Dacia Sandero și Logan au primit 2 stele la testele EuroNCAP. Rezultatul, viciat de sistemele de siguranță

de Alexandru Monenciu
Miercuri, 14.04.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Noile Dacia Sandero și Logan au primit două stele la testele de siguranță. Mașinile românești au fost evaluate la 4 stele din punct de vedere structural, însă sistemul automat de frânare în situații de urgență a viciat rezultatul final.

Organizația independentă Euro NCAP a organizat cea de-a doua sesiune de teste de siguranță din 2021. Una în care belgienii au testat inclusiv noile Dacia Sandero și Logan, cele două modele fiind "recompensate" doar cu 2 stele.

De vină pentru acest rezultat, susțin reprezentanții Euro NCAP, este sistemul de frânare automată de urgență care nu este capabil să detecteze pietoni sau bicicliști și nici nu dispune de un sistem pentru menținerea benzii de rulare.

Așa cum au promis, belgienii au publicat acum rezultatele detaliate pentru fiecare categorie în parte, dar și clipuri video din timpul testelor.

Așadar, noua Dacia Sandero a primit 70% pentru protecția adulților, 72% pentru protecția copiilor, cu 41% a fost notată protecția oferită utilizatorilor vulnerabili ai șoselelor, iar sistemele de siguranță au primit 42%.

Rezultatele sunt identice pentru modelul Logan. De menționat că cele două modele supuse testării au fost echipate cu pachete standard de siguranță.

În urmă cu o zi, reprezentanții Euro NCAP susțineau că noile Sandero și Logan s-au descurcat onorabil la nivel structural la testele de impact. Dacă nu ar fi existat lipsuri la celelalte capitole, ambele ar fi primit 4 stele.

via Euro NCAP

Comentarii (39)

  • @ Automarket nu înțeleg de ce insistați cu titlul ăsta cretin de-a dreptul și nu ziceți:
    " 2 stele pentru sistemul de frânare automată de urgență".
    Important este testul de impact, iar voi perseverați în a prezenta adevărul trunchiat cu ajutorul unui titlu care manipulează.
    Păcat, avem pretenții...
    45 32
  • Dănuț Alin Niță
    Dacia a devenit din mașină săracului o mașină foarte scumpă
    Siguranța pasagerilor si a pietonoilor este zero
    Doar Profitul contează ?????
    35 60
  • Deh,doua stele din cinci ca n-are grija de pietonii neatenti,norocul pietonilor ca au gipanele cu 5 stele de 3 tone si mari cat un dulap,toate am vazut ca vin cu o perna in standard pusa pe botul de doi metri inaltime.
    46 11
  • 70% pentru adulti si copii, jale mare de tot. O sa se resimta in cifrele de vanzari
    18 30
  • netam-nissan
    da, exagerează cât euro-îNCAPe oengeul ăsta nemțesc - nu vedeți ce fericit dă din mânuță manechinu din prima poză după bușeală?
    38 3
  • Și nu înțeleg de ce la Safety Assist are 42% din moment ce văd că oprește în siguranță?
    28 4
  • @Dănuț Alin Niță
    Omule, esti foarte obositor cu aceeasi placa... am inteles frustrarea ta, dar nu o sa schimbi tu strategia Dacia tot punand aici pe AM aceleasi si aceleasi comentarii... Sper ca intelegi unde e limita...
    32 14
  • Modelul asta evolueaza in permanenta la capitolul siguranta. Ca e pasiva sau activa.

