În luna iulie pe piața din Europa au fost înmatriculate peste 1.3 milioane de mașini noi, în creștere cu 1.2% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. România a înregistrat una dintre cele mai mari creșteri procentuale de la nivelul Uniunii Europene: +52.6% și un volum de 23.207 de unități. Doar Suedia a reușit o performanță mai bună: +89.4% și un volum de 23.680 de exemplare.
Dintre piețele mari, doar Germania și Italia au reușit să termine luna iulie în creștere. În Germania în luna iulie au fost înmatriculate 333.054 de mașini noi, în creștere cu 4.6% față de perioada similară din 2018, în timp ce în Italia au fost înmatriculate 153.512 mașini noi în creștere cu 0.5%.
Spania, Marea Britanie și Franța sunt piețele mari care în luna iulie au avut rezultate negative comparativ cu aceeași perioadă din 2018. În Franța au fost înmatriculate 170.926 de mașini noi (-2%), în Marea Britaniei au fost înmatriculate 157.239 de unități (-4.1%), iar în Spania au fost înmatriculate 119.900 de mașini noi (-9.8%).
În clasamentul pe modele, Dacia Sandero reușește o nouă performanță excelentă: locul al treilea cu 20.890 de exemplare înmatriculate în luna iulie, în creștere cu 22.3% față de perioada similară a anului trecut.
Primele două poziții rămân în curtea Volkswagen: Golf a ajuns în garajele a 32.248 de europeni (-17.5%), în timp ce locul secund al podiumului a fost ocupat de Polo cu 21.248 de unitățiți înmatriculate în luna iulie (-22.3%).Și Dacia Duster a avut o lună bună în Europa. SUV-ul de la Mioveni a încheiat pe locul al 11-lea în clasamentul lunii iulie mulțumită celor 17.628 de unități înmatriculate (+12.4%).
SUV-urile continuă să "muște" și mai mult din piața europeană. Luna trecută, 38.2% din mașinile noi înmatriculate în Uniunea Europeană au făcut parte din acest segment. Pe locul secund se află mașinile din clasa subcompactă (18.7%), în timp ce ultima treaptă a podiumului este ocupată de modelele compacte (17.3%).
Loc | Model |
Înmatriculări iulie 2019 |
1 | Volkswagen Golf | 32.248 |
2 | Volkswagen Polo | 21.248 |
3 | Dacia Sandero | 20.890 |
4 | Renault Clio | 20.062 |
5 | Volkswagen Tiguan | 19.693 |
6 | Opel Corsa | 19.346 |
7 | Skoda Octavia | 19.172 |
8 | Ford Fiesta | 18.130 |
9 | Nissan Qashqai | 17.896 |
10 | Volkswagen T-Roc | 17.732 |
11 | Dacia Duster | 17.628 |
12 | Peugeot 208 | 17.509 |
13 | Citroen C3 | 17.401 |
14 | Toyota Yaris | 17.141 |
15 | Ford Focus | 16.965 |
16 | Toyota Corolla | 16.888 |
17 | Mercedes-Benz Clasa A | 16.417 |
18 | Skoda Fabia | 14.959 |
19 | Peugeot 3008 | 14.728 |
20 | Renault Captur | 14.589 |
Via | JatoDynamics
Am condus recent un logan, mi se pare o generatie in spate la materiale, tinuta de drum, feel, insonorizare.
Eu unul personal nu as da banii, desi, obiectiv, incerc sa inteleg de ce unii o fac.
Asteptam si FORD Puma in acest clasament, in curand....
Toata industria vine cu platforme noi cu tot felul de actualizari si tehnologii noi. Logan/Sandero au ramas in urma. Inteleg scopul acestor masini strict de a te deplasa din punctul A in B, dar parca sunt alte variante mai ok pe piata.
Eu am cumparat o hyundai elantra, nivel de echipare mediu, cu 13.200 de euro. Eram tentat sa cumpar un logan echipat full. Mi se pare ca am facut o alegere mai buna (cu siguranta o alegere mai buna din punct de vedere al sigurantei).