La numai o zi după publicarea unui teaser video cu noile generații Sandero, Sandero Stepway și Logan, Dacia a revine în centrul atenției cu un nou clip prezentat pe rețeaua de socializare Twitter.
De data aceasta, constructorul de la Mioveni oferă o perspectivă asupra farurilor și stopurilor noii generații Sandero. Clipul video de numai 10 secunde este suficient pentru a demonstra că hatchback-ul subcompact va primi o serie de îmbunătățiri majore inclusiv la design.
Cel puțin din imaginile publicate acum, farurile par să aibă o formă mai îngustă și mai alungită decât în cazul actualei generații. O altă schimbare se poate observa cu ușurință în zona capotei, care are acum o serie de "crestături" mai ample decât în prezent.
O modificare de design și mai amplă este însă pregătită pentru stopuri. Teaserul arată că stopurile noii generații vor avea o formă alungită, comparativ cu forma aproape pătrată a stopurilor de pe actuala generație.
Această schimbare de design nu constituie însă o surpriză, în contextul în care stopuri asemănătoare are și versiunea de pre-serie a modelului electric Dacia Spring, care va fi prezentat anul viitor.
De altfel, Dacia menționa la lansarea Spring că forma stopurilor, inclusiv semnătura luminoasă sub formă de "dublu Y", va fi adoptată și în restul gamei Dacia.
Nu în ultimul rând, Dacia a confirmat în cadrul teaserului că prezentarea oficială a noii generații Sandero va avea loc luni, 7 septembrie. Este posibil ca în aceeași zi să fie prezentată și noua generație Dacia Logan, pentru care producătorul român a publicat de asemenea un teaser în această săptămână.
We give you another chance to catch some details.
A little more patience! pic.twitter.com/aQoIvGeWem — Groupe Renault (@Groupe_Renault) September 4, 2020
INFORMAȚII NEOFICIALE DESPRE NOUA GENERAȚIE Dacia Sandero
Presa din Franța susține că Sandero va prelua platforma CMF-B pe care au fost dezvoltate și noile generații Renault Clio și Renault Captur. Diferența este însă că Dacia va prelua o variantă mai accesibilă a platformei, care va fi lipsită de o serie de tehnologii moderne care ar fi crescut prețurile de comercializare în mod semnificativ.
De asemenea, noua generație Sandero va prelua o mare parte dintre motorizările noului Clio. Pe listă figurează motorul pe benzină SCe de un litru și 75 CP, motorul pe benzină TCe de un litru și 100 CP, dar și unitatea diesel Blue dCi de 1.5 litri și 85 CP.
Practic, pentru a evita o canibalizare a vânzărilor între Sandero și Clio, Sandero nu va primi cele mai puternice motoare din gama Clio: motorul pe benzină TCe de 1.33 litri și 130 CP și unitatea diesel Blue dCi de 1.5 litri și 115 CP.
De asemenea, noul Sandero Stepway va beneficia de o motorizare mild-hybrid E-Tech similara cu cea disponibilă pe noul Clio, care oferă 140 CP și are o baterie de 1.2 kWh.
În schimb, din punct de vedere al designului, noul Sandero va păstra estetica exterioară tradițională, astfel că îmbunătățirile vor fi semnalate în special la interior, acolo unde modelul va primi un ecran de dimensiunii medii.
Via Dacia
intre timp dar nu in ultimul rind, ar fi bine ca motoarele 1.0 sce sa nu mai pape mult ulei de noi.
Sa vedem mașina per total. Sper sa se ofere măcar acum airbaguri cortina, rugina sa nu mai intre în ea după 4,5 ani, iar poziția la volan și scaunele sa nu mai fie o bătaie de joc.
Cu cat urci mai mult cu pretul cu atat te apropii de clasa superioara. Ce rost are sa dai atatia bani pe un logan cu motor de 130 cai? Si mai ales, se va vinde suficient incat sa merite costul cu dezvoltarea, testarea, omologarea si promovarea?
Rusine,
Am in firma 7 Dacii Logan, una din 2007, una din 2011, si 5 (noi) din 2018-2020.
Cele vechi 1,4 l si 1,2 litri cu 4 pistoane functioneaza impecabil si azi.
Una din cele 5 'noi'' - trei pistoane, consuma 10 litri de ulei de la schimb la schimb.
Busoanele au fost sigilate la service, si s-a constatat si tehnic-scriptic un consum de 530 grame la 1000 km.
Zic ok, defect de fabricatie...
NO, NO, in cartea tehnica dacia spune ca e normal:
CA MOTOTUL TURBO DE 1 LITRU SA CONSUME CHIAR SI 500 GRAME ULEI LA 1000 KM.
DECI NU RECUNOASTE DEFECTUL DE FABRICATIE.
Zile astea deschidem actiune in justitie contra dacia si pregatim surprize mari NEMERNICILOR.
MASINA LA 40.000 DE KM CU BIDOANELE DE ULEI IN PORTBAGAJ CA LA TRABANT...
0.9 al meu nu consuma ulei intre schimburi (schimb la 20k). Din 10 loganuri (la o firma cu care colagorez)...doar doua sunt cu motor de 1L...si da, alea consuma, cam 1l intre schimburi (20k). Deci mult mai putin ulei decat la un TDI (la cele 3 skoda de firma...nu prea au apucat sa consume ulei...ca doua au motorul schimbat...in garantie ...si unul este folosit strict pt oras ...are km putini)
Toate au peste 4 ani...si n-au rugina.
Stiu ca va roade invida ca nu va permiteit o masina noua...sau masina voastra a fost o afacere proasta (doar sigla de ea...)...dar nah...