Noile date furnizate de Data Force arată că Dacia Sandero își păstrează poziția de lider al vânzărilor de mașini noi în Europa și după ultimele 9 luni. În perioada ianuarie – septembrie, modelul subcompact a fost comercializat în 203.474 de exemplare, lucru care se traduce printr-o creștere de 16.4% față de aceeași perioadă din 2023.
Pe locul 2 este Volkswagen Golf, cu 165.370 unități vândute până în ultima zi din septembrie. Ultimul loc pe podium este ocupat de Renault Clio, cu 162.021 bucăți comercializate pe Bătrânul Continent.
Clasamentul din top 10, în afara primilor 3 clasați, arată astfel: Volkswagen T-Roc (156.803 mașini), Tesla Model Y (155.428 exemplare), Peugeot 208 (146.511 unități), Toyota Yaris Cross (146.448 exemplare), Skoda Octavia (140.578 unități), Volkswagen Tiguan (139.991 bucăți) și Toyota Yaris (133.668 mașini).
TESLA MODEL Y, CEA MAI VÂNDUTĂ MAȘINĂ ÎN SEPTEMBRIE
În prima lună din toamna acestui an, Tesla Model Y a fost cel mai vândut model, cu 28.680 exemplare comercializate.
Locul 2 este ocupat de Volkswagen Tiguan (20.763 exemplare), iar podiumul este completat de Renault Clio (20.306 unități).Imediat pe locul 4 este Dacia Sandero (19.346 vehicule), iar aceasta este urmată de: Kia Sportage (16.284 bucăți), Peugeot 208 (16.103 mașini), Volkswagen Golf (15.722 exemplare), Toyota Yaris Cross (15.498 unități), Volkswagen Polo (15.291 exemplare) și Ford Puma (14.927 mașini).
via Economica
Ce bine i-ar sta lu' Sandero intr-o varianta GT!
Dupa ce Renault a dovedit ingaduinta cu defuncta generatie Sandero, oferindu-i sansa sa zburde intr-o varianta RS cu un benzinar de 2.0L si 150 CP, de acest privilegiu beneficiind doar sud americanii, din pacate, parca-i momentul cel mai oportun ca Renault sa-i rasplateasca si pe europeni,.... si noi suntem oameni pan la urma, oferindu-ne sansa sa avem acces la deliciul si extazul pe care numai motoarele cu aprindere prin compresie le pot oferi posesorilor.
Daca volumetria compartimentului motor la Sandero3 (poate ca) ramane suficient de exigenta pentru acel mitic 1.7 dCi, cu ai sai 1750 cm3, o cilindree, tre' sa recunoastem, deloc burgheza....
(sunt destul de precaut, chiar nu-s in posesia datelor complete care sa conchida intr-un fel sau altul pe acest aspect).
....Chiar si asa, nu-i bai, Renault are resurse, are acces la semnificativa voință inginereasca pentru a putea oferi un alt propulsor la fel de dezirabil, propulsor care a echipat pana de curand Megane Mk4 GT 1.6 dCi, cu ai sai 165CP /380 Nm.
Sper ca sunteti in asentimentul meu, variante sunt, mai ramane sa speram ca Renault este capabil sa dea dovada de luciditate, onestitate si coerenta decizionala.
Renault, firescul nu trebuie maltratat ! .
In Marea Britanie numerele de înmatriculare reflecta jumătatea de an în care masina a fost produsă. Codul se schimba pe 1 Martie și 1 Septembrie.
Asta face ca vânzările sa scadă în februarie și august și sa crească în martie și septembrie, pentru ca lumea vrea noile coduri la numerele de înmatriculare. Ajută să iei un preț mai bun la revanzare decât dacă ai lua aceeași masina cu o luna mai devreme.
Pe lângă asta, Tesla a avut niște oferte excelente la finanțare, în perioada asta, ceea ce a dus la creșterea vânzărilor.
Cum s-a mai spus de multe ori, datele lunare nu sunt asa de relevante. Cele anuale contează. Sau chiar multianuale, pentru ca un model de mașină își pierde din atractivitate pe măsură ce trec anii și apar concurenți mai noi.
Cleștele lui pește prăjit…. doar ICE-uri, majoritar cross-uri și SUV (ulețe) atât cumulat cât și doar in septembrie.
Nu s-au terminat?
Si eu care credeam ca nici nu o sa mai vad vreo electrica vanduta :))
Nici pe strazi nu o sa mai circule ca nu se pot incarca. Si nici autonomie nu au ca vine iarna:))
E totusi diferenta mare intre ce visa majoritatea electrocutatilor si a presei acum un an cand ziceau ca in 2025 vom avea baterii solidstate si masini electrice zburatoare care se piloteaza singure si realitate de azi cand se baga la "electrificate" toate felurile de hibride, doar doar sa poata raporta cateva procente de crestere.
Dacia a canibalizat Renault și de acum vin chinezăriile zece clase peste.