După ce a prezentat noua generație Duster în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt, Dacia anunță că nu își va extinde gama de modele, cel puțin pe moment.
Astfel, constructorul de la Mioveni se bazează în continuare pe Duster, Logan, Lodgy și Sandero. Anunțul a fost făcut de Jean Christophe Kugler, vice-președinte executiv și președinte pentru Europa al Renault.
Kugler nu a dorit să comenteze posibilitatea introducerii unor noi modele precum un pick-up sau o mașină de oraș și subliniază că nu există nicio presiune ca Dacia să facă modificări în gamă.
“Suntem prezenți în 44 de țări și prioritatea noastră este să creștem popularitatea brandului nostru. Doborâm recorduri aproape în fiecare an, deși nu suntem încă foarte bine cunoscuți. Este clar unde trebuie să ne îndreptăm atenția. Cred că avem multe oportunități cu actuala gamă de modele,” a spus Kugler.
Dacia a avut cel mai bun semestru din istoria sa. Constructorul de la Mioveni a comercializat la nivel global peste 333.000 de mașini în primele șase luni din 2017, cele mai multe fiind modelele Sandero și Duster.
Via Autocar
exista sedan clasa compacta la Dacia .... se cheama Dacia Logan !
Nu este de nivelul Skoda Octavia dar cu siguranta la aceleasi dotari nici in acelasi pret.
Eventual, daca doresti ceva mai mult ... dat fiind ca Dacia face parte dintr-un grup, mai bine alegi un Renault Megane - Renault Clio Estate care arata FOARTE BINE si este ceva mai dotata, in aceleasi preturi cu Skoda Octavia.
daca vrei ceva nou si ceva mai mult decat Logan ai alternative de la renault si concurenta.
Dacia joaca intr-un echilibru precar intre o masina SH si ofertele regasite (mai tot timpul) la sedanurile mai rasarite de pe piata. Acesta e motivul (zic eu) pentru care Dacia nu isi va depasi conditia. In primul si primul rand pentru ca ar intra pe terenul Renault.
tragand linie, Dacia e boss pe nisa ei de piata. Atat de boss incat, nici acum, ceilalti nu au lansat pe piata un rival pentru Dacia.
din cate stiu eu (si mai stiu si eu cate ceva) Logan se situeaza la limita superioara a clasei mici de auto (clasa B) fiind lansat pe alte piete ca Renault Symbol (inlocuind vechiul Symbol facut pe baza lui Clio)....
evident ca Dacia joaca pe alt segment (low cost) decat ceilalti producatori mentionati, dar la cate Octavia (lider la masinile din import, cel putin in clasa compacta) se vand, sigur ar putea si Dacia sa vanda un sedan compact (clasa C) chiar si mai low-cost mai ales ca piata auto de la noi cam asta cere....(nu mai zic de flote auto, sau soc. de taxi)...
acum fiecare vede in felul lui lucrurile... ne dam si noi cu parerea....
Ideea e ca acum ar fi momentul prielnic sa mai ridice putin stacheta cu un model mai mare (sedan clasa C) si mai echipat... ca sigur avem cumparatori ptr asa ceva... si ar fi de la Dacia (avem multi nationalisti in tara), model nou (ptr cei satui sau anti SH)... fara sa intre peste Megan Sedan (ca pret si echipari)... dar sa atace putin Skoda Octavia sau celelalte modele apropiate...
...documenteaza-te putin si iti vei raspunde singur la nelamuriri
duceti-va, va rog, intr-o reprezentanta mare Dacia si cereti un drive-test cu un Logan versiunea noua, sa zicem un diesel sau ce va place sa conduceti dvs
si apoi, reveniti si o sa vedeti ca Dacia este deja peste anumite modele precum Citroen pentru estul-europei si este si peste Skoda Rapid !
Nu este peste Skoda Octavia noua, clar, dar eu zic sa faceti un drive-test si aflati dvs in persoana.
succes !
PS: daca ati reusi si sa veniti sa dati un feedback personal dle CRISTIAN ar fi fantastic.
Frumoasă pledoarie...pro Logan, dar realitatea este dură cu acest produs, fiind un lowcost și atât. Referitor la modelele menționate să fim obiectivi și mai ales serioși când facem afirmații Citroen C.Elisee , Peugeot 301 și Skoda Rapid sunt cu mult peste Logan din toate punctele de vedere....deci....drive-testul nu ar fi decât o confirmare a inferiorității modelului produs de Dacia.
Va salut si respect convingerile si increderea in modelul Logan, dar dati-mi voie sa fiu de alta parere (de acord cu @Coco), in situatia in care am mers cu noul Logan...
@ Vianu
cred ca acest concept "vaca de muls" este destul de cunoscut... nu trebuie sa ma mai documentez... si mai cred ca il stiau si cei de la Skoda cand vindeau Felicia... dar au vrut mai mult... si au reusit.... si mai cred ca Dacia ar putea mai mult... asta era ideea... dar daca te multumesti doar cu putin lapte....
ca este peste, poate-i mult spus, dar daca pui in balanta pretul, atunci dacia iese in castig (mai putin la noi unde a avea o masina ieftina inseamna sa te faci de kko).
Pe de alta parte in ceea ce priveste pretul, exceptand vitara nu cunosc un alt concurent real pentru duster, iar cele doua au abordari diferite, duster mai spre off, vitara mai spre on cu avantajele si dezavantajele care rezulta din asta, asa ca dusterul chiar are un segment de piata pe care danseaza singur, in plus o imbunatatire a calitatii este binevenita, asa ca ii urez succes.
Eu personal nu as alege duster tocmai datorita capabilitatilor off road superioare, lucru care afecteaza comportamentul in celelalte situatii, dar pentru cine alearga frecvent prin balarii este poate cea mai buna optiune.
as alege mereu Duster, sau Sandero Stepway (noile modele)
dar fiecare alege ceea ce considera...
personal vream sa spun ca calitatea Dacia Duster, Stepway parca este mai buna decat masinile produse la turci, precum Renault..
daca ai sti cu adevarat de "vaca de muls" ai mai stii ca Dacia nu ofera putin lapte si ca, momentan, repozitionarea marcii pur si suimplu nu are nici un rost. Dacia, inca, nu a atins varsta maturitatii.
Despre...Logan...sedanurile nu mai sunt la moda, ca urmare si firesc, se bate saua pe Duster. Daca si cand sedanurile vor fi iarasi in carti cu siguranta Renault va mai da o sansa Loganului.
nevoia asta a ta de a repozitiona Dacia este, cel putin pana acum, ABSURDA. Nu exista nici un motiv sa o ridici daca aceasta marca produce profit. Daca nu stii, procentual per unitate Dacia e cea mai banoasa din grup. De ce as face schimbari daca vin bani la tescherea? Doar din motive de imagine ori mandrie nationala? Ridicol.
Asemanarea cu Felicia nu isi are locul...Felicia era deja imbatranita fiind necesara inlocuirea acesteia. Cel mult o poti pune pe acelasi palier cu Solenza.
PS chiar crezi ca astia de la Renault nu stiu sa faca biznis si umbla prin piata ca o gaina fara cap?
incep sa cred ca nu vrei / nu poti sa intelegi ceea ce spun: doar imi exprim dezamagirea referitor la "Dacia se multumeste cu ce are..."
din viziunea ta invechita asupra conceptului "vaca de muls" reiese clar ca Dacia putea si acum sa mai produca Solenza sau chiar 1310 doar ptr ca faceau profit si se vindeau bine, dar ce sa faci ca s-au introdus norme europene obligatorii;
apoi de unde tragi concluzia (pripita) ca simt nevoia unei repozitionari a marcii Dacia??? Sigur ca se poate dezvolta lejer ca si producator low-cost, dar asta presupune totusi sa vina cu modele noi atunci cand piata o cere (iar sedanul pe pietele emergente e totusi cel mai cautat) intrucat este vorba de o piata in continua miscare;
iar partea cu Felicia oricum nu cred ca ai inteles-o: ma refeream de unde au plecat (cam de la acelasi nivel cu Dacia doar ca mai devreme) si unde sunt acuma, asta datorita faptului ca VW nu se teme ca taticu Renault ca isi canibalizeaza produsele.
Dacia ar trebui sa tina pasul (chiar si cu politica pasilor marunti) cu ce este in jurul sau (concurenta, nevoia pietei) si nu sa se multumeasca cu ce are fara sa faca planuri de extindere a gamei de modele; dar daca asa dicteaza francezu, poate ca sunt eu ABSURD, Ridicol... cum zicea cineva pe aici...
P.S. stiu sa faca afaceri , dar in interesul LOR... si asta trebuie scos in evidenta....
ti se scurg lacrimile pe obraz, esti trist, esti dezamagit...mai omule, tu esti un strateg ale carui capacitati nu sunt luate in consideratie. Pe cuvant! Mergi si aplica la Mioveni arate-le adevarul. Astia fac afaceri in interesul LOR. Asa ceva este de neacceptat
PS. cunosti relatia bisensuala afaceri de succes client multumit? As pune mana in foc ca vei spune da. Doar dupa ce sapi pe net.
te dai "creier" si te simti bine in pielea ta...
da mai bine dute si te culca ca poate ai doar o zi proasta...
Despre...Logan...sedanurile nu mai sunt la moda, ca urmare si firesc, se bate saua pe Duster. Daca si cand sedanurile vor fi iarasi in carti cu siguranta Renault va mai da o sansa Loganului.
nevoia asta a ta de a repozitiona Dacia este, cel putin pana acum, ABSURDA. Nu exista nici un motiv sa o ridici daca aceasta marca produce profit. Daca nu stii, procentual per unitate Dacia e cea mai banoasa din grup. De ce as face schimbari daca vin bani la tescherea? Doar din motive de imagine ori mandrie nationala? Ridicol.
Exact ! Foarte bine punctat !
firesc ar fi sa te trimit in aia a m..tii.
Voi prefera, in schimb sa iti explic (si la modul general): chiar daca discutia a coborat pe o panta mai putin ok, ar fi de preferat ca, in afara "de a mea e mai mare decat a ta", sa incercam si un schimb de replici bazate pe cunostinte reale ori experienta. Chiar daca vorbim doar despre masini propozitiile idioate gen "face suta in x secunde" ar tb lasate la nivelul preburtarilor. Eu am depasit varsta deci...
in ceea ce te priveste...daca nu pricepi ce se discuta e problema ta. Daca ce se discuta te deranjeaza iarasi e problema ta. Mi'e fix indiferent.
PS sper ca nu esti chiar @CRISTIAN, de lasitate oricum ai dat dovada.
PS2 poti ramane si "mai" ascuns doar votand negativ.
eu chiar am apreciat sincer si serios ceea ce ati scris.
chiar a fost foarte bine punctat ceea ce ati scris.
firesc ar fi sa iti masori bine cuvintele...
panta pe care a coborat discutia ti se datoreaza...
cat despre tine, ai dat dovada de cat de bine te pricepi si cat de mult te afecteaza asa ca nu mai incerca sa zici de alti ...
nu confunda lasitatea cu graba de a iti raspunde... ma mir ca nu m-ai recunoscut...
iar daca ai depasit varsta de care zici, ar fi bine sa ne oprim aici cu replicile... chiar nu se merita sa ne pierdem asa timpu...
PS: daca mai postezi si nu raspund, sa nu crezi ca e din lasitate... pur si simplu am si alceva mai bun de facut....
Si nu e nevoie sa preiei textul aproape in totalitate, chiar daca l-ai apreciat.