Dacia Sandero, cea mai vândută mașină din Europa în 2024: Clio și Golf pe podium

de Alexandru Monenciu
Marti, 21.01.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit celor mai recente date oficiale, Dacia are motive de sărbătoare: Sandero a fost cea mai vândută mașină din Europa în 2024. Renault Clio și Volkswagen Golf completează podiumul.

Dacia Sandero a avut un an 2024 excelent, în Europa, din punct de vedere al vânzărilor. Chiar dacă Tesla Model Y i-a amenințat de câteva ori poziția, modelul constructorului de la Mioveni a încheiat anul în glorie.

La finalul celor 12 luni din 2024, Dacia Sandero a fost cea mai vândută mașină din Europa, cu 270.111 unități (+14.3% față de 2023), scriu cei de la Profit. Locul secund i-a aparținut lui Renault Clio, iar pe ultima treaptă a podiumului a urcat Volkswagen Golf.

Diferența dintre locurile 2 și 3 a fost de doar 20 de automobile: 216.569 de exemplare pentru Clio și 216.549 pentru Golf.

Tesla Model Y a încheiat anul 2024 pe locul 4 în topul vânzărilor europene, cu 210.484 de unități. Modelul cu zero emisii a fost urmat, pe rând, de Volkswagen T-Roc, Peugeot 208, Volkswagen Tiguan, Toyota Yaris Cross, Skoda Octavia și Toyota Yaris.

Dacia Duster a ratat intrarea în Top 10 și a încheiat anul pe 11 cu 175.095 unități. Totuși, această cifră reprezintă o creștere de 12% comparativ cu anul 2023.

Ford Puma s-a clasat pe locul 17, cu 149.199 de exemplare (-6.7%).

via Profit

Comentarii (3)

  • Jian de la Calafat
    Trebuie facuta o precizare suplimentara.
    Ocupantele locurilor 2 si 3 au avut la dispozitie motorizari dCi, respectiv TDI.
    Sandero nu.
    Cu dCi sub capota, estimez ca Sandero bifa lejer borna 350 000 unitati.

    De Meo trebuie luat pe sus si vârât la Fresnes pentru aceasta nedreptate pe care nu si-o refuza la adresa gamei Dacia.
    10 7
  • In tarile din vest unde se vand majoritatea Daciilor renunta la diesel, mai ales la masinile mici, care de obicei sunt conduse pe distante mici. Iar pe distante mici e mai dezavantajos. Se infunda filtrul de particule, se incalzeste greu iarna etc
    5 1
  • Partea cu filtrul o înțeleg, dar totuși dieselul modern se încălzește relativ repede. Pe de altă parte nu înțeleg refuzul producătorilor de a adăuga un indicator care sa indice gradul de încărcare DPF ului și când acesta e in regenerare. Probabil considerente de lasă că e mai bine sa vina fraierii în service sa le luam banii
    4 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru