Criza mondială de semiconductori a avut un efect profund asupra vânzărilor de mașini noi în ultimii doi ani. În urma acestei crize, mulți producători de renume au fost extrem de afectați, iar mașinile mai accesibile au ajuns să ocupe primele locuri în clasamentele de vânzări.
Astfel, Dacia Sandero a ajuns să ocupe prima poziție în clasamentul celor mai bune vândute mașini la nivel european. Conform Jato Dynamics, subcompacta românească a fost vândută în 17.558 de exemplare, cu 10% mai multe decât în ianuarie 2021 și cu 25% mai multe decât în aceeași lună din 2020. Pe locul al doilea, la o diferență de peste 1000 de mașini, se află Peugeot 208, cu 16.130 de unități. Podiumul este completat de SUV-ul Peugeot 2008, cu 14.563 de bucăți.
La mică distanță, pe locul al patrulea se află Volkswagen Golf, care a dominat piața europeană ani la rând până în perioada recentă. Modelul german s-a vândut în 14.483 de exemplare, cu 4% mai puține decât în 2021 și cu 44% mai puține decât în ianuarie 2020.
Clasamentul este completat de către: VW T-Roc (13.668 de exemplare), Skoda Octavia (13.395 de mașini), Renault Clio (12.856 de bucăți), Toyota Yaris Cross (12.456 de mașini), Ford Puma (12.159 de exemplare, produse în România) și Toyota Corolla (11.990 de mașini). De remarcat este că vânzările lui Ford Puma au crescut cu 102% față de ianuarie 2020 și cu 18% față de anul trecut.În clasamentul mașinilor electrice, Kia Niro a fost cel mai bine vândut model, cu 4049 de exemplare. Acesta este urmat de Renault Zoe (3338 de bucăți) și Fiat 500 (3276 de mașini). Remarcăm că pe locul al cincilea se află Volkswagen ID.4, cu 3146 de exemplare vândute, ceea ce reprezintă o creștere de 831% față de anul trecut. La foarte mică distanță se află și Dacia Spring, cu 3138 de exemplare comercializate.
via Profit
Interesant ca avem o turma de limitați si pe aici care au rămas blocați pe aceeași ipocrizie.
Ori sunt unii bătuți in cap, dar cum sa scoți un produs nou care îți oferă mai puțin si costa mai mult?
Complicam inutil discuția, dar pana la urma asta este singura comparație care contează.
Ce electrică își poate lua omul sub 20.000 de euro sau puțin peste si sa facă ce face Sandero sau restul din topul vânzărilor si sa poată fi utilizată ținând cont de infrastructura actuală?
Golf car-urile, trotinetele nu se încadrează ;)
Problema este la cele mai înalte niveluri de conducere ale UE, dar sa sperăm că recentele evenimente le au atras atentia asupra adevăratelor probleme ale Europei. In final după mulți ani de bla bla, drepturile lgbt, discriminarea de gen, politica eco and shit , corectitudine politica am văzut și ceva luciditate.
In rest cine și ar permite sa și ia BMW seria 5, nu și ia sandero.
Cand e articol despre vanzarile mari pe care le au vine varianta, "e atat de ieftina si lumea saraca de asta se vand".
Este un cuvant care sa descrie asta?....nu il gasesc acum
Mai exista si alte masini in afara de cele electrice?