Dacia a avut parte de o evoluție decentă a înmatriculărilor pe piața europeană în luna iunie, în condițiile în care scăderea de 18% a fost mai mică decât scăderea medie raportată la nivelul întregii piețe, de 24%.
Acest lucru a avut ca efect o creștere a cotei de piață de la 3.9% la 4.2%, dar și a popularității principalelor sale modele în rândul clienților.
Astfel, potrivit datelor analizate de compania Jato Dynamics în cele 27 de state membre al Uniunii Europene, Dacia Sandero și Duster au fost în top 10 modele înmatriculate.
Sandero a avut 20.699 de clienți noi cu care a ocupat locul 4 în clasamentul celor mai înmatriculate modele, în timp ce Duster este pe poziția a opta cu 17.400 de unități.
În vârful clasamentului, Renault Clio este lider detașat cu 37.119 unități, în timp ce Volkswagen Golf ocupă la mare distanță locul doi cu 24.474 unități. Cel mai probabil, rezultatele înregistrate de Golf au legătură și cu o oprire temporară a livrărilor în vara acestui an din cauza unor probleme tehnice la sistemul eCall de apelare a numărului de urgență.
Podiumul lunii a fost completat de Renault Captur cu 22.287 unități.
Între Sandero și Duser s-au intercalat alte trei modele, și anume Toyota Yaris, Peugeot 208 și Ford Focus, în timp ce Peugeot 2008 și Opel Corsa completează top 10.Loc | Model | Înmatriculări iunie 2020 |
1 | Renault Clio | 37.119 |
2 | Volkswagen Golf | 24.747 |
3 | Renault Captur | 22.287 |
4 | Dacia Sandero | 20.699 |
5 | Toyota Yaris | 19.532 |
6 | Peugeot 208 | 19.194 |
7 | Ford Focus | 18.113 |
8 | Dacia Duster | 17.400 |
9 | Peugeot 2008 | 17.092 |
10 | Opel Corsa | 17.073 |
Via Jato
Înafară de Golf, Yaris şi Focus toate sunt franţuzeşti.
vremuri de criza
Să mergi constant cu 190 pe autostradă!? Serios!? De ce ai face asta? Chiar e o intrebare pe bune. Ah, uitasem, poate esti vreun zmeu, ori vreun bombardier cu impresii de nemuritor. Altfel, un om cu toate țiglele pe casă n-ar face acrobații din astea. De fapt ăsta este și motivul pentru care suntem în top la accidente, prea mulți agarici se cred Shumacheri. Partea proastă e ca atunci cînd se înfig în vreun cap de pod mai ia și alți nevinovați după el, altfel n-ar fi nicio pierdere.
De ce nu te duci sa-ți arăți "talentul" în raliuri, curse legale, chestii din astea? De ce sunt alții obligați să suporte prostia și bășinile din capul vostru???
Iti spun din experienta, ca ajung des pe acolo. Aaa, da exista si unii care merg cu peste 200, chiar cu peste 300 am vazut, dar aia isi iau de regula cu totul alte masini, gen premium clasa mare din tripleta, Porsche, etc., Aceia in general sunt oameni de afaceri, oameni care isi permit acele masini, care calatoresc frecvent pe distante mari, pentru care timpul este foarte pretios. Ei merg cu 200-300 pentru ca au nevoie si se justifica economic, nu pentru fala in fata amicilor sau pentru facut filmulete prostesti pe facebook, n-ai sa vezi asa ceva.
Legat de topul vanzarilor, in primul rand trebuie sa felicit Dacia.
In al doilea rand, faptul ca din topul cu 10 masini, 7 sunt fabricate de francezi e demn de apreciere. Francezii chiar fac masini bune, foarte bune, sunt de mult duse zilele in care frantuzoaicele erau nefiabile sau stricacioase, acum sunt printre cele mai robuste si de incredere masini. Daca ar fi sa iau o masina noua acum, primele optiuni ar fi ceva de la francezi, la altii am anumite dubii.
In al treilea rand, cum spune si @pipo, asta e normalitatea. Asta cumpara oamenii chibzuiti si realisti, masini potrivite nevoilor, cu care sa isi faca treaba. Numai in Romania este prostia asta ca daca nu ai o masina scumpa si mare nu ai valoare - eu am in bloc pe unul cu Audi A6 benzina de 3 litri V6 si quattro, fan declarat limuzine de lux lungi cat o barca si in rarele ocazii cand o scoate, ca consuma o galeata de benzina pe cativa km, se chinuie sa iasa din parcare un sfert de ora. Utilitatea ei e zero barat, dar omul e fericit cu masina lui sh pe care a dat aproape 30.000 euro si mandru ca are cu ce se lauda la prieteni. Fraieri sunt cei care pun botul admirativ la el. In vest nu intereseaza pe nimeni ce masina ai, e un bun ca oricare altul...cum nu te mandresti cu frigiderul sau cu aspiratorul, la fel nici masina nu e ceva cu care sa te mandresti.
Numai la noi e idiotenia asta , sa ajungem sa clasificam masinile simple si normale @cristi "doamne ce modele....astea sunt masini? cutii pe roti" cand in realitate nici pe alea nu ni le permitem si salivam ca prostii dupa limuzine premium vechi de 20-25 ani pe care europenii le duc la centrele de reciclare. Cum sa arunci asa bunatate de masina, lasa ca vine @cristi si o ia ca e tipla, are doar 800k rulati, se stie ca motorul tine pana la 3 mil km.. Bravo @cristi !!
Oamenii pe pe autostrazile din Germania merg cu 80-100km pe prima banda, respectiv TIR-uri + altii mai lenti (de multe ori cu masini ceva mai vechi ori care mai tracteaza cate ceva). Se sta pe a 2 a banda la greu aceasta fiind defapt cea mai folosita (prima fiind rezervata cu precadere celor enumerati mai sus) Abia a 3 a banda e pentru depasiri facute in viteza extrem de mare sau cei extrem de grabiti care, deobieci, vor ramana pe aceasta in majoritatea timpului.
Dar, si aici exista un mare DAR. Vitezele nu sunt batute in cuie. Nicaieri in Europa de V benzile 1, 2, 3, etc nu sunt cu viteze minime legate de coada. In functie de ora deplasarii, conditiile meteo ori gradul de incarcare a autostrazii se merge INTR-UN ANUMIT RITM care se autoregleaza functie de factorii enumerati anterior. Poti constata ca pe tronsoane de 100-200km viteza pe banda 2 poate varia de la 100 (da, 100) la 130-140 sa revina la 100-90 si sa urce din nou (si nu vorbesc aici de cazurile gen ploaie scurta sau rafale de vant, ci pur si simplu viteza cu care se merge in general si de catre toata lumea, variaza fara o explicatie logica) Daca mai gasesti zone in lucru (foarte des intalnite in Germania) te pish pe ea viteza de 190km/h ca tot esti ajuns din urma de "fraierii" care se "taraie" cu 120 pe restul autostrazii. Si mai sunt nenumarate segmente cu limita de 100-120 dar unde poti avea surprize neplacute (amenda) daca incalci restrictia. Asta e una dintre explicatiile pentru care unii dintre constructori isi limiteaza vitezele maxime ale masinilor lor. Experienta, realitatea demostreaza ca vitezele maxime ale masinilor generaliste de 200-250 nu sunt folosite de catre majoritatea soferilor si nu are nicio legatura cu bazaconiile cretine promovate de unii de pe Automarket cum ca "ne fura astia libertatea si sa vezi tu ce ne asteapta peste 20 de ani."
PS o chestie de bun simt pe care o intalnesti deseori pe autostrada: aproape nimeni nu te fleshuieste sa te dai din drum. Daca cel din spate e mai rapid te depaseste si isi vede de ale lui. Dar intotdeauna grabitul revine pe banda unde mai departe incepe o serie de depasiri. Intodeauna vei vedea ca benzile SE OCUPA de la dreapta la stanga. Daca esti surpins de unul pe banda a 3 a cand esti tu in depasire de pe a 2 a, 99% dintre ei vor astepta sa iti termini depasirea, sa revii pe banda a 2 a, ei urmand sa accelereze si sa isi continue drumul. Nu flash, nu claxoane, nu gesturi, nu nimic.
PS2 exista si segmente cu viteze minime recomandate, dar n-am vazut ca cineva sa apese pedala doar ca sa "respecte" indicatorul de 100 si sa i preseze pe ceililati cand majoritatea merg cu 80.
PS3 sunt pline autostrazile de indicatoare de "mentine distanta fata de cel fata ta" dar cred ca singurii care nu le respecta sunt romanii nostrii ca brazii si concranitoarele nemtilor, a francezilor, belgienilor, etc.