În ultima perioadă, motorsportul clasic, cel în care sunt utilizate vehicule cu motoare cu combustie internă, a început să piardă teren în fața competițiilor care folosesc propulsoare electrice. Nu trebuie să dramatizăm și nici să ducem la extrem acest lucru, dar trendul este unul clar: în viitorul nu foarte îndepărtat, motorsportul va miza enorm pe vehicule cu unități electrice.
Dar până să vedem o transformare completă, venim cu ceva informații din lumea raliurilor. Oreca, o companie din Franța, a devenit furnizor exclusiv pentru kit-urile R4 dedicate mașinilor de raliu. Firma din Hexagon a demarat de ceva vreme procesul de dezvoltare, iar în scurt timp vom vedea la treabă mașinile de grupă R4 cu motoare de 1.6 litri turbo, tracțiune integrală și cutie secvențială.
Omologarea pachetului va avea loc în intervalul 1 iulie - 1 septembrie 2017. Oreca va furniza kit-ul în 2017, 2018 și 2019, iar acesta va fi omologat pe 7 ani, cu posibilitatea de prelungire până la 11 ani.Pentru a ilustra viitorul kit de grupă R4, francezii de la Oreca au folosit un Sandero. Nu trebuie să vă entuziasmați prea tare pentru că acest pachet va putea fi instalat pe o gamă largă de modele atâta timp cât respectă normele de omologare.
Un vehicul nou de grupă R4 ar urma să coste maximum 213.000 de dolari, echivalentul a 186.000 de euro. Francezii de la Oreca spun că aceste mașini vor avea performanțe puțin mai slabe decât cele R5, dar costurile de exploatare vor fi considerabil mai mici. Noile mașini R4 vor putea fi utilizate în campionatele locale și cele regionale.
Via | Oreca
Sau macar o cupa Sandero, pe modeul cupei Logan ....