Renault a anunţat oficial că a devenit liderul european al emisiilor de CO2 după calcularea mediei tuturor maşinilor vândute de toate mărcile în prima jumătate a anului 2013. Conform comunicatului oficial publicat de marca franceză, media emisiilor maşinilor cumpărate de clienţii Renault în acest an este de 115.9 grame CO2/km. În calculul Renault a intrat şi marca Dacia.
Rezultatul mărcii franceze este subliniat de apariţia recentă a unor versiuni ultra economice ale celor mai populare modele din gama proprie. Astfel, Twingo, Clio, Captur, Megane şi Dacia Sandero au versiuni cu emisii de CO2 mai mici de 100 de grame/km. În cazul lui Sandero, Renault se referă la versiunea de 75 CP a motorului dCi de 75 CP, care în Franţa este calibrat pentru a emite 99 de grame CO2/km.
Versiunea românească a acestui motor are emisii de 103 grame CO2/km, diferenţa fiind dată, conform oficialilor Dacia contactaţi de Automarket, de omologarea motorului pe cele două pieţe.
Foarte interesant este faptul că, dacă Sandero 1.5 dCi 75 CP ar fi avut emisii oficiale de sub 100 de grame CO2/km, clienţii care s-ar fi orientat spre acest motor prin programul Rabla ar fi primit un eco-bonus de 500 de lei din partea statului la achiziţie.La nivelarea în jos a emisiilor de CO2 au contribuit şi modelele electrice ale celor de la Renault, dar şi varianta de 83 de grame CO2/km a noului Renault Clio, liderul segmentului B la acest capitol.
Cum sa nu fii lider la asa ceva, cand gama de modele e formata preponderent din compacte si subcompacte cu motoare de cilindree redusa?... Care constructor mai joaca la nivelul asta? Nici macar VAG...
Prietene, gama Renault contine, ca orice alt constructor de volum, masini de clasa medie, medie superioara chiar daca ne referim la Latitude, crossovere gen Koleos, monovolume, masini de performanta (RS), dar si utilitare. Downsizigul e mai popular decat crezi tu si multi "joaca la nivelul asta", inclusiv VAG.
O cilindree intre 1000 si 1500 cmc, nu e iesit din comun in zilele noastre.
Mai ales daca discutam de o piata europeana cu preferinte ei specifice. Da, exact acele compacte si subcompacte pe care le minimizezi tu rolul, sunt cele mai vandute segmente de pe continentul nostru.
Ca te deranjeaza pe tine reusita Renault, cand tu ai cu totul alte preferinte in materie de marci auto, asta-i altceva... Din partea mea, ce a realizat Renault merita tot respectul.
Bravo lor si succes in continuare !
evident niciuna dintre cele de mai sus nu este adevarata, dar sa curga cu injurii !!
Stirea asta nu face decat sa reflecte tendintele si competitia in domeniu. Nu e vorba aici numai de Renault.E o cursa pt toata lumea.
Este o chestie relevanta timpurilor pe care le traim si e normal sa fie adusa la cunostinta publicului. In spatele ei sta munca unor oameni pentru imbunatatirea tehnologiei.
Care-i problema cu marketingul? Sunt niste cifre autentice si implacabile. "Bullshit-ul" vine din partea ta.
E vorba de liderul modelelor cu propulsie convenţională, evident. Pentru că dacă e să comparăm toate sistemele de propulsie, Renault are şi Zoe în segmentul B, care emite zero grame CO2/km.
Nu am nimic cu VAG si nici cu Renault, pur si simplu subliniam aspectul ca la Renault productia principala e axata pe modele din clasele mici, cu motoare mici, consum mic, implicit emisii scazute. Descaltati-va de sosete si numarati pe toate degetele modelele produse de VAG si toate de Renault. Apoi vedeti din ce clase fac parte si cam cat la suta reprezinta din intregul volum de vanzari si cautati printr-un manual de matematica din clasele primare si vedeti cum se calculeaza o MEDIE, ca despre asta era vorba... Invatati na*bii sa cititi un comentariu (mda) si apoi veniti si dati-va cu parerea, atotstiitorilor...
E confuzie totala in mintea ta !
1.Vanzarile pe modele si media emisiilor CO2 luate per ansamblu gamei (cele la care fac referire articolul de fata) sunt 2 chestiuni separate.
2.Inainte sa ridici pe cele mai inalte culmi "maretia" imperiului Vw A.G. citeste urmatoarele randuri.
AG inseamna Aktiengesellschaft si e sinonimul S.A -ului in Romania.
Cand spui VAG , inseamna ca te referi la intregul Grup Volkswagen
(nu la vw ca marca) , deci implicit faci o adresare la piata auto globala. Iar aici diferentele nu sunt deloc mari intre VAG si Renault-Nissan. VAG a avut 8.2 si Renault-Nissan 8.1 milioane unitati vandute anual. Alianta Renault-Nissan, cu toate ca are alta organizare si alta filosofie fata de Volkwagen AG, e pana la urma tot un grup coeziv bazat pe colaborare si raportari comune.