    Cumva i-a impiedicat pe clienti, pana acum, sa cumpere Dacia pentru ca n-a luat tz-shpe stele in teste?
    26 5
  • Utilizator
    Pentru cei care se intreaba de ce are 42% pentru sistemele de siguranta, consultati si raportul oficial NCAP de pe site-ul lor.
    La franare asistata, intr-adevar are note bune... 4.5/6, insa in afara de senzori pentru centuri de siguranta nu dispune de alte mecanisme pentru monitorizarea atentiei soferului sau modalitati de a urmari benzile de pe carosabil.
    Totodata, la protectia pasagerilor in timpul unui impact, s-au evidentiat forte destul de mari transferate catre zona toracala.
    Din pacate, pentru Renault zonele precum Romania, Maroc, Rusia, Argentina, India nu sunt demne devehicule bine proiectate si fabricate
    14 23
  • Dănuț Alin Niță
    O rușine națională.....
    Urmează Dacia Spring , cu zero stele NCAP
    :)))
    24 39
  • Revin ca mi-am adus aminte de ceva,dubla masura nemteasca. Golf-ul 8 a luat 5 stele la Crash Test in 2020 chiar daca i s-a deachis usa in timpul impactului(la fel si Sharan).Treaba asta se depuncta masiv inainte de euroncap dar pe domnu' Golf l-a durut undeva. Asa,avem Dacia care s-a comportat exact ca o masina de 5 stele la impact dar a luat doua stele cu toate ca usile aubramas inchise/Golf-ul 8 unde a dat un pic cu mucisorii in fasole dar a primit punctajul maxim. Dubla masura?
    https://www.autoevolution.com/news/2020-volkswagen-golf-viii-door-opens-during-crash-test-still-gets-5-stars-139862.html
    40 12
  • netam-nissan
    doar o coincidență dle tatraurs, că la dealerii VW era taman atunci ”ziua ușilor deschise”.
    48 3
  • Mă înșel eu, sau v-ați însușit critica și ați completat titlul?
    Well, felicitări! Sincer.
    19 2
  • netam-nissan
    P.S. (serios, adică și pentru imunizații contra umorului):
    Platforma ultimelor Dacii nu mai e vreo vechitură reciclată, deci se comportă în caz de tamponări BINE - practic la fel ca ultimele Reno-uri.
    Și e cel puțin naiv cine crede că clientul-target al mărcii se uită chiorâș la astea ”doi stele” :-) și se sucește spre alte mărci, mai în figuri dar și mult mai umflate-n prețuri.
    26 3
  • Pentru comparație, si Ford Mustang 2017 tot două stele a avut :)))
    21 4
  • Mihai C
    Cred ca ne lamentam de pomana. Probabil cand a fost proiectata Dacia Logan inca erau in vigoare vechile standarde de siguranta si probabil atunci ar fi luat 4-5 stele. Cred ca marea majoritate a masinilor noi vandute in perioada 2015-2019, care aveau 5 stele, acum ar lua 2-3 stele. Multi dezactiveaza optiunea de mentinerea benzii in oras sau chiar franarea de urgenta pentru ca te blocheaza cand vrei sa urci o bordura, deci nu inteleg de ce se supara lumea, daca tot nu folosesc astfel de sisteme de siguranta.
    26 12
  • Al Bundy
    S-au activat influencerii pro Dacia pe site, normal că este dificil sa spui ceva critic la adresa mașinilor testate. Un lucru e dovedit : nu contează cate air-bag-uri are o mașină, contează structura de rezistenta. Apoi, ciocnirea frontala se realizează la 64 km/h, lucru neconcludent în viață reală, unde majoritatea accidentelor frontale se petrec la viteze mai mari. De acord, așa se testează toate mașinile. Cat despre impactul lateral, nu mai exista comentarii... Reafirm că Dacia este o mașină mult prea scumpă pentru ceea ce oferă!
    27 27
  • 70% protecția adulților si 72% pentru copiii, nu este un scor extraordinar!
    Sa lăsăm camera pentru protecția bicicliștilor deoparte si sa comparam același lucru cu alte mașini la aceleași lucruri după același sistem. Se putea mai bine! Nu spun ca este foarte rău!
    20 7
  • Al-bundy: Un lucru e dovedit : nu contează cate air-bag-uri are o mașină, contează structura de rezistenta

    e cam extrem. Sper sa revii asupra lucrului "dovedit"

