Dacia consideră că statul român trebuie să continue programul Rabla și în anul 2020, întrucât acesta contribuie la înnoirea parcului auto national prin cumpărarea de mașini noi, în detrimentul mașinilor second-hand importate.
Christophe Dridi, directorul general al Automobile Dacia, afirmă că Programul Rabla are o influență pozitivă inclusiv asupra producției de mașini în România, în contextul în care cele mai multe mașini care ies în prezent de pe porțile uzinelor Dacia de la Mioveni și Ford de la Craiova sunt exportate în Uniunea Europeană.
"Pentru noi este foarte important să se pună presiune în favoarea maşinilor noi, care aduc bani la buget prin taxe. Maşinile vechi nu aduc nimic, sunt poluante şi nesigure. Vrem să continuaţi să protejaţi maşinile noi şi avem nevoie de programul Rabla pentru încurajarea producţiei de maşini noi în România, dar şi în beneficiul automobilelor noi de import", a declarat Dridi.
În primele 10 luni ale anului, Dacia a înmatriculat în România aproape 41.000 de unități, în timp ce producția totală a uzinei de la Mioveni a fost de peste 296.000 de unități.
De asemenea, în aceeași perioadă, românii au înmatriculat aproape 135.000 de mașini noi și peste 370.000 de mașini second-hand.De asemenea, oficialul constructorului roman recomandă statului să formeze specialiști în robotică și automatizare pe care să-i poată angaja ulterior la uzina de la Mioveni, întrucât aceste ramuri profesionale vor căpăta o importanță din ce în ce mai mare în industria producției de mașini pe măsură ce marii constructori europeni introduc roboți și procese automatizate de producție.
"Avem nevoie de oameni care ştiu robotică şi automatizare, industrie digitală, pentru că vor exista locuri de muncă pentru toţi cei care se vor duce spre aceste direcţii profesionale. Altă prioritate pentru noi este integrarea locală. Cu cât lucrăm mai mult cu furnizori români sau cu furnizorii internaţionali aflaţi în România, cu atât mai puternic va fi sectorul auto", a adăugat Dridi.
Ministerul Finanțelor a anunțat recent că va analiza "toate programele" de pe piață pentru a vedea care dintre ele vor continua și în 2020.
Pe lista s-ar putea afla atât programele Rabla și Rabla Plus, cât și programul Prima Casă.Via Economica
Că poluează, lasă că nici Dacia cele noi nu e că sunt full electrice, plugin hibrid sau măcar hibride e-Tech !!
ba chiar seamana cu traficu de influenta musiu dri-dribling
p.s. abia astept sa ne mai recite colegul @elviroiu din manualul disruptorului de forumuri versiunea retardata
stramba aia ca propovaduim atacul extraterestrilor reptilieni - si electrici probabil - m-a dat pe spate
mai vreau
PS: nici programul prima casa nu e bun.....ajuta la specula imobiliara......si la preturi care nu tin cont de ce venituri au romanii, de infrastructura, de perspective, de speranta de viata, de deficitul demografic...de nimic....urca si tot urca de parca blocurile astea nu se invechesc si au un termen de garantie :-)
PS: Eu am profitat de o slabiciune a sistemului dar nu e ok....ca din banii celor multi sa fiu eu ajutat sa-mi schimb troaca Euro 3, an 2006, km reali 92 000....de rabla PLUS nici atat ....dai tu de la buget aproape 5000 sau 10 000 de euro ....sume enorme
In rest, programele astea nu sunt altceva decat bani bagati in buzunarele unor producatori de la noi si de aiurea, cat si un atac la piata libera. Se stie ca preturile de lista in industria auto sunt extrem de negociabile, asa ca acest ajutor de stat nu face decat sa le mentina artificial sus, pentru ca producatorii nu negociaza preturi mai bune si nu vin cu oferte cand pot sa le scoata ochii clientilor cu tichetul de 1600 de eur. De tichetul de 10.000 de eur pentru masini cu baterii nu vreau sa mai amintesc ca iar ma enervez.
În sfârșit și-au dat arama pe față grupulețul ăsta Renault-Dacia, deci problema la noi în țară nu este neapărat poluarea, ci vânzările foarte slabe pentru, Renault-Dacia în special.
Cum am mai zis și în urmă cu 2 ani, pe stat și pe producători, îi doare-n pix pe poluare și de ce mai vreți voi eco-friends.
Pe dânșii îi interesează să se vândă marfa, îi doare-n cot de restul.
Și vreau să întreb pe băiețașii de la Dacia, se știu ei, " șăfii ", mașinile noi emit 0 gaze de eșapament ?
Mâncați ciuperci ca de obicei, nu vă merg vânzările și cautați motive.
Piața auto se poate regla singură, nu trebuie forțată, fiindcă nu ajungeți nicăieri.
Și mașinile vechi aduc beneficii cetețeanului dar și statului.
Impozit, RCA, ITP, piese, combustibil, parcări etc.
Adică BANI ce ajung la stat.
Deci, terminați cu mentalitatea asta de plod de 10 ani, fiindcă vă faceți singurei de cacao.
