Dacia Sandero în Raliul Monte Carlo din luna ianuarie: versiunea pentru raliuri are 265 de cai putere și tracțiune integrală

de Daniel Popescu, Foto: ASM Motorsport
Joi, 26.12.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
O echipă spaniolă va concura în Raliul Monte Carlo din luna ianuarie cu o versiune pentru raliuri a lui Dacia Sandero echipată cu tracțiune integrală și un motor turbo de 1.6 litri și 265 de cai putere.

Raliul Monte Carlo, care va marca startul noului sezon al Campionatului Mondial de Raliuri (WRC) și va avea loc în perioada 22-26 ianuarie, va include la start și o inedită prezență românească prin intermediul unui exemplar Dacia Sandero.

În versiunea pentru raliuri, Dacia Sandero este echipată cu un motor turbo de 1.6 litri care generează 265 de cai putere, iar acesta este acompaniat de o cutie de viteze secvențială cu 5 trepte și de un sistem de tracțiune integrală. Masa totală a mașinii este de 1.230 de kilograme.

Dacia nu a fost însă implicată în mod direct în dezvoltarea acestei versiuni pentru raliuri. Unitatea a fost concepută de constructorul francez Oreca, care a inclus pachetul tehnic menționat mai sus conform regulilor impuse de Federația Internațională de Automobilism (FIA) pentru categoria R4 Kit.

Această categorie a fost lansată în aprilie 2018 ca o alternativă mai accesibilă pentru categoria R5, iar începând din 2020 categoria va fi redenumită în Rally 2-Kit și va fi acceptată inclusiv în etapele de WRC.

De altfel, Sandero va fi primul model de raliuri din categoria Rally 2-Kit care va concura în WRC.

Oreca este unicul furnizor de kit-uri pentru mașinile de raliuri din această categorie, iar platforma tehnică este identică indiferent de modelul ales.

Versiunea pentru raliuri a lui Dacia Sandero a fost comandată de echipa spaniolă ASM Motorsport, care a aplicat un kit aerodinamic și a adoptat o serie de modificări la sistemul de răcire și la instalația electrică.

La volanul mașinii va urca pilotul italian Ermanno Dionisio în vârstă de 60 de ani, care și-a început cariera în 1978 cu un Opel Kadett GTE înainte de a concura în anii '80 cu Lancia 037 Rally sau Ford Sierra Cosworth. Anul trecut, el a participat în Raliul Monte Carlo cu un Peugeot 208 R2, iar în acest an îl va avea drept copilot pe Fabio Grimaldi.

Toate imaginile din acest articol sunt cu exemplarul de raliuri Dacia Sandero R4 utilizat de un alt echipaj la Rallye du Condroz, care a avut loc în Belgia în luna noiembrie.

La Raliul Monte Carlo, echipa va utiliza culori diferite pentru mașina de concurs:

Via L'Argus, Oreca, ASM Motorsport

Comentarii (5)

  • mircea badea
    ce mai e dacia pe ea? sasiul e de la dacia?!!
    4 8
  • someone
    nu conteaza ce mai e dacie pe ea, la fel cum nu conteaza ce mai e hynday sau toyota pe masinile de wrc. conteaza ca exista si ca ar fi fain daca am avea cateva in campionatul intern, la un cost de utilizare rezonabil
    13 4
  • someone
    @ inexo ( daca citesti articolul asta ) sau
    @ daniel: ce motor foloseste ford pentru fiesta wrc, avand in vedere ca fiesta st , model din care e derivat / construit wrc-ul, are un 3 cilindri ? stie cineva?
    4 2
  • inexorabil
    @someone, bănuiesc în ce-ar consta nedumerirea ta.

    Pe Wiki, scrie că Ford Fiesta RS WRC a fost înlocuit, pentru ultimele trei sezoane, de Ford Fiesta WRC. Pe tabloul descriptiv al lui RS apare clar originea motorului destinat competiţiei: Ford EcoBoost 1.6 L. Accesarea link-ului respectiv ar trebui să înlăture orice dubiu: “The engine has also been used for the past few seasons in the WRC in the Ford Fiesta”. Şi că este produs în fabrica din Ţara Galilor a diviziei europene Ford.

    Trecând însă la Ford Fiesta WRC, informaţiile sunt (nu doar par) mai zgârcite: “1600 cc i4 turbo direct injection”. Nimic despre familia de motoare de care aparţine, precum în cazul RS. Totodată, ştim că, odată cu lansarea noii generaţii Fiesta “de stradă”, nu mai este disponibil nicăieri în lume vechiul 1.6 i4, ci acum se pune accentul pe 1.5 i3 (cilindreea maximă pentru benzină), în spiritul lui “downsizing”. Şi, totuşi, cum de continuă responsabilii variantei WRC să mizeze pe un motor care nu se mai produce oficialmente? Păi, ca să respecte reglementările FIA! Dacă aceasta specifică 1.6 i4, atunci ai putea să realizezi un “derivat” al lui 1.5 i3, ca să ajungi la parametrii ceruţi, dar sigur n-ai putea ocoli nişte costuri suplimentare, aşa că mai avantajos este să asiguri perpetuarea unui motor chiar scos din producţie (la fabrica galeză, desigur). Mă rog, aşa judec eu, deci nu înseamnă că aşa se întâmplă în realitate. Însă nu văd cum altcumva să-ţi răspund la întrebare.

    PS. Ceva…definitiv edificator am găsit în ultima clipă (înainte de postare) : “The new Fiesta WRC (2017) comes with a 1.6-liter (1600cc) EcoBoost four-cylinder that delivers 380 horsepower and 332 pound-feet of torque” (www.topspeed.com). Deci, este indubitabil…”EcoBoost” reprezintă cuvântul-cheie. Adică sunt valabile consideraţiile de mai sus.
    11 0
  • someone
    tks inexo....deci ceea ce altii arunca la gunoi, e inca bun pt nivelul maxim de rally. ca sa vezi ironie
    si eu ma gandeam la i3-ul de 1.5 alezat la 1.6, dar 3 cilindrii la wrc e cam fortat. oricum, la grupele mici, R5 R4 R3 se pare ca asta va fi moda, un 1.6 in 3 cilindri asa cum a aratat yaris gr4.
    tks
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru