Dacia a început anul 2019 cu o scădere de peste 5% pe piața din Franța, însă în același timp a înregistrat performanțe excelente pe alte două piețe majore din Europa de Vest, Spania și Italia.
Astfel, Dacia a comercializat 4.927 de unități în Spania în luna ianuarie, în creștere puternică cu 27.1%, și a ocupat astfel locul 8 în topul mărcilor.
Marea performanță a venit din partea lui Sandero, care a ocupat prima poziție în topul celor mai vândute modele din Spania după ce s-a comercializat în 3.153 de unități, în creștere cu 28.6%. Hatchback-ul a reușit astfel să învingă cele mai populare modele din Spania, care în mod tradițional sunt Seat Leon și Seat Ibiza, care s-au oprit la pragurile de 2.966 și, respectiv, 2.725 unități.
De o creștere consistentă a vânzărilor s-a bucurat și Dacia Duster, care a înregistrat 1.128 de unități (+24.2%), însă SUV-ul a ocupat doar locul 25 în clasamentul pe modele. Rezultatele sunt cu atât mai importante cu cât piața din Spania a înregistrat în ansamblu o scădere cu 5.1% a vânzărilor.
Între timp, Dacia a înregistrat performanțe excelente și pe piața din Italia, care a înregistrat de asemenea un declin accentuat de 7.55%.
Dacia a comercializat aici 7.728 de unități, în creștere cu 25.72%, rezultat cu care a ocupat locul nouă în topul mărcilor. Spre deosebire de Franța și Spania, cel mai popular model Dacia în Italia este Duster, care a înregistrat 3.923 de unități și a fost astfel al șaselea cel mai vândut model din această țară. Între timp, Sandero a ocupat locul 11 în topul general cu 3.224 de unități.
https://www.youtube.com/watch?v=F5ZZJIfp4cE
(n.b.: Noroc cu băgarea-n statistici a Daciilor purtând sigla Cricului, că altfel marca Renault înregistra scăderi la sfârșit de an.)
Ceva mai serios acum: nici mama ESP-urilor nu ajută radical o mașină cu centrul de greutate f. înalt. În plus, clienții lui Stepway nu cred să aibă ambițiile sportive printre priorități.
...Așa cum fals ne sugerează reclama sud-americană.