Lansate oficial abia în 2020, testele Green NCAP au ca scop definirea celor mai eficiente mașini electrice de pe piață. Aceste testări sunt susținute de FIA, ADAC dar și de Euro NCAP, bineînțeles, alături de alte instituții din state precum Germania, Italia, Marea Britanie și altele.
În cadrul celui mai recent test, care a avut loc chiar luna aceasta, oficialii companiei au descoperit că Dacia Spring bate nume mult mai mari (la propriu și figurat) atunci când vine vorba despre scorul său verde. Micuțul model de la Dacia a obținut un rating de 5 stele per total, cu scoruri impresionante pe categorii.
Spring a primit nota 10 din 10 în categoria „Clean Air Index”, 9.8 din 10 la categoria „Energy Efficiency Index” și 10 din 10 la categoria „Greenhouse Gas Index”. Green NCAP a evidențiat faptul că, puterea sa mică joacă în avantajul său în cadrul acestor teste și avantajează folosirea sa în oraș.
Pe de altă parte, aceeași putere redusă înseamnă că autonomia pe autostradă este de doar 140 de kilometri.
În cadrul testelor Green NCAP, Spring a avut un consum mediu de energie de 18.5 kWh/100 kilometri, corespunzător unei autonomii de 180 de kilometri.
felicitari chinezilor! daca ii pun si niste panouri solare ar fi perfect.
Electricele sunt afumători certe. S-au redeschis termocentralele pe cărbune. Să fii sănătos!
Au ajuns norvegienii să se joace cu 90 km/h pe autostradă pt că manipularea este inima comerțului. Și asta după ce sistemele diesel au fost aduse la nivel euro6d.
Și pt că românul poate fi un samsar țepar că ține, există și reversul, melteanul cu diesel euro 4 folosit în oraș pt drumuri de câțiva km.
Si ca sa cumpere SUV-ul a mai primit si o pomana din partea statului de 10.000 euro ca sa nu dea 60.000 pe masina fiindca era sarac, asa a dat doar 50.000.
Când va fi produs un Sandero, Logan full electric în România şi Maroc, deja toată piaţa de termice va fi istorie (în Europa)
Orice diesel, la pornire, emană vraja mării, până se încălzește motorul. Cu DPF și drumuri scurte, DPF moare. Fără DPF și drumuri scurte, mor pietonii.
Pentru oraș există benzină, consum decent pe mașinile actuale.
Un mild hibrid ajută sistemul start-stop și trotinetiștii nu mai au ce să consume.
Un sistem hibrid scade semnificativ consumul pentru o mașină pe benzină condusă sportiv.
Electrica nu se justifică dpdv economic. Prețul nu se amortizează nici după 30 de utilizare, iar după 8-10 ani bănuiesc că ajunge la REMAT.
pt 1% ai avion, tren, masina de inchirat...
Dacă problema e constituită de 99% drumuri prin oraș, soluția e transportul public sau alternativ, nu o cutie cu baterii pentru fiecare angajat în drum spre job.
Numai clientul de Spring știe ce înseamnă să încurci cu adevărat circulația pe autostradă, să stai umăr în umăr cu pasagerul din dreapta, să aștepți zile și nopți pentru o reîncărcare și, în general, să fii generator de zâmbete în trafic până în ziua unei tamponări ușoare din care nu scapă niciun springist cu viață.