În luna mai pe piața din Europa au fost înmatriculate 1.44 de milioane de mașini noi, în scădere cu 0.2% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. România a înregistrat cea mai mare creștere procentuală de la nivelul Uniunii Europene: +11.5% și un volum de 12.905 unități.
Dintre piețele mari, doar Germania și Franța au reușit rezultate pozitive în luna mai. În Germania în luna mai au fost înamtriculate 332.961 de mașini noi, în creștere cu 9.1% față de aceeași perioadă din 2018, în timp ce în Franța au fost înmatriculate 192.239 de exemplare noi, în creștere cu un procent.
Spania, Italia și Marea Britanie sunt piețele mari care în luna mai au avut rezultate negative comparativ cu aceeași perioadă din 2018. În Italia au fost înmatriculate 197.902 mașini noi (-0.9%), în Marea Britanie au fost înmatriculate 183.724 de exempare noi (-4.6%), iar în Spania au fost înmatriculate 129.113 unități (-4.7%).
În clasamentul pe modele, Dacia Sandero reușește o performanță impresionantă: locul al treilea cu 22.234 de unități înmatriculate în luna mai, în creștere cu 3.3% față de perioada similară din 2018.
Prima poziție în acest top rămâne în curtea nemților: Volkswagen Golf a ajuns în garajele a 35.972 de europeni (-11.8%). Pe locul secund s-a aflat Renault Clio cu 32.803 unități înmatriculate în luna mai, în creștere cu 3.2% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.Și Dacia Duster a reușit valori excelente luna trecută: 20.542 de unități înmatriculate (+21.6%). Astfel, SUV-ul de la Mioveni urcă până pe poziția a noua în clasamentul lunii mai.
SUV-urile continuă să dețină supremația pe segmente în Europa. Luna trecută, 37.2% dintre modelele noi înmatriculate au făcut parte din această clasă. Pe locul secund s-au aflat modelele din segmentul subcompact (18.7%), în timp ce ultima treaptă a podiumul a fost ocupată de clasa compactă (17%).
Loc | Model |
Înmatriculări mai 2019 |
1 | Volkswagen Golf | 35.972 |
2 | Renault Clio | 32.803 |
3 | Dacia Sandero | 22.234 |
4 | Skoda Octavia | 22.183 |
5 | Fiat 500 | 22.114 |
6 | Volkswagen Polo | 21.189 |
7 | Ford Fiesta | 20.658 |
8 | Ford Focus | 20.600 |
9 | Dacia Duster | 20.542 |
10 | Peugeot 208 | 20.430 |
11 | Opel Corsa | 20.013 |
12 | Citroen C3 | 19.414 |
13 | Volkswagen Tiguan | 19.165 |
14 | Volkswagen T-Roc | 19.076 |
15 | Renault Captur | 18.500 |
16 | Peugeot 3008 | 18.262 |
17 | Fiat Panda | 18.207 |
18 | Toyota Yaris | 17.892 |
19 | Nissan Qashqai | 17.632 |
20 | Mercedes-Benz Clasa A | 17.306 |
Via | JatoDynamics
Daca i-ai fi spus cuiva asta acum zece ani ti-ar fi indicat sa iti faci un control...
Foarte impresionant este ca Sandero este cam la final de generatie. Cred ca mai merge un an, doi pana primeste o generatie noua, si oricum e demult aparut. In contextul asta, e super impresionant cat de populara e. In al doilea rand, rezultate extrem de bune pentru Duster care este cel mai bine vandut SUV din Europa.
Se pare ca populatia apreciaza o marca care ofera masini fara sa simta nevoia sa jecmaneasca lumea de ultimul banut si fara sa fii nevoit sa investesti intr-o bucata de metal sume enorme care ar putea fii cheltuite pe lucruri mai importante precum familia. Bravo Dacia!
Prezic ca peste 10 ani Dacia va fii in top 10 cele mai populare marci din Europa per total.