Înmatriculările europene de mașini noi au scăzut cu 26% în ianuarie, la aproape 840.000 de unități, conform datelor analizate de Jato Dynamics. Cele mai multe modele au înregistrat un declin al înmatriculărilor, însă au fost și câteva excepții notabile.
Printre ele se numără și Dacia Sandero, cu un excelent loc 3 în topul pe ianuarie, având 15.922 de unități înmatriculate și o creștere de 13%. Astfel, Sandero a reușit să depășească modele precum VW Golf, Opel Corsa, Renault Clio sau Skoda Octavia.
Toyota Yaris a fost cea mai înmatriculată mașină în ianuarie, la nivel european, cu puțin peste 18.000 de unități. Pe locul al doilea s-a clasat Peugeot 208, cu circa 17.300 de exemplare.
La nivel de branduri, Volkswagen este lider autoritar, cu peste 90.000 de mașini înmatriculate, urmat de Peugeot și Toyota.
TOP 10 modele | Unități înmatriculate | vs. ianuarie 2020 |
Toyota Yaris | 18.094 | +3% |
Peugeot 208 | 17.310 | -15% |
Dacia Sandero | 15.922 | +13% |
VW Golf | 15.227 | -42% |
Opel Corsa | 14.951 | -20% |
Peugeot 2008 | 14.916 | +87% |
Renault Clio | 14.446 | -32% |
Fiat Panda | 14.122 | -16% |
VW T-Roc | 13.896 | -7% |
Skoda Octavia | 13.756 | -17% |
Via Jato Dynamics
Nu mai are softul care trebuie???
:)))
65 de cai sunt și nu sunt suficienti. Depinde ce faci cu mașina. Trebuie să-ți faci niște calcule, faci niște analize, o analiză SWOT dacă vrei, pui în balanță, cântărești și iei deciziile pe care le consideri bune pentru tine.
Eu am 73 de cp la SCE-ul meu (2018) și se simte lipsa unui cuplu suplimentar, mai ales în rampă. În oraș nu are treabă. Este o achiziție făcută strict pe criteriul TCO.....de câți bani atâta mașină! Dacă aveam un VW, un Renault, un Fiat, un Hyundai, un Ssangyong, o Honda, o Mazda, o Toyota etc. (încerc să împac pe toată lumea) disponibil la 7000 de euro, mergeam pe respectiva marcă. Cum acestea au alte scoruri la achiziție și unele din ele și la mentenanța a ieșit Dacia câștigătoare.
Evident era o alegere mai înțeleaptă 0,9 Tce dar personal cam 90% din km îi fac urban. Am evitat potențialele probleme care pot apărea deși 0,9 și-a dovedit fiabilitatea, chiar dacă unora le sta în gât chestia asta.
La Dacia sunt niște praguri psihologice de trecut. Unii sunt dispuși să le treacă, alții nu. Spre exemplu am așa o strângere de inimă pentru sume mai mari de 10 000 euro în ceea ce privește marca autohtonă. Mai sus de 12 000 nu aș urca sub nici un chip. Încep cu i30, Elantra, i20, clio, captur, Megane Sedan, Tivoli, Kona, Scala, Kamique, Rio, Stonic chit că sunt în versiuni entry. Și nu se pune problema de siglă. Vechile discuții - siguranță, stabilitate, antifonare, prelucrare etc. Nu mă interesează dotările. (MAI ALES ALEA CONSIDERATE DE BUN SIMȚ- urăsc din toți rărunchii expresia asta).
Golful e ok dar mai ieftin cu 7000 - 8000 de euro, să înceapă mai de jos ca în vremurile bune - vorbesc de mașini noi evident. (Spun asta in condițiile în care nu am avut și nici nu am de gând să-mi iau vreodată VW- pentru simplul motiv că românii îl divinizează și chestia asta mă sictirește). Dar îi recunosc atuurile....problema e că dacă te uiți pe lista de prețuri de la i30, golful și-o ia bine sub centură.
Inca nu te-ai uitat pe topul JD ? Linkuri de anul asta cu clienti Volvo satisfacuti mai ai ?
si-a pierdut orice urma de credibilitate, acum e doar nationalism prostesc si sprijin pentru interese colaterale.
nu ma bag in disputa voastra, nu zic nimic de volvo. dar porsche nu are cum sa fie pe locul ala. nu are cum. cei care stiu cum se fabrica un porsche vor zambi larg si atat.
ma surprinde ca tu @dane, care nu esti de ieri de azi in domeniu, il tot atati pe respectivul cu acel tabelas jdp
PS : o conservă
:))))
In Romania, Dacia e lider la vanzari cu 25-35% din piata cel putin de cand a aparut primul Logan.
Pe de altă parte, mie nu mi se pare normal să pui Clio+Captur sau 208+2008. Nu e același lucru ca la Stepway. Stepway chiar e un Sandero normal cu pasaje de plastic la roți, o mască și bară puțin diferită plus niște nervuri în plus pe capotă (și bare deasupra). În rest, e la fel ca varianta normală. Pe când Captur se diferențiază mult la exterior de Clio, la fel și 2008 de 208, chiar dacă tehnic au asemănări. Designul lor e complet diferit, la Stepway nu e cazul.
nu stiu ce fel de oameni viziteaza AM, stiu sigur insa ca situatia voturilor este complet distorsionata de cativa trolache (unul fiind mie-n suta dovedit de mine tatraurs, care acum posteaza din anonimat sau cu nume tampe funny-wannabe gen Candida Dragan) carora le place sa se joace cu manutele, sa tot stearga memoria cache a browserului si sa voteze multiplu - asta ii implineste pe ei - desi eu am mai spus, oricare alt prost poate face asta oricand, dar unora gen tatraurs le place sa se afirme in mod special cu practica asta.
mi-ar parea totusi rau sa mi se confirme, pentru ca el nu e de teapa tatraursului, sa fim seriosi