    Dovedit e ca "structura buna + airbag-uri = LOVE "
    28 4
  • Marius
    Testul elanului ar trebui introdus in aceste teste ca masura de siguranta activa. Dar nu acel test facut de Dacia in 2004 ci unul cu jaloane apropiate pe care cele mai stabile masini il trec cu max 70-80 km/h. Asta ar face sa dispara puntile spate tip H.
    FELICITARI DACIA! La o masa atat de mica structura caroseriei rezista decent. Nu iti cumperi masina pe post de ciocan.
    24 3
  • Angajat Dacia
    @ Dănuț Alin Niță
    Mai lucrezi in Dacia si soția
    Luiza Niță in departamentul achiziții cumpărări / spăgarilor ?????
    13 12
  • Cazane nenorocite , la preturi de masini.
    17 21
  • Oricat ne/se vor zvarcolii unii si altii si oricat va fi intoarsa problema pe toate partile ,lovitura ramane si e una foarte dura pt. Dacia. Sunt convins ca nu se asteptau la asa ceva ,cineva nu si-a facut treaba bine . Clientii potentiali vor fi foarte dezamagiti oricate explicatii despre cum a fost posibil sunt dezbatute. Hai ca la Logan ar mai fi mers ca se vinde doar in anumite zone mai "emergente" ,dar pe Sandero il poate afecta grav ca si imagine si el reprezinta tractorul Dacia . Acum trebuie sa se puna pe treaba urgent sa remedieze cumva situatia . Iar aia cu camera video pe spate de care se tot legau unii ...hai sa fim seriosi ..nu e asta cauza asa cum se si dovedeste mai sus si nici nu cantareste prea mult in aceasta decizie, nu e inca obligatorie ,aceasta este optionala inca si pe multe alte auto mult mai bine cotate , eu abia ce am comandat la firma un auto de peste 20 keuro si nu am bifat camera spate (odata ce am senzori am preferat altceva), asta nu inseamna ca auto in cauza nu are tot 5 stele la teste.
    21 9
  • @Pipo,personal nu cred ca viitorii clienti vor fi foarte dezamagiti din cauza asta,cred ca daca i-au la bani marunti nu doar clientii Dacia ci clientii tuturor marcilor,95% dintre ei habar n-au ce sunt alea stelele verzi de la EuroNCap si nici nu cred ca-i intereseaza .La cat de bine merge paraplegic economia in toata Europa de la V la E,cred ca noua Dacia o sa se vanda in draci.
    15 7
  • Nicu @Pipo
    Ce ai ales pana la urma ca masina pt firma? Stiu ca erai in cautari lunile trecute. Parca tu erai cu Ocatvia ca masina personala, sau ma insel?

    De luni avem si noi la firma o mini flota de 4 bucati Skoda Scala noi, doua diesel, doua benzina. Nu este niciuna pentru mine personal, din pacate, sunt pentru agenti, dar imi plac, daca apuc sa fac o tura cu vreuna, revin cu impresii.
    12 2
  • inexorabil
    Să-mi fie cu iertare, dar fanii entuziaşti ai “noilor culmi de civilizaţie şi progres” (eterna deviză socialistă şi, totodată, liberală, cu deosebirea – dar nu esenţială! – că “ciuma roşie” mizează mai mult pe teorie, implicit pe atacul la sentimentul cel mai sensibil al prostimii, ducând-o de nas cu cantitatea în dauna calităţii, pe când “ciuma galben-albastră” adoră realizările palpabile, aspectele practice, în definitiv utilitarismul, mai ales cel alimentat de consumerism!) nu arată onestitate în cazul Daciei! Carevasăzică, ei nu concep în general “viitorul luminos” fără înaltele tehnologii, dar, surpriză, dacă evaluarea siguranţei rutiere după criterii moderne implică musai utilizarea nemijlocită a high-tech-ului şi dacă Renault are (normal că da!!!) oroare de costurile inevitabile (că doar vorbim despre un chilipir în toată puterea cuvântului, ce Dumnezeu!), atunci, domn’e, haideţi să admitem “excepţia” care cică s-ar cuveni atribuită şifonierului naţional. Pe care, apropo, au fost deja dresaţi să şi-l dorească în mod ardent, pe motiv că ar…proteja mediul mai abitir decât cele străineze (desigur, unei Dacii noi echipate cu M.A.I. Electrikkk nu-i va aplica niciodată aberanta şi infama lui etichetă – “uzată moral de nouă”).
    Eh, de fapt, doar tentaţia preţului (şi de achiziţie, şi de mentenanţă) “predestinat” amărăştenilor vibrează în capul lor zăpăcit de ofensiva turbată şi necontenită a (e-)Propagandei, ceea ce cunosc prea bine şi “eminenţele cenuşii”, alias arhitecţii din umbră ai NWO/BNW – cu alte cuvinte, “sfintele” eco-precepte nu se “lipesc” realmente de nimeni pe acest pământ al instinctelor înţepenit primare, dar ne place nouă (paroxistic?) să ne aruncăm unii altora cu praf în ochi.

    Să nu uit – dragii moşului, eu m-am împotmolit în credinţa mea (aceea de pe plan auto) vecină cu schizofrenia (în viziunea mafioţilor), recte: dacă tu, ca producător, nu eşti vizat de IIHS, atunci nu doar că eşti irelevant, dar nici măcar nu exişti!!! Îmi pare foarte rău să emit acest enunţ, dar s-a afirmat deunăzi pe AM că eu aş exercita o putere de influenţă asupra unora dintre cititori (de parcă ei n-ar fi suficient de maturi să judece cu propriul lor dovleac). Chiar m-aş bucura să se confirme o asemenea ipoteză! Dar, totodată, trebuie să specific: numai într-o singură privinţă, anume aceea de a-şi selecta dânşii maşinile strict în funcţie de etalonul numit…IIHS. Da, da, nu-mi amintiţi axioma (construită ca o scuză şi încă “solidă”) : în cazul unui impact petrecut la o viteză de la 100 km/h în sus, nu te mai protejează nicio structură din lume, oricât de rigidă, schilodindu-te sau ucigându-te în primul rând legile fizicii. Totuşi, nici să mori ca prostu’ într-un accident mai suportabil, cotat cu şanse reale de a scăpa de deznodământul fatal, doar fiindcă suferă unii în mod cronic de boala “reducerii costurilor” (cu orice…preţ), ba încă inoculându-ţi şi ţie acelaşi “virus”. Mă rog, făcând abstracţie de faza cu “sistemele”, cert este că a crescut gradul de siguranţă al Daciei, dar – iarăşi subliniez – vă rog să ţineţi cont de denumirea şi rigoarea organizaţiei care o supune testelor. A nu se înţelege însă că a invoca discernământul ar echivala cu un atentat la libertatea absolută de alegere cu care se nasc cititorii AM (şi nu doar ei).
    16 18
  • Al Bundy
    @Fanel - de acord, am exagerat cu minimizarea importanței air-bag-urilor, sunt vitale, dar întotdeauna, o structură de rezistență bazata pe tablă de grosime mare conferă securitate la impact. Greutatea mașinii spune totul despre cat de ranforsata e caroseria.
    Impactul frontal in videoclipul cu Sandero e câtuși de cat OK, dar priviti impactul lateral... In partea frontală ai motorul si o zona semnificativă ce se poate deforma, dar în lateral te bazezi strict pe grosimea tablei. P.S : într-o uzină e mult mai ușor ca si costuri să montezi air-bag-uri decât să produci elemente de caroserie cu grosime mare!
    14 7
  • EEEEE n-are cum!!!
    5 4
  • Ionuț
    @ Dănuț Alin Niță
    Sunt de la țară, familia Niță
    Am spus totul pile si relatii
    :))))
    7 1
  • Dar câți știați că impactul lateral se face de anul acesta la 60 km/h și nu la 50 ca până acum? De aia arată cum arată.

    S-au pus unii să compare pe Sandero cu Clio la impactul lateral în condițiile în care Clio a fost lovit la 50 km/h, iar Sandero la 60 km/h.

    Sunt mulți youtuberi care aruncă cu lături în Dacia și oamenii îi iau ca punct de reper. Da, clar Dacia nu e campioană a siguranței, dar din punctul meu de vedere e terfelită mult peste ce ar merita. Și oamenii ăia dau informații eronate și deși li se explică o țin pe a lor.

