Dacă Dacia Sandero ne-a obișnuit cu performanțe excelente de vânzări pe piața din Franța, acolo unde hatch-ul de segment B reușește să se claseze constant pe prima poziție în clasamentul vânzărilor retail (către persoane fizice), ultimele vești venite dinspre Spania confirmă forma excelentă pe care o are modelul Dacia, chiar dacă facelift-ul celei de-a doua generații a împlinit deja 3 ani de când a fost lansat pe piață.
Conform statisticilor oficiale ale înmatriculărilor din statul iberic, Sandero a reușit un meritoriu loc 4 în clasamentul vânzărilor totale din 2018, cu 31.121 de exemplare vândute. Lider de piață a fost "localnicul" Seat Leon (24.890 de unități), urmat de un grup de trei modele despărțite de doar 350 de unități: Seat Ibiza pe locul al doilea (31.474), Nissan Qashqai pe locul al treilea (31.275) și Sandero.
În continuarea Top 10 din Spania în 2018 s-au poziționat Renault Megane (loc 5, 29.081), Renault Clio (loc 6, 28.798), VW Polo (loc 7, 28.170), VW Golf (loc 8, 25.745), Peugeot 3008 (loc 9, 22.865) și Opel Corsa (loc 10, 22.847).Sandero, primul pe retail
Veștile excelente continuă însă în clasamentul vânzărilor către persoane fizice, acolo unde Sandero s-a clasat fără probleme pe prima poziție, la distanță de peste 10.000 de unități față de locul al doilea (Peugeot 3008). De altfel, majoritatea vânzărilor înregistrate de Sandero în Spania sunt concentrate pe retail, situație întâlnită în general pe toate piețele importante pe care activează modelul Dacia în Europa.
via diariomotor
Bine, nu despre asta e vorba. La acesti bani, pentru cata masina primesti (dotari, spatiu, garantie, 0 km), nu ai cum sa nu o "ierti" daca o mai da chix.
are si mondeo 1.0 si aparent lumea il cumpara si acolo asa ca de ce sa ma mir.
0.9 TCe + cutie manuala, bun in oras si afara daca nu ai pretentii si pasageri, porneste la -20 cum porneste si la 20...sunt testate si ele inainte sa iasa pe piata, se vinde si la rusi motorul de 0.9, crezi ca nu porneste iarna? lol
cutia automata robotizata merge in suturi doar daca ai pretentii de cutii cu dublu ambreiaj sau 8 trepte...este o cutie banala cu performante banale, nu proaste.
La 11000 de euro tot la un sh de 3 ani am ajuns (din pacate), cu motor aspirat de 1.3. Toyota Auris. Vad ca pana acum e bine. Ce o fi peste cativa ani, cine stie.
Hai sa fim seriosi....probabil ca nu o cumpara din motive financiare vesticii ci pur si simplu ca a doua sau a treia masina de uz prin oras. Nu stau ei doar in Dacie. Iar cine o cumpara doar ca nu isi pemite mai mult, nu am sa inteleg de ce trebuie sa-ti cumperi o masina proasta din toate punctele de vedere daca nu iti permiti o masina premium ? Mai bine alegi mijloacele de transport in comun si scapi de stres. Ori ai masina, ori nu ! Am mers cu 0.9 ala si o rusine de motor. Zici ca sta !
Atât și nimic mai mult.
Încă nu m-a convins robotizata din gamă ca fiabilitate...
Dar la ce dotări oferă acum în gamă, e rezonabilă.
Singura cheste cu adevarat naspa la Sandero e ca nu se ofera xenon si airbaguri cortina. Astea chiar "dor" in opinia mea.
AȘA ESTE !!
Dacia sunt foarte fiabile mai puțin porcăriile de motoare noi de sub 1 litru !!
Motoarele 1.4 mpi și 1.6 mpi erau foarte bune.
"cutia automata robotizata merge in suturi doar daca ai pretentii de cutii cu dublu ambreiaj sau 8 trepte...este o cutie banala cu performante banale, nu proaste."
