Dacia Spring, cea mai accesibilă mașină electrică din Europa, este tot mai populară și doboară record după record. Primele exemplare au fost livrate clienților în luna octombrie, după ce campania de pre-comenzi a adus peste 16.000 de rezervări în trei luni.
Acum, constructorul de la Mioveni anunță că Spring a primit aproape 40.000 de comenzi în Europa. Dintre acestea, circa 7.500 vin de la clienți din România, la noi în țară, până la finalul anului, urmând să fie livrate 3.500 de unități.
La nivel european, Dacia a livrat aproximativ 15.000 de exemplare Spring.
Totodată, mai anunță Dacia, ritmul comenzilor a urcat la aproximativ 5.000 de mașini pe lună în Franța.
La noi în țară, prețul Daciei Spring a fost majorat la începutul lunii noiembrie. Versiunea Comfort Plus pornește de la 19.100 de euro, cu 1.000 de euro mai mult decât prețul anunțat de producător în luna martie.
via Dacia
Constructorul de la Mioveni nu are nici un cuvant de spus in tot ce inseamna Spring. A fost doar informat ca se va aduce o masina care se produce si vinde in China si i se va pune sigla Dacia in Europa pentru ca sigla Renault ar fi fost o pata de imagine.
Deciziile importante se iau mult mai sus de constructorul de la Mioveni.
Cat priveste masina in cauza, e unica prin prisma dimensiunilor. Cred ca la nivelul geamurilor latimea Springului e mai mica decat a unui Tico.
Daca n-ar fi ridicola, ar fi amuzanta.
Ci cu altele:
1. Autonomia și timpul de încărcare o transformă în apendicele de oraș al unor oameni DEJA deținători de vehicul. Nu știm dacă și de locuri de parcare.
2. Subvenția enormă pentru un vehicul fabricat în China (50% din preț).
3. Congestia traficului pe care practic statul român o încurajează în zonele urbane, singurul mod în care pot fi folosite aceste jucărioare de către adulți ipocriți dar comozi care se vor admirați pentru atitudinea așa zis ecologică.
Îmi pare rău dar nu așa vom respira aer curat în zona orașelor. Ci folosind transportul în comun, biciclete, trotinete, mersul pe jos și cât mai puțin posibil mașinile. Nu frecând vehicule mari sau mici pentru orice drum de câteva stații și ținând în mod prelungit în aglomerație motoarele pornite ale celor care nu au de ales: autobuze, camioane de marfă, autospeciale și altele.
Iar pentru cei ce ies din oraș și au nevoie de mașină, cu subvenție mult mai mică la același preț are mult mai multă logică un Sandero care pe lângă Spring chiar e mașină și ajunge la sute de km distanță fără stresul prizelor.
1- De acord ca masina asta probabil va avea proprietari care deja au alta masina dar in mod logic deplasarile lungi unde il vor folosi pe cel cu propulsie conventionala vor fi foarte putine in timpul anului deci "apendicele" de care vorbesti tu ar fi acela si nu aceasta care in mod teoretic fiind masina de oras va fi folosita zi de zi. Deci folosita pentru ceea ce a fost gandita si vanduta, autonomia si timpul de incarcare nu au nici o importanta pentru ca poate fi incarcat in fiecare noapte acasa. Daca stai la bloc si trebuie sa mergi undeva sa o incarci atunci iti meriti pedeapsa.
2-Subventiile de orice fel sunt pentru ajutorarea cetateanului nu pentru imbogatirea producatorului. Deci ca e facuta in China sau pe luna este mai putin relevant. De acord ca ar fi ideal sa fie fabricata local dar in acest caz nu este acasta situatie.
3-De acord ca statul roman nu a gasit sau nu i-a pasat sa gaseasca solutii pentru traficul din orasele mari dar aceasta masina este departe de a fi un obiect pentru gadilarea vanitatii proprietarilor. Un TDI diesel merge mult mai bine chiar la mai putin bani si admiratia ar fi aproape de orgasm, deci mai pescurt, nimeni in Romania nu se va uita la prprietarul de Spring ca fiind un rasfatat al sortii ci mai degraba un "fraier" care si-a risipit banii pe masina gresita.
De acord cu tine in ceea ce priveste faptul ca transportul in comun, bicicletele sau mersul pe jos ajuta cel mai mult dar acolo unde are logica. Unde nu, din punctul meu de vedere, masini ca Dacia Spring pot sa ajute de asemenea.
La nivel ideatic, subcenția încurajează un anume produs, dar vedem bine că produsele de 50 k s-au dus în 100 k, așa cum springul de 8k se vinde cu 18k.
Un autoturism nou, cu primă de la stat, înlocuiește efectiv un cazan. Spring este cazan din start. Zero confort, o glumă de încărcare, putere în panta greșită... zero. Mai grav, încurajând astfel de produse, descurajezi pe termen lung piața de electrice. :)))) Băieții ăia cu mofturi de 100 k vor găsi cele două stații de încărcare ocupate cu trompetele astea.
Conduc de 2 saptamani un Spring prin oras si sunt foarte multumit.
Vad ca si aici e tipic romanesc, sa-si dea cu parerea cei care nu au masina si doar baga strambe. Stambi veti ramane...
Nu sunt de acord cu subventia totusi. Cu nici un fel de subventie de fapt.
Dacă se acorda subvenții pentru mașini electrice ar trebui fără ezitare extinsă la tot ce este mobilitate electrica (trotinete, biciclete, monocicluri etc.), dar cum spunea un coleg, nici eu nu subscriu la subvenții… o mizerie!!!
Notă. Orice asemănare cu realitatea va fi o pură coincidenţă.
https://www.youtube.com/watch?v=lyq_G3oQUf8
Rușine Chinăzească....
:::))))))
Soția lui o folosește sa se duca la munca (si copilul la școală), un plin ii ajunge o săptămâna fără emoții, cam 190km.
Noi in zona cam toți avem trifazic din cauza ca, gazul are presiune mica si folosim schimbătoare de căldura pentru confortul termic (nu sunt vreo minune, funcționează bine pentru încălzire prin pardoseala, ceea ce te obliga la spălat pe jos la 3 zile, mă cam deranjează, noroc ca nu am casa mare), cam 10h durează un plin cu un preț de 7lei daca încarci după ora 20.
Pentru moment, pare o afacere buna din spusele lui, au vândut un Aygo prima generație pe 45000lei