    Tristă țară, multe preconcepții, multă lipsă de educație, mult analfabetism funcțional. Li se dă comunicatul EuroNCAP în față, iar ei înțeleg pe dos totul. Fie e analfabetism funcțional, fie ura lor pentru o marcă depășește rațiunea și logica.
    19 4
  • @Nicu : da, la fel, Scala 1,5 tsi (ce vine obligatoriu numai cu automata !!) . Nu a fost cea mai dorita , dar a bifat cele mai multe cerinte comune ale ambelor "parti".
    10 1
  • Lăcomie
    Data viitoare cand traversezi , uita-te in stanga si in dreapta bine . Poate sa treaca o Dacie care s-a zgarcit la 300 de euro si poate sa te omoare.
    Lăcomie de 5 stele , nu doar de 2 .
    6 19
  • Flavius
    @Moldovean

    Nu uita cine plătește
    Ps : Sîrmă
    11 5
  • @Lăcomie

    Așa e, trebuie ca producătorii să facă tot felul de sisteme de siguranță pentru că omul nu e în stare să scoată nasul din telefon când traversează strada.

    Eu cred că mai ieftin ar fi să fie amendați cei care traversează așa. Ah, chiar e proiect să se facă asta.
    14 4
  • Ciprian
    Cred ca Euro NCAP trebuie sa renunte la stele!
    Sa se dea puncte! Mi se pare foarte subiectiva actuala metoda.
    Ex. Sandero a obtinut x/200 puncte!

    Uneori diferenta intre 2 si 3 stele poate sa fie foarte mica si uneori foarte mare.
    Stiu ca in detaliu se dau si punctele, dar toata lumea se uita la "stelute".

    Nu-mi plac ultimele modele DACIA, dar se arunca aiurea cu rahat de unii oameni care citesc doar titluri.

    Altii analizeaza in detaliu deformarea caroseriei si dau verdicte. Numai priceputi in Romania. Nu exista domeniu, la care romanul sa nu-si dea cu parerea!
    10 2
  • @Al Bundy

    asa da :)

    @Moldovean

    in aceeasi masura producătorii trebuie să facă tot felul de sisteme de siguranță pentru că omul nu e în stare să scoată nasul din telefon când .... sofeaza
    4 8
  • Angajat Dacia
    @ Dănuț Alin Niță
    Esti cel mai slab angajat " intelectual "din curtea uzinei Dacia
    Mai joci fotbal !
    :)))
    9 3
  • Dar de ce "producatorii trebuie sa faca tot felul de sisteme de siguranta " ? Eu cred ca mai degraba sunt fortati de noi reglementari ce apar in urma presiunilor unor institutii ce gandesc idiot . Ce castiga producatorii , ca ei de fapt ar fi mai avantajati in urma oricarui eveniment ce implica dauna la masina. Oare nu cumva fac o caciula de bani de pe urma acestor sisteme de siguranta ? Crezi tu ca le pasa cu adevarat de ala care sta cu nasul in telefon sau de cei din jurul alora ? Au intrat toti intr-o hora tampa si aplica exact "cu sens invers" niste masuri de siguranta , adica aceste masuri de fapt ce o sa incurajeaze neatentia la volan. Nu mai departe de zilele trecute eu insumi m-am surprins incercand sa raspund la un email la care trebuia sa raspund urgent cu un simplu "confirm" incercand sa profit de eterna coada ce se face in trafic pe B-dul Unirii in apropiere de Biblioteca Nationala . In urmatoarele 2 secunde m-am oprit fix...la 5 cm de bara celui din fata ,de ne-am dat amandoi jos sa verificam daca nu cumva l-am atins. Imediat dupa asta ma gandeam ca ..uite dom'le ca ar fi bun si un sistem d-ala sa franeze automat la viteze mici. Dar, dupa o scurta cugetare, mi-am dat seama ca asta de fapt m-ar face sa citesc in continuare email-uri si sa raspund la ele stiindu-ma cumva la adapost daca as fi dotat cu asa ceva si ar fi doar un pas pana la obisnuinta de a face asta toata ziua la volan. Majoritatea acestor sisteme o sa aiba un efect de bumerang extrem de periculos care va trebui sa fie compensat de alte sisteme si tot asa...spre fericirea si propasirea producatorilor !
    4 2
  • Marius
    Revin cu testul elanului mentionat anterior https://www.youtube.com/watch?v=fekg75XbjBg
    Acesta este cu Sandero stepway 2017
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru