Dacia Sandero este, de câțiva ani încoace (cu o mică excepție), cea mai populară mașină nouă de pe Bătrânul Continent. Nu o spunem noi, ci o demonstrează cifrele de vânzări.
Potrivit celor mai recente date, colectate din Uniunea Europeană și Marea Britanie, modelul producătorului de la Mioveni a fost cea mai vândută mașină nouă, din Europa, în prima jumătate a anului 2024. În intervalul ianuarie-iunie, au fost comercializate 143.596 de unități.
Locul secund este ocupat de Volkswagen Golf, cu 126.993 de exemplare. Pe ultima treaptă a podiumului regăsim Renault Clio, cu 114.623 de exemplare.
Deși urcă pe locul 4 în acest top, cu 111.381 unități, Volkswagen T-Roc a fost cel mai vândut SUV din Europa în acest interval.
Fost campion al vânzărilor în 2022, Peugeot 208 este acum pe locul 5 cu 107.097 exemplare. Urmează apoi, pe rând, Skoda Octavia și Citroen C3.
Anul trecut, Tesla Model Y a fost cea mai vândută mașină nouă din Europa. Acum, însă, modelul cu zero emisii al producătorului american este pe locul 8, cu 101.181 de unități.
Restul topului 10 este ocupat de Toyota Yaris Cross și Toyota Yaris.
via Carscoops
Felicitari germanilor pentru ca aleg Dacia in timp ce le vand sh-uri obosite la ciumpalaci.
1. VW 706.265 ( +2%)
2. Toyota 482.275 (+16%)
3. Bmw 397.896 (+13%)
.
.
.
.
.
9. Dacia 300.901 (+3%)
Topul 25 complet se poate gasi oriunde, cifrele sunt aceleasi in proportie de 99%, e bine sa venim si cu cifre, nu doar gargara, o marca ce are multe modele care se vand bine, ( adica vanzarile se impart la multe modele), are sanse mai mici sa apara cu-n model, doua, in topul celor mai bine vandute modele, o marca ce are trei patru modele are sanse mai mari, gen Tesla, care este pe 18 la clasamentul marcilor, in scadere destul de mare .
" Felicitari germanilor ", dar acest articol este despre vanzarile din Europa, dar avem si date despre Germania :
În primul trimestru al anului 2024, topul mărcilor auto cu cele mai mari vânzări în Germania a fost dominat de brandurile locale și câteva internaționale. Iată clasamentul:
Volkswagen - 95.511 unități
BMW - 54.501 unități
Mercedes-Benz - 48.708 unități
Audi - 45.664 unități
Skoda - 57.638 unități
Renault - 49.348 unități
Toyota - 69.521 unități
Peugeot - 57.987 unități
Hyundai - 39.738 unități
Dacia - 46.111 unități1.
Felicitari germanilor pentru ca achizitioneaza intr-adevar si Dacia in numere rezonabile, dar nu mai pot cu dezinformarile, germanii dintotdeauna au cumparat mai multe VW decat orice alta marca, iar marcile lor au ramas printre preferate, de aici se poate despica firul in 14, ca germanii nu mai sunt ce-au fost, posibil, dar ca germanii nu-si mai cumpara propriile marci este o minciuna gogonata .
Asa zisele argumente cu link-uri in afara subiectului sunt o pierdere de vreme, vreme pe care eu nu vreau s-o mai pierd .
Un BMW sh este de departe net superior unei Dacii noi dacă știi să-l întreții, altfel, fiind marcă premium, pentru un marocan, reparațiile pot fi... peste buget.
Vânzările de SH din România au fost de 160 000 în primele 6 luni, versus 26 000 Dacii noi.
Pare că puți de dudui. :)))))))))))))))
Totuși unde este modelul Duster, nu se mai afla în top 10...
In altă ordine de idei, adevărul se afla întotdeauna la mijloc, si anume că o mașină SH poate fi o rabla iar o mașină nouă nu are probleme...
Exista situații când se întâmplă exact invers, mașini rulate foarte bine întreținute si mașini noi cu probleme in prima luna de rulaj...
Știu, ești acoperit de garanție dar exista cazuri când uneori reparația este tergiversată de către unitatea service din diverse motive...
Nu știu cum e mai bine...