Acum două-trei zile dacă nu mă înșel parcă duduiau vânzările Dacia, acum ce, au scăzut?
Terminați cu manipularea asta de doi bani, singurii ce vă mai fac templu, vouă Dacia-Renault, Ford etc.. Sunt ăștia cu venituri bunicele.. În rest, omul ce nu-și poate permite o mașină nouă, tot second o să cumpere, iar să se bage în bănci cu rate nu o să se bage niciodată.
Fiindcă mulți români s-au lămurit cu creditele în bănci și cu așa zisele "bănci"
2. pt cei care cumpara un Logan, mai ales in versiune Acces, programul rabla e aur... dar na, pt anumite grupuri de interese ar fi mai bine sa se orienteze spre second
3. cati cititori de aici sunt samsari de automobile second?!
4. cati de aici lucreaza in domeniul auto?! prin reprezentante mai ales
5. tendinta actuala e de crestere a pietei de automobile noi si de reducere progresiva a celei de automobile second, asta se datoreaza mai multor factori, unul dintre acestia fiind si programul ”rabla”
6. de acord insa ca de fapt este mai mult o forma de stimulare a industriei auto (economic... mai putin grija mediului inconjurator)
7. moto ADN se pare ca reusise implementarea unui program asemanator si pt vazarea de scutere/ motociclete, in negocierile cu vechiul guvern (un lucru pozitiv din multe unghiuri ar fi privit)
8. inainte sa fim filosofi, specialisti in marketing si economie, haideti sa nu ne dezicem de pasiunea comuna pt vehicule motorizate indiferent ca au 2, 4 sau stiu eu cate roti, propulsii electrice sau clasice etc. si sa ne bucuram de orice face ca ele sa ne bucure retina, inclusiv prin numarul de unitati... ca ne apartin sau nu...
- E tare rău maşina asta, şefule!
- Ei bine, spune șeful către angajat, în timp ce acesta îi admira noua mașină ... dacă o să faci eforturi, munceşti din greu şi o să stai peste program … la anul o să am una şi mai tare!
Mai întâi (ca replică la critica ta: “te dai patriot”), voi preciza că, în sinea mea insondabilă, n-am considerat niciodată Dacia o creaţie naţională! În schimb, expresia “marcă naţională” i-o putem ataşa, din considerente facil de înţeles, dar să nu ne amăgim pe noi înşine: Dacia a purtat, poartă şi va purta întotdeauna ADN tehnic Renault…Strict în viziunea mea: mai puţin odată cu epoca Nova-Solenza-Logan.
În al doilea rând, realitatea “pură” este că mi-am “făcut mâna” pe Dacia 1310, care, astfel, îmi va rămâne de-a pururi în inimă…Dar poate că amnezia trebuie blamată ca pandemie! Am subliniat deseori că nutresc sentimente favorabile pentru Dacia pe care o ştiam noi “altădată”, dar uite că, în general, nu se ţine cont de specificările mele.
În fine, spre neliniştea ta, te voi “afuma” în continuare (mă rog, nu la modul extremist, insinuat de unii ca ACEdikkk, recte zăvorârea intenţionată, forţată, a cobailor într-un spaţiu ermetic şi relativ neîncăpător şi pornirea, pentru mai multe ore, a motorului Diesel), dacă te temi, într-adevăr, de un asemenea “spectru”. Şi ştii de ce? Fiindcă pur şi simplu nu vreau să ratez ocazia (da, ştiu: explicaţie eminamente schizofrenică). Totodată, se vor încumeta (chit că fără voia lor) şi amatorii de “friptane” de pretutindeni. Dar cât fum (un truism pentru sugari: nu contează ce arde…fumul este oricum toxic!) or fi generat toate acele incendii de vegetaţie provocate de temperaturile prea ridicate, socotindu-le de-a lungul istoriei? Dar ceva iscat cu (ne)bună ştiinţă, recte…ciupercile atomice?
PS. S-ar putea să te îndoieşti, dar te asigur că mi-e dor de...arhitectura zveltă a Daciei de odinioară (deşi realizez că provine, de fapt este leită cu a lui Renault 12). Între timp şi din nefericire, românii au fost (mediatic) învăţaţi de către “binevoitori” din afară să judece în termeni depreciativi faţă de ei înşişi, inclusiv să devină prizonierii unei concepţii/imagini denaturate, distorsionate, despre calitate în general şi să fie dominaţi de impresia nedemnă că ar fi “nepricepuţi” şi “neputincioşi”. Doar un asemenea climat psihosocial a făcut posibilă geneza…pseudo-Daciilor postdecembriste (dar iată că, “paradoxal”, după “criza mondială”, şi prostimea din ţările “avansate”, “civilizate”, a intrat în colimatorul Ocultei, care i-a aprins “interesul” pentru low-cost, neuitând să-i întindă mai întâi puntea eco-panteistă).
Nu, nu mă pretez la nicio “paranoia” sau “xenofobie” – mai ales că nu sunt singurul care mizează pe convingerea mai sus exprimată!