Un nou raport realizat de JATO Dynamics arată că europenii au cumpărat 1.040.390 de mașini noi în luna octombrie, lucru care înseamnă o creștere de 0.1% față de octombrie 2023. În același timp, europenii au cumpărat 10.796.414 mașini noi din ianuarie până la finalul lui octombrie, o creștere de 1.1% față de același interval de anul trecut.
Cel mai vândut model în luna octombrie a fost Dacia Sandero. Modelul mărcii de la Mioveni a fost vândut în 21.740 de exemplare la nivel continental în a doua lună din această toamnă. Pe locul 2 în luna octombrie a fost Peugeot 208, cu 20.389 unități vândute, iar ultima treaptă a podiumului a fost ocupată de Volkswagen Tiguan, cu 17.368 bucăți comercializate.
După ultimele 10 luni, Dacia Sandero își păstrează poziția de lider în clasamentul european. De la începutul lui 2024 până la finalul lui octombrie, modelul subcompact produs în Maroc a fost vândut în 223.609 exemplare. Față de aceeași perioadă din 2023, performanța din acest an reprezintă o creștere de 14%.
Dacia Sandero este urmată în clasament de Volkswagen Golf, vândut în 181.172 exemplare. Podiumul este completat de Renault Clio, cu 178.902 unități comercializate până acum în acest an.
Restul clasamentului cu primele 10 poziții este completat de: Volkswagen T-Roc (170.830 exemplare), Peugeot 208 (166.970 unități), Tesla Model Y (163.088 bucăți), Toyota Yaris Cross (162.428 vehicule), Skoda Octavia (153.371 exemplare), Toyota Yaris (149.050 unități) și Kia Sportage (144.493 bucăți).
Aici mai menționăm faptul că Dacia Duster este la un pas să intre în top 10, atât la nivelul lui octombrie, cât și la nivelul ultimelor 10 luni. SUV-ul produs la Mioveni se află pe locul 11 în ambele clasamente, fiind vândute 143.421 exemplare până acum în 2024.
via Economica
Dar ce ma intreb eu: oare de ce romanii prefera troacele obosite diesel de la germani, in timp ce Sandero e pe primul loc la vanzari???
Rămâne cum am stabilit, BEV-urile nu sunt adresate zonei în care ar trebui să fie utilizate, pentru că nu se poate… buba este bateria și cam asta este!!!! Fără BEV-uri sub 20.000 viitorul nu poate fi electric, și nu este singura condiție.
Modelul marocan pentru săracii europei este doar subiect de can-can pentru imbecili.
Sandero a fost proiectat de Renault lângă Paris și produs pentru prima dată în Brazilia, apoi și-n alte fabrici din România, Maroc, Africa de Sud sau Columbia.
Marocanul local cunoscător care are preferințe premium simte nevoia să scuipe o sămânță și despre dacii, că el se simte superior în coaja lui poleită ranforsată de chit.