Eu am cumpărat o mașină rulata direct de la dealer, cu garanție 1 an, carte service si kilometri reali.
Foarte mulțumit...
Cred ca pana la sfârșitul anului iese din top 10, merg înspre 12 sau chiar mai rău.
Greu cu logica, nu? Ești pe lângă subiect, topul face referire la MODELE, nu la MĂRCI.
Pragmatismul mai sus cantat se datoreaza in special firmelor care n-au nevoie pentru angajati de cine stie ce masina (taxi, delivery, interventii, transport de angajati catre clienti etc).
Plus cresterea preturilor auto si multe altele.
Pe același principiu marocanii de Bărbulești sau Strehaia îngroașă piața de cazane cu siglă premium, la schimb cu unele făcute de ei.
Dar știrea asta ar trebui să însemne că din ce în ce mai multe subansambluri pleacă de la Mioveni să echipeze mașini cu sigla Dacia, chiar fabricate în Maroc sau Algeria. Chit că pe unii îi freacă grija că rămân fără clienți și nu mai au de ce bocăni la ruginituri, nu cred că au de ce. Lipsa de educație rutieră și de bun simț o să le aducă mușterii dornici de ultimul zbor către plopii de pe margine.
Fiecare își cumpără masina care îi este utilă și și-o permite. Permite nu înseamnă că își ia mașină de toți banii ci de banii de care se poate despărți fără să își afecteze negativ situația financiară.
E stupid sa iei o mașină de 30.000 euro când tu ai 30.000 toți banii. Ia-ți una de 15.000 și restul păstrează pentru lucruri neprevazute sau alte cheltuieli.
La fel, nu are rost sa te plimbi cu o mașină mai mare decât si nevoie sau cu o multitudine de facilități de care nu ai nevoie.
Dacă ai 1 milion în bancă te iert dacă îți iei masina de 75.000 când te descurcai la fel de bine și cu una de 25000.
Dar dacă ai 100.000 in banca, nu te iert. Sau mai rău, ai 50.000 și te împrumuți de restul.
Un fel de bombardieri de ferentari cu damf de aurolac.
Nu e chiar așa. Dacă ai un milion în bancă, vorbim de bani obținuți cinstit, prin muncă, cel mai probabil ești investitor, avocat, medic de succes sau mai știu eu ce și vorbim despre mașini și peste 75.000. Aici nu este vorba că-ți permiți, în primul rând este vorba de imaginea ta. Te întreb: te-ai lăsa pe mâna unui avocat, sau medic privat, care coboară dintr-un amărât Cielo din 96, sau dintr-un Logan de 12-14.000?
În al doilea rând, dacă ai un milion în cont fii sigur că va trebui să alergi să faci banii ăștia, contacte, simpozioane, conferințe, clienți în toată țara sau europa, contracte, lucrări, etc. etc. Pentru asta îți trebuie o mașină sigură, confortabilă și rezistentă. Cam așa se pune problema.
De asemenea, în plus față de cele montate pe vehicule, au fost produse și exportate la Mioveni peste 300.000 de motoare și peste 400.000 de șasiuri complete.
Datele sunt publice, din raportul pentru 2023, și nu sunt destinate analfabeților, sclavi ai propriei ignoranțe.
Exista domenii unde conteaza imaginea (showbizul sau,la capatul opus, interlopii)
Cand iti cauti un doctor ( avocat etc) tu il pandesti sa vezi ce masina are? Iti spun cel putin 3 doctori in topul specializarilor lor, care nici macar nu au masina, dar intri la ei peste 6 -12 luni. Am un avocat spirt, care conduce o japoneza si castiga procese grele dupa ce am avut unul cu 2 mertane si onorarii triple care rata termene si apoi s-a bagat in politica.
Aminteste-ti proverbul: nu haina (masina) face pe om! Celor valorosi nu le place sa epateze, sa iasa in evidenta, valoarea lor este data de ceea ce sunt si ceea ce fac, nu de masina, haine, casa.
Iar cei care muncesc cinstit pentru bani multi -€30-50 mii pe luna, nu vor da 150 -200 mii pe un S class. Nu sunt nici CTP, cu legendara lui dacie, dar la 50-60 mii ai destule oferte bune, fara showoff