In primul rand cutia automata e diferita de cea robotizata. Sa spui "automata robotizata" e cam incorect.
In al doilea rand, nu cred ca cere cineva performante de top de la Dacia. Nu cere nimeni sa se comporte precum un Renaul Megane de exemplu. Adica nu are nimeni pretentii de cutii cu dublu ambreiaj sau 8 trepte. Dar nu cred ca e ceva deplasat sa ceri sa mearga bine. Adica sa schimbe liniar, sa nu trepideze la plecarile de pe loc. Oare e o cerinta prea mare pentru o masina noua si care si-a facut deja un nume?
vorbim despre un cal mort despre a carui potcoave, vad, ca sunteti nemultumiti
Cum " un Porsche sub 90 de mii e greu de luat sa iti placa tot la el. Trebuie sa nu iti pese sa il iei cum ti-l dau ei" (fac copy/paste la ce ai scris despre Macan S) de ce un motor de 0,9 de la Dacia te supara sa de mult?
xxx atatia oameni isi fac treaba nu numai cu 0.9, ci si cu acel sCe. Fac Transfagarasanul fara probleme. Dar Cocostarcostenie asta e un trol. Evident ca sta pe loc motorul ala daca doar se uita la masinile dotate cu el. N-a condus asa ceva. Sau a uitat sa puna benzina si na...cum sa mearga? :))
Nu inteleg ce vrei sa spui ? Ce legatura are Macan cu Dacia ? Si ce am scris eu acolo cu ce am scris aici ? Nu vad nicio legatura....
Am mers cu 0.9 cu un Logan nou si nu mi-am dat seama daca masina se misca sau sta ! Glumesc. Nici chiar asa. Crede-ma....e cel mai prost motor din lume ! Nu recomand nici dusmanilor pe care nu ii am sa faca o asemenea greseala de achizitie !
Eu zic că este un motor destul de ușor de întreținut totuși, taxe mici și îți faci treaba cu el decent fără prea multe pretenții.
Spuneți că motorul ăsta de 0.9 este leneș, că este motor de drujba.
Pai, să vă aduc aminte când mergeați cu motor de 0.8 de pe matiz ?
Matizul nu avea geamuri electrice, nu avea climă, nu avea esp, dar s-a cumpărat ca pâinea caldă pe atunci. Acum spuneți că motorul de pe Dacia e varză.
Nu sunt fan Dacia, nici nu am fost până acum din cauza lipsei de dotări din gamă.
Acum eu zic totuși că este rezonabilă, cu 13.500 îți cumperi o Dacie echipată cu ce ai avea nevoie, ABS, ESP, geamuri electrice, climă automată, touchscreen, cameră de mașarier. Că nu are ea 5 stele NCAP, asta este altă poveste, la prețul acela nici nu ar trebuii să ai așteptări de genul, însă totuși la prețul ăsta nu găsești ceva mai echipat, ca achiziție de nouă.
Când citesc de multe ori observ comentarii că românașii ar vrea motorizări mai puternice.
Treaba stă în felul următor, de ce v-ar trebuii motorizări mai mari, cu cai mai mulți, în primul rând nu aveți unde să mergeți cu viteză în românia, nu este destul câți nebuni sunt pe șosele astea din țară și pe câți îi culeg bucăți de prin cap de poduri, de sub tiruri, etc. ?
În al doilea rând, dacă v-ar pune motorizări mai puternice, ar urca prețurile și tot voi începeți să strigați că, vai ce scumpă e Dacia.
Românul vrea de la Dacia interior de Mercedes, motor de BMW, exterior de Bentley, lucrurile astea nu o să le vedeți în veci.
În legătura cu materialele din interior, ce atâta critică, în mașinile de lux nu tot plastic aveți și imitații de aluminiu și alte prostii, voi dormiți în mașini sau în apartamente-case ?
Până la urmă este o mașină ce te duce din A în B cum o fac și celelalte mărci auto.
Oricum Renault zicea de aproape un an ca vrea sa-l retraga din productie. La Mioveni se fabrica deja inlocuitorul lui.