentru un produs made in CHINA, de c cat
    6 2
  • Daca avea sigla de VW, deja salivau toti romanii si o denumeau o capodopera pe 4 roti la un pret nesperat de bun.
    11 6
  • Seriff
    @Lol putea sa aibe sigla si de BMW ca tot nu renteaza, e o masina care daca o cumperi esti obligat fortat sa ai si o a doua masina pentru drum lung, nu ai ce sa faci cu asta decat in oras, iar majoritatea oamenilor nu isi permit 2 masini.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru