Deşi puţini ştiu, ziua de 2 iulie 1999 trebuie înscrisă în cărţile de istorie ale României. În urmă cu exact 15 ani, Renault salva oficial de la faliment brandul Dacia şi uzina sa de la Mioveni.
Cu o linie uzată şi învechită, cu o gamă de modele care arătau şi se comportau ca nişte maşini din anii `80, cu o structură financiară fragilă şi cu o reţea de furnizori depăşită, Dacia se afla cu un picior în prăpastie. În 2 iulie 1999 însă, oficialii Renault semnau acordul de privatizare al brandului autohton, demarând totodată şi un proces de reconstrucţie. La 15 ani de atunci, Dacia a devenit cel mai mare exportator al României și compania cu cea mai mare cifră de afaceri din țară.
Logan, modelul care a marcat renaşterea oficială a brandului de la Mioveni a fost motorul creşterii pe piaţa locală şi europeană. La 10 ani de la debutul său, Dacia se laudă cu 2.7 milioane de vehicule vândute în Europa şi bazinul Mării Mediterane. La acest succes a contribuit şi faptul că Dacia deţine în prezent cea mai tânără gamă de pe Bătrânul Continent.
La uzina de la Mioveni lucrurile au mers, de asemenea, spre mai bine, devenind cea mai mare platformă logistică a Alianţei Renault-Nissan, cu 14.000 de angajaţi, dintre care 4700 sunt femei.Cu o cadenţă de 1390 de vehicule pe zi, uzina de la Mioveni poate asigura o producţie anuală de 350.000 de vehicule. Nu e de mirare că Dacia a sărbătorit anul acesta, în luna mai, 5 milioane de maşini produse de la înfiinţarea fabricii, în 1968. Şi tot anul acesta, în urmă cu numai două săptămâni, am asistat la dezvăluirea unei ediţii aniversare a modelului Logan.
O prezentare detaliată a evoluţiei Dacia în ultimii 15 ani şi cronologia succesului vor fi subiectul unui articol dedicat pe care îl veţi putea citi în viitorul apropiat pe www.automarket.ro
Francezii si-au luat o mica teapa de la guvernantii romani insa au dat un renume continental marcii argesene si si-au recuperat in acelasi timp investitiile.
Sunt curios insa daca peste inca 10-15 ani se va mai realiza productie in Romania si nu va fi mutata toata in Maroc sau alte tari cu costuri de productie si costuri logistice mult mai mici.
Recomand sa urmariti si video-ul pentru ca merita.
Recunosc ca nu m-am omorat niciodata in mod deosebit dupa marca Renault (cu ceva exceptii), insa mereu i-am apreciat foarte mult pentru faptul ca au fost realisti, directi, au impus anumite trenduri, chit ca uneori nu le-a iesit asa cum si-au dorit (deh, in afaceri mai si pierzi, important e nu te lasi doborat) si pentru ca domeniul auto il cunosc sau mai bine spus il simt foarte, foarte bine, din generatie in generatie, de foarte multi ani. Este unul din motivele pentru care din Europa doar pe cei de la Renault si de la VW criza nu i-a afectat. Cuvantele cheie in opinia mea este: VIZIUNE SI PRIVIRE IN ANSAMBLU.
Iar daca e sa-mi doresc un presedinte pentru aceasta tara bananiera, acela este Constantin Stroe. Mereu l-am apreciat si stimat pe acest om. Un om care si-a vazut de treaba lui, de uzina lui care facea in anii '90 niste masini pe care romanii le reparau cu sarma si faceau bascalie de ele, dar care care a reusit sa duca numele Dacia cu foarte mare succes in Franta, Anglia, Italia, Spania, sa se uite toti occidentalii din ale lor masini mult mai scumpe, cu admiratie la Dacia si sa o si cumpere la greu"... mie asta mi se pare extraordinar! Credea cineva acum 15 ca intr-o zi Dacia va ajunge la un asemenea nivel? Pentru mine Stroe este un om extraordinar . Daca nu era el, Dacia era o riuna demult.
Aro avea nevoie de un asemena om.
PS: in viata mea nu am auzit de Mircea Cosea. Cine e asta?