Esential
120 | de g/km este pragul minim pe care trebuie să-l îndeplinească modelele Renault şi Dacia pentru a primi eticheta eco2. |
120 | de g/km este pragul minim pe care trebuie să-l îndeplinească modelele Renault şi Dacia pentru a primi eticheta eco2. |
Renault sărbătoreşte anul acesta patru ani de la inaugurarea etichetei "eco2", ocazie cu care intenţionează să revizuiască criteriile de atribuire. Dacă până în prezent logo-ul era imprimat pe toate versiunile Renault şi Dacia care emiteau sub 140 de g/km, clasarea va fi ceva mai exigentă.
Oficialii constructorului francez au decis să aplice eticheta "eco2" doar modelelor care nu depăşesc bariera de 120 g/km şi, bineînţeles, celor care funcţionează cu biocarburant. Renault a devenit mai exigent şi în ceea ce priveşte reciclarea plasticului. Cantitatea de materiale plastice reciclată va trebui să fie mai mare de 7% din masa totală de plastic utilizată.
Al treilea criteriu luat în considerare la aplicare etichetei "eco2" este procentul de valorificare a automobilului, după încheierea ciclului de viaţă. Pragul minim pe care trebuie să îl atingă modelele franceze şi româneşti este de 95%.
Renault şi-a propus în trecut să reducă media emisiilor sale cu 10% până în 2013.
Etapa următoare prevede reducerea acestora cu încă 10% în intervalul 2013-2016. Mai exact constructorul francez speră să atingă o medie de 120 g/km până în 2013 şi de 100 g/km până în 2016.via | autoblog
undeva este o greseala, pentru ca plasticul se poate recicla in proportii de aproape 100% :)
2. Curent imi pot produce eu in curtea proprie. Benzina, motorina... nu.
Ce argumente ai m-ai putea sa ai sa nu ma convingi sa-mi iau o masina electrica? Ca sunt manipulat?
Nu ca as avea ceva impotriva masinilor electrice dar:
1. Nu toata lumea e interesata de cuplu de la zero turatii care vine la pachet cu lesinatura la viteze de drum national/autostrada pt ca nu toata lumea merge exclusiv in oras. Ce sa mai vorbim de posibilitatea de a ramane in pana prostului daca vrei sa iesi din oras.
2. Cam cat crezi ca te-ar costa utilajele necesare producerii curentului electric la tine acasa pt a-ti pune masina in miscare dar fara sa folosesti nici un fel de combustibili fosili? Doar un indiciu: ca sa mergi gratuit insa nu mai mult de raza orasului plus periferii si sa nu consumi nici un strop de petrol vei plati cel putin pretul unui seria 5 bine motorizat si dotat (daca nu chiar un seria 7). Nu zic "mai bine seria 5", feresasca sfantul, dar totusi, nu vreau pe fruntea mea sa scrie "idiot" pt ca unii smecheri vor sa responsabilizeze oile cu noi indatoriri fara rost atata timp cat ei sa-si poata mentine bine-merci industriile si masinariile extrem de poluatoare din care sa-si scoata in continuare banutul.
A da 30 zi ceva de mii de euro pe un, pardon, carici de masina cu autonomie reala sub 100 km si cu o baterie care dupa X ani tb s-o schimb la un pret de tb sa-mi vand o camera din apartament (baterie la a carei fabricatie si stocare dupa uz se polueaza chimic de X ori mai mult decat ar fi facut un motor pe benzina), inseamna sa fii idiot. IMHO.
In acel moment vei avea mai multe optiuni sa obti acel curent electric.
Fa un calcul simplu cu panouri fotovoltaice, turbine eoline samd si vei vedea ca nu este exagerat de scump, incat sa zici ca nu se poate.
In prezent un automobil electric nu este viabil din cauza autonomiei si atat. Tehnologia exista, numai ca este prea scumpa. Si care orice lucru care este nou costa o avere, la productia in masa devine extrem de rentabil.
Sa cumperi in prezent o masina electrica nu inseamna sa fi idiot, inseamna sa ai bani suficienti sa ti-o permiti, sa faci drumuri zilnice de maxim 80 de kilometri si sa nu visezi noaptea NFS. Si ce intelegi tu prin lesinatura la viteze de drum national/autostrada?
Cine isi cumpara masina asta in prezent, fi sigur ca o are si pe a doua care ii da autonomia dorita. Dar repet, asta nu-l face idiot.
Si cred ca iti place aerul sufocant din Bucuresti sau alte orase aglomerate sau cand trece cate unu cu seria 5/7, audi, mercedes etc (am dat mai multe exemple sa nu se simta nimeni lezat) cu urma de fum in spate care te obliga sa inchizi aerisirea la masina, ca altfel iti schimba parfumul din interior.
Daca ar fi sa fiu carcotas, doar cu bicicleta scapi de obligatia de a fi dependent de cineva. La o electrica sunt furnizorii de acumulatori (doar sunt consumabile), la una pe hidrogen sunt cei care produc hidrogenul samd. Varianta pe hidrogen mai este o varianta foarte buna, numai ca acolo este problema la temperaturi scazute plus ca vei merge la pompa de hidrogen asa cum mergi la cea de benzina.
Cat priveste ideea cu "idiotul", eu vorbesc de preturile cerute pt un automobil electric. Ok, sa scoatem bateria din ecuatie, cum e spre ex la Renault, platesti o chirie si atat. Insa, pt numele lui D-zeu, de ce sa platesc o gramada de bani pe o masina care nu mai are gramada aia de fieratane si furtune sub capota, nu mai are cutie de viteze, ci un simplu motoras electric, niste simple componente care regleaza fluxul electric si cam atat? Cum a ajuns sa coste un Fluence cu tehnologia unui cart de golf, pana la urma, mai mult decat unul diesel, si asta fara baterii? Ca nu e produsa in masa deocamdata? Pai ce masa ii trebuie ca sa fie ieftin pentru asa o simplitate de sistem si cu o vechime atat de mare incat il regasim si pe masini produse in 1906?!?! Daca nu ma crezi, google it. Cum este posibil ca un i-MIEV sa coste doar cu cateva mii mai putin decat un ditamai Volt-ul, masina in care in mod clar s-au investit muuulte ore de munca si are pe modul electric o autonomie reala cu doar 30-40 km mai mica decat i-MIEV? Pt mine asta e misterul: facem hibride perfromante, costa putin, scoatem motoarele termice si cutiile de viteze de pe ele, marim nitel bateria si puterea motorului electric si gata, avem zeci de mii de euro in plus. Nu stiu, dar mie nu mi se pare deloc logic si imi suna a escrocherie mondiala. Repet, pentru moment.
Cat despre autostrada, lesinatura vine de la puterea redusa a motorului electric, fie el si cu un cuplu generos. Cuplu da forta la plecare si reprize, insa cum ai iesit din oras, iti tb putere, si nu ca sa ma duc la NFS (apropo, remarca gratuita trantita aiurea), ci ca sa ma inscriu in circulatie fara sa ma injure lumea. In tarile cu apa calda si autostrazi de cand mergea mamaie la liceu, lumea, cand se inscrie in fluxul de circulatie la viteza de autostrada ii da talpa ca sa nu incurce ceilalti participanti...numai la noi intra taranii cu 40 la ora direct pe banda a 2-a si gesticuleaza la tine ca "ce te grabesti, ba?".