La finalul primului trimestru din 2022, Dacia Sandero a avut parte de vânzări remarcabile pe plan european. În această perioadă au fost comercializate 49.206 de exemplare ale modelului produs la Mioveni. Asta îl plasează pe Sandero pe locul al doilea în clasament, în spatele rivalului său direct, Peugeot 208. Modelul francez a fost vândut în 52.073 de exemplare în primele 3 luni.
În spatele celor doi se află Volkswagen Golf, Peugeot 2008 și Renault Clio. Mai mult, Ford Puma, SUV-ul produs la Craiova, a înregistrat 38.801 de vânzări în această perioadă.
Raportat exclusiv la luna martie, datele JATO Dynamics relevă o surpriză neașteptată. Cel mai bine vândut model în acea lună a fost Tesla Model 3, urmat de către Model Y pe poziția a treia. Este pentru prima dată când două modele electrice se află în primii 10 clasați. Performanța modelelor electrice este și mai remarcabilă având în vedere că în ianuarie și februarie, acestea nu se aflau nici măcar în top 50. Asta din cauză că Tesla a trebuit să livreze mașini în salturi, din cauza crizei de semiconductori, care încă afectează industria auto.
Astfel, au fost vândute peste 23.000 de exemplare Model 3 și peste 18.000 de exemplare Model Y. Peugeot 208 s-a strecurat printre cele două modele Tesla, cu peste 21.000 de bucăți vândute în martie.
La categoria mașinilor electrice, Dacia Spring a reușit să fie vândut în 3989 de exemplare în martie. În total, au fost înmatriculate peste 9000 de bucăți în primul trimestru și se apropie de Renault Zoe, cu 10.300 de exemplare vândute. În spatele Tesla se află Fiat 500 cu peste 22.000 de bucăți vândute. După modelul italian urmează Volkswagen ID.4, cu 10.854 de exemplare vândute.
via Profit
A ajuns o electrica sa fie cel mai bine vandut model din Europa? Si cu toate astea, romanii tot nu le vad pe strazi si nici nu cred.
Un alt articol de propaganda! In realitate tot dieselurile sunt la putere.
Cu respect pentru Dutz, dan_grc, Sheriff si restul!
Cu toate acestea, cresterea nu este deloc de neglijat, chiar si facad medie pe luna, cresterea vanzarilor pentru Tesla este foarte mare.
Eu zic ca relevant e ca inca circula vreo 10 milioane de VAG cu softuri mincinoase.
Cand zic inmatriculari sa inteleg ca sunt toate masini livrate la dealeri si care nu vor fi vandute?
Ce inteligent esti. Tu cel plimbat mult prin tari straine care vezi numai dieseluri pe strazi.
- o masina se poate inmatricula doar daca este livrata.
Concluzie: o masina doar livrata poate fi inmatriculata deci...vanduta
PS. tot pe la Bringo?
Tesla își livrează comenzile în rafală, când are mașinile asamblate, iar cea de a treia lună din 2022 a fost una bună pentru ei. Punctual: în ianuarie au fost livrate 575 de Tesla Model 3, în februarie, valoare a sărit la 9061. Tesla Model Y este pe locul trei din același motiv.
Interesant este că, pentru prima oară în istorie, două mașini electrice se află în top 10.
18.968 de Model Y s-au livrat în martie, în timp ce în ianuarie doar 248 de unități.
Ne certam si contrazicem fără sens, este vorba de puterea de cumpărare, posibilitatea de a folosi o electrică (nevoi de deplasare, infrastructura de încărcare) si de nivelul de acceptanță. Totul se schimba, dar nu așa de repede. Cred ca este o diferența mult mai mare între evoluția telefoanelor si cea a mașinilor electrice. Si chiar si in cazul telefoanelor (smartphones), a fost nevoie de peste 15 ani pentru a ajunge accesibile. Nu știu in cazul vostru, dar eu cam trebuie sa consum timp cu telefoanele părinților mei pentru a le menține funcționale… nici o șansa să-și o electrică cu tableta in loc de cockpit in viitorul apropiat, si cel mai probabil nu sunt singurii in aceasta situație.
Vă scapă la mulţi ceea ce este evident, de bun simţ, de common sense
O tot daţi cotită şi nu vedeţi elefantul din cameră, la fel cu administraţia SUA şi fosta şi actuala nu vor să pronunţe cuvântul Tesla.
Tesla are foarte multe plusuri iar restul, înafară de istorie, blazon, au multe minusuri.
E mult de povestit pentru a face comparaţii serioase, foarte mult de scris.
Până la urmă este aşa.... Tesla - best tech pe de o parte / Dacia low cost pe de altă parte, strâng în menghină toţi producătorii
Sandero Stepway este doar o versiune diferită a aceluiași model Sandero. Dacă nu vă aduceți aminte au existat versiuni Stepway pe Lodgy, Dokker sau Logan.
Revenind, la Mioveni se produc modelele / versiunile mai complexe / mai scumpe: Duster, Sandero Stepway, Logan și acum noul MCV / Jogger.
https://economedia.ro/dacia-a-oprit-fabrica-de-la-mioveni-vreme-de-48-de-zile-in-2021-si-a-pierdut-productia-a-circa-90-000-de-